Het Engelse blad EDGE heeft in haar nieuwste uitgave een interview staan met Shigeru Miyamoto. Of hij wat boeiends te melden had? Je leest het in ons overzicht.
- Miyamoto geeft aan dat veel verschillende mensen een Nintendo DS gekocht hebben, waaronder ook veel mensen die nog nooit een video-game systeem hadden. Hoewel Nintendo ervanuitging dat dit soort mensen niet meer zouden kopen als een Brain training game blijkt dit niet waar te zijn. Ook 'traditionele games' als Super Mario 64 DS doen het erg goed.
- Animal Crossing: Wild World is niet alleen de snelst verkopende NDS game, maar ook nog eens het populairst.
- Het was lastig voor Nintendo om de juiste controls te krijgen voor New Super Mario Bros. Niet alleen moeten de controls makkelijk zijn voor nieuwe gamers, ook moeten deze de gamers aanspreken die al twintig jaar games spelen. Om dit goed te krijgen is het spel zowel getest door veteranen als nieuwe gamers.
- In het westen is de Nintendo DS nog niet zo'n groot succes als in Japan. Dit komt er vooral doordat echte 'Touch generations'-games ontbraken, op Nintendogs na.
Miyamoto had graag gezien dat de titels meer gelijktijdig waren uitgekomen in de diverse werelddelen, en dat het westen al vorig jaar meer titels had gezien. Dit jaar verzekert hij echter een ware evolutie van de handheld.
- Nintendo liet de Revolution controller vorig jaar tijdens de E3 nog niet zien, omdat ze bang waren dat de concurrentie ermee aan de haal zou gaan. In de huidige situatie hangt het af van de trots bij een bedrijf in hoeverre ze ideeën over de controller zullen kopiëren.
Miyamoto beschouwt de Revolution als een uniek en interessant systeem, en om die reden zullen er ook imitators komen.
- Nintendo zet de Revolution niet zozeer neer als 'Next generation', maar meer als 'New generation'-console. Miyamoto wil dat ieder huishouden een Revolution bij de TV heeft staan.
Wanneer je een vriend bezoekt moet het je verbazen dat deze geen Revolution heeft. Nintendo wil dan ook een relatie opbouwen tussen de TV en de Revolution.
|