De laatste tijd lijkt het helemaal in te zijn: een game opdelen in verschillende afleveringen, ook wel episodes genoemd. Sin en Half-Life doen het in verschillende delen, terwijl een spel als Alone in the Dark het binnen de game zelf integreert.
Volgens Mark Rein zjin is het gamen in episodes een broken business, zo vertelde hij tijdens een developers conference in Brighton, Engeland. Gamers kopen een game voor 20 dollar en moeten vervolgens zes maanden wachten op een nieuwe aflevering? Mark Rein wil een spel neerleggen en aan een nieuwe beginnen, maar met episodes zal oude content gerecycled worden, denk aan dezelfde omgevingen en het schieten op oude vijanden met hun identieke wapens.
Het gamen in afleveringen zal nooit een concurrent worden voor volledige geprijsde spellen. Wel ziet hij een herkenningspatroon in sequels als Madden, Zelda en Final Fantasy. Ook dit kan gezien worden als een vorm van episodes, maar door de volledige prijs en marketing steun werkt het.
Dit was overigens niet het enige wat Mark Rein te zeggen had. Hij haalde uit naar Intel en zegt dat de chip fabrikant het PC gamen geruïneerd heeft.
De opmerkelijke opmerkingen van Mark Rein schoten aanwezigen in het verkeerde keelgat. De één maakte hem uit voor een dinosaurus die fout zat, een ander vond zelfs dat zijn hersenen op slot zitten.
|