 |
|
Nieuws: Games for Windows van start gegaan
Door Rene Groen op 19-09-2006 om 12:40
|
Bron: Shacknews
|
Met twee titels heeft Microsoft haar Games for Windows lijn afgetrapt. Company of Heroes (Relic Entertainment) en LEGO Star Wars II: The Original Trilogy (Traveller's Tales) buiten het spits af.
In deze lijn van Microsoft krijgen games een apart hoesje zoals hieronder in beeld is gebracht. Hier stopt het echter niet bij, de games moeten namelijk ook aan enkele criteria voldoen, zo moeten ze een widscreen ondersteuning hebben, 64-bit Windows support, een ondersteuning voor de Xbox 360 controller, ze moeten voldoen aan bepaalde voorwaarden bij de installatie, de mogelijkheid om de games op te starten vanuit Windows Media Center en als laatste ook specifieke features van Windows Vista hebben. Onder dit plaatste valt onder andere de integratie van Games Explorer.
Naast het launchen van de lijn met deze twee games zal er ook een Games for Windows magazine in de schappen komen.
|
|
|
|
12:47 Komt Zelda terug in Cel-Shaded vorm?
12:32 Opvallende gedaantes in Neverwinter Nights 2
|
Reacties (6) |
|
Pagina:
1
|
|
Nelus
op 19-09-2006 om 12:48
[Niv: 526 / Exp: 26310]
|
Oh my god, wtf...
|
|
Gast (82.161.63.xxx)
op 19-09-2006 om 13:07
|
helemaal niet wtf, dit is juist een zeer goede zaak in my opinion. Op deze manier dwing je een bepaalde standaard af, zodat je pc-games straks kan benaderen alsof het om een console gaat, de controller zal altijd werken, en hij ondersteunt vista naar behoren.
Nu brengt elke leverancier het op zijn eigen manier uit, kijk naar recentelijk Guilty Gear X Reload, dit is een port naar de pc, als je de configuratie erbij pakt zie je letterlijk de controller mappings van e playstation erstaan met een mogelijkheid om je eigen toetscombinaties hier aan toe te voegen, m.a.w. die game werkt zwaar beroerd op de pc.
Met standaard support voor die controller is dat in principe verleden tijd, fabrikanten kunnen in principe makkelijker games naar de pc porten op deze manier, al hoop ik niet dat ze ons keyboard/mouse users vergeten.
Er is echter ook een minpuntje aan dit hele verhaal, al zal de gemiddelde consument hier niet van wakker liggen, en dat is dat de support voor linux systemen hierdoor waarschijnlijk bemoeilijkt worden of misschien zelfs wel helemaal niet meer mogelijk.
|
|
Gast (86.81.101.xxx)
op 19-09-2006 om 14:04
|
en mac titels dan?
|
|
Gast (193.191.150.xxx)
op 19-09-2006 om 14:08
|
Berserk:
Ik vind het wel goed, zo zal er idd een standaard ontstaan voor pc games en zal alles toegankelijker worden voor mensen die van consoles komen ofzo. PC games zijn vaak irritant omdat je zoveel moet instellen en klooien om het op een deftige framerate te spelen. Ik vind dat elk pc spel zo gemakkelijk moet zijn als een console spel. Gewoon dvd invoeren, enkele klikken voor de eerste installatie, game bepaalt automatisch de beste settings voor je pc (experts moeten natuurlijk kunnen tweaken achteraf) en dan spelen maar. Wel leuk dat Xbox 360 controller goed ondersteund wordt, ik haat toetsenbord gamen: zo ON intuitief en je moet teveel zoeken naar de juiste knoppen en ik vind het oncomfortabel.
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 19-09-2006 om 14:08
[Niv: 1183 / Exp: 59160]
|
Microsoft heeft geen zin in Apple's Mac
|
|
Gast (145.97.66.xxx)
op 19-09-2006 om 14:13
|
Mac is nog altijd een ander platform dan een pc, net als een playstation geen xbox is, dus als de ontwikkelaar (en die staat los van MS) zijn produkt ook beschikbaar wil stellen voor MacOS dan zal dit wellicht gebeuren, alleen niet volgens de vista-way, en dus zal de mac-variant ook niet een dergelijk logo met zich meedragen.
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|
|
|