Feature: Retro Feature: Dungeon Keeper
Door Martijn Steinpatz op 04-03-2007 om 10:28
|
Bron: Gamed
|
Gamen is de laatste jaren razend populair geworden en nog steeds is de markt groeiende. Dit betekent dat er dus constant nieuwe mensen beginnen met het fenomeen 'videogames' en dat deze mensen de oudere games gemist hebben.
Als je daarmee klaar was, waren er nog andere ruimtes zoals begraafplaatsen (voor de afvoer van lijken en het maken van vampieren), tempels (voor offers en de gemoedstoestand van de wezens), barakken en lokruimtes, om te bouwen. De meeste van deze kamers kwamen overigens pas veel later in het spel voor. Allemaal hadden ze ��n ding gemeen: hoe groter ze waren, hoe meer wezens ze aantrokken.
Nu we het toch over ze hebben, alle wezens die je aantrok, hadden hun eigen vaardigheden. Imps hielden je kerker draaiende, Warlocks en draken waren uitstekende onderzoekers, bile demons en trollen voelden zich helemaal thuis in een werkplaats en kon je orks en helhonden rustig wacht laten lopen. Uiteraard vochten ze allemaal graag een robbertje zodat je je over de verdediging van je kerker geen zorgen hoefde te maken.

Dat gold helaas niet voor de monsters, want je had een hele dagtaak om die beesten tevreden te houden. Ze werden kwaad als ze niet genoeg betaald werden, niets te doen hadden, doordat je ze teveel sloeg of om een andere vage reden. Deed je daar niets aan dan raakten ze in opstand en begonnen de kelder te plunderen. Veel geld geven en een grote tempel bouwen bracht de duivels meestal tot bedaren.
Maar dan waren er nog de onderlinge rivaliteiten. Vampieren en warlocks, bile demons en skeletten, demon spawn en helhonden, vliegen en spinnen, allemaal vlogen ze elkaar geregeld in de haren. Daarnaast vonden spinnen het leuk om gevangenen aan te vallen, veroorzaakten ontevreden vampieren regelrechte opstanden en gingen warlocks zwaar over de rooie als ze gestoord werden bij hun onderzoek.

Alle problemen vielen echter in het niet met het grootste vraagstuk van Dungeon Keeper: hoe hield je de Horned Reaper tevreden? Deze oersterke duivel was onmogelijk te handhaven. Iedereen die hem passeerde, aankeek of ademde werd geheid aan zijn gigantische zeis geregen en anders werd hij wel zonder enige specifieke reden psychotisch. Afzonderen en regelmatig omkopen hield hem redelijk rustig, totdat de heer van het land eraan kwam.
Journalisten stonden ervan versteld hoe divers deze game was. Niet alleen kreeg je te maken met logistieke en financi�le problemen, ook moest je geregeld je personal management verrichten om je slaven tevreden te houden. Bedenk daarbij dat er zestien verschillende monsters rondlopen en ��k nog dertien verschillende vijanden die je kunt laten overlopen met allemaal verschillende vaardigheden en nukken en je wist dat je een verdomd lastige klus had. En dan moest je nog gaan knokken.
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
|
|
12:35 Commercial One Piece toont Gear Third
09:51 Ghost Rider
|
Reacties (14) |
|
Pagina:
1
|
|
Rurouni
op 04-03-2007 om 10:36
[Niv: 14 / Exp: 722]
|
Heerlijk dit jeugdsentimentgevoel wat ik krijg als ik zo die plaatjes weer zie
|
|
Gast (82.74.187.xxx)
op 04-03-2007 om 10:47
|
Je wilt niet weten hoeveel uur ik wel niet in deze game en het vervolgd heb gestoken! :D Opvolger a.u.b.!
|
|
E-man
op 04-03-2007 om 13:14
[Niv: 16 / Exp: 817]
|
ken ik niet
|
|
dark lars
op 04-03-2007 om 15:00
[Niv: 108 / Exp: 5400]
|
heel leuk spel
|
|
ApoC
op 04-03-2007 om 18:41
[Niv: 101 / Exp: 5061]
|
wat ik me afvraag, maakt bullfrog nu nog games? vond hun vroegere games nl nogal leuk.
|
|
Gast (81.205.147.xxx)
op 04-03-2007 om 19:17
|
ApoC: Nee, Bullfrog bestaat niet meer. Een aantal mensen van Bullfrog (waaronder Peter Molyneux) hebben later Lionhead Studios opgericht en Black And White was hun eerste game.
|
|
ApoC
op 05-03-2007 om 16:53
[Niv: 101 / Exp: 5061]
|
ahh k thx man
|
|
Gast (86.84.19.xxx)
op 05-03-2007 om 23:27
|
Doe mij nog maar een nieuwe Dungeon Keeper en Theme Hospital :)
|
|
Gast (81.244.25.xxx)
op 06-03-2007 om 06:53
|
heb 'm nog steeds op mijn computer staan (1 en 2)
Ik heb ook gelezen in PC Gameplay dat de kans op een Dungeon keeper 3 erg groot is. _O_
|
|
Gast (82.171.110.xxx)
op 07-03-2007 om 19:20
|
de game was echt een sensatie.
maar jammer genoeg is ea bij de 3de deel gestopt.
ik denk.
als ze door zouden gaan.
en het zo uniek maken.
dat deze game minstens op de top 3 best verkochte game zou staan.
en over die jonge zij an de kans is groot dat hij weer komt.
ik heb gebeld naar microsoft(de bewerker van het spel) en ea (de schepper) dat ze 60% zeker weten dat het niet zal komen,
hopen dan maar he dat die 40% ons geluk gaat doen :9
|
|
Gast (212.83.75.xxx)
op 08-03-2007 om 21:51
|
jullie moeten een retro feature doen over outcast! Het is imo het beste spel allertijden! _O_
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 08-03-2007 om 21:54
[Niv: 1183 / Exp: 59160]
|
Bullfrog bestaat in principe nog, het is nu gewoon een naamloze EA studio.
|
|
Gast (193.173.63.xxx)
op 20-03-2007 om 16:00
|
Een briljant spel, ben pas weer begonnen. Heb hem destijds nooit uit kunnen spelen.:@ Hopen dat het nu lukt.
|
|
Gast (84.80.60.xxx)
op 29-03-2007 om 17:23
|
lagguh spel man heeft iemadand dit spel gedownload zo ja waar laat het ff wetuh
|
|
Pagina:
1
|
|
|
 |
 |
|
Titel: |
Retro Feature |
|
Type: |
Feature |
|
Releasedatum: |
Niet |
|
Ontwikkelaar: |
Gamed |
|
Uitgever: |
Gamed |
|
Media: |
Geen media gevonden
|
|
|