Het is al even stil rondom 2 Days 2 Vegas, de game die twee jaar geleden werd aangekondigd. Tijdens de Game Developers Conference leren we wat meer over het spel.
2 Days 2 Vegas is een third person game die we kunnen plaatsen tussen een film en een action / adventure spel, inclusief een spannende verhaallijn. Hoewel ontwikkelaar Steel Monkey nog niet heel veel over het spel kwijt wil lichten ze toch een tipje van de sluier op.
Het bedrijf geeft aan zoveel mogelijk de creatieve controle over het spel te willen bewaren, wat dan ook de reden is dat ze nog steeds geen uitgever hebben uitgezocht. Pas als het spel vrijwel geheel af is willen ze een uitgever zoeken die het spel op de markt wil heben. Hun filosofie is dat wanneer een spel veel in de media komt en er een grote hype komt voor je inhoud of het verhaal zelf, je de creatieve controle verliest en het steeds lastiger zal worden om met een goede game te komen. De focus ligt daarom nog steeds bij de gamer.
Het spel speelt zich af in Amerika en plaatst je in de huid van Vinny. Vinny reist van New York naar Las Vegas in twee dagen, het spel voert je dan ook langs de diverse steden en landen zonder hierbij het doel al te ontrafelen.
Het spel laat zich inspireren door emotionele en psychologische films die een impact hadden op mensen. In vergelijking met GTA richt het spel zich echter veel meer op het verhaal en het karakter, toch zijn beide games ook te vergelijken door de openheid in de game.
De studio gaf nog geen specifieke informatie over de plaatsen die we zoal zullen bezoeken, wel dat het spel diverse steden op je route kent die zo goed mogelijk nagebouwd zijn om de ervaring van de stad zo goed mogelijk over te brengen. Ook gebieden buiten de steden worden zo gedetailleerd mogelijk nagemaakt, denk aan de Rockies gebergten.
Op dit moment is het spel zo'n twee en een half jaar in ontwikkeling, al in het begin besloten ze deze ontwikkeling af te stemmen op een eigen in-house eninge. We hoeven niet te vrezen dat we hierdoor te maken krijgen met een brakke engine, ook zaken als global lighting en HDR lighting zullen ten volle ondersteunt worden. Op dit moment werken ze aan een "garbage generator" in de engine, waarmee ze afval in de straten van de steden kunnen brengen. Tevens zullen ramen hiermee stoffig worden op het moment dat deze niet zijn gewassen.
Vraag blijft natuurlijk hoe getrouw de game aan de werkelijkheid kan blijven. Ook hierover hoeven we ons weinig zorgen te maken, zo worden wijzigingen binnen Vegas van het laatste moment nog in het spel verweekrt.
Een andere vraag die blijft bestaan is op welke systemen het spel zal verschijnen. Helaas krijgen we hier nog niet echt een antwoord op (hoewel de combinatie PC en PS3 de meest gehoorde is), wel geeft de ontwikkelstudio aan dat Blu-Ray een goed medium is om al hun content op een disc te krijgen. De game is echter bij de allereerste aankondiging voor Xbox 360, PC en PS3 aangekondigd. Of men hier op terugkomt is afwachten.
Hieronder een berg screenshots die compleet in-game zijn en niet gerendered.
Voor de volgende screens: klik erop om ze te vergroten.








|