Ghost Recon: Advanced Warfighter, zoals de titel volledig klinkt, is een game die een hoge verwachting kent bij bijna alle Xbox360 bezitters. De eerste tactical shooter die gebruik kan maken van de kracht van de nieuwe Xbox. De tijd is nu aangebroken en we kunnen nu Ghost Recon Advanced Warfighter verwelkomen op de Xbox360. Wij hebben de game binnen en zorgvuldig ontleed. Benieuwd naar onze bevindingen? Lees dan verder.
Als je voor het eerst de disc in de Xbox360 stopt kom je gelijk bij een enorme tegenvaller. Je zult nu denken "wat voor tegenvaller?". Het gemis van een goede introfilm. Je krijgt in plaats van een mooie, nette en opzwepende introfilm gelijk het hoofdmenu voor je. Het hoofdmenu is vrij helder en stuurt je gelijk richting de "new game" knop. Alleen voor dat we daar over doorgaan krijg je een kleine update over de verhaallijn.

De mensen die Ghost Recon Advanced Warfighter al wat langer volgen tot de release kennen waarschijnlijk het verhaal al van de game. Voor wie het niet kent, een kleine update. Als je de game start kom je in het verhaal van Captain Scott Michell. Mitchell is de aanvoerder van een klein aantal man die missies uitvoeren in vijandig gebied. De presidenten van Amerika, Canada en Mexico hebben samen een verdrag getekend om de drugsproblematiek en het terrorisme probleem in bedwang te houden. Tijdens het tekenen word de presidenten aangevallen door Mexicaanse soldaten. De Amerikaanse president moet veilig gesteld worden door de Ghosts. Daarna zal hij naar het vliegveld gebracht moeten worden. Alleen helaas gaat alles anders en is de president in de handen gevallen van de soldaten. Jou taak om de president terug te halen.
De intromissie begint waarbij je gaat oefenen met het bewegen van Mitchell. In het begin voelt het nogal log en lomp. Speel je wat verder dan went de besturing vrij snel. Na het standaard schiet en gooi werk met een smokegrenade krijg je de eerste kennismaking dat het daadwerkelijk gaat om een game die gemaakt is voor een next-generation console. Na het pakken van de rocketlauncher en het mikken op het vijandig voertuig en het daadwerkelijk uitschakelen ervan krijg je een explosie te zien die er echt levensecht uitziet. Voor het eerst had ik het gevoel dat ik keek naar een echte explosie. Je ziet duidelijk het vuur er uit komen en de rook die er vanaf komt ziet er uit of het ook werkelijk van die brand komt. Het enige puntje van kritiek op het gebied van de graphics is dat er offline wel eens sprake is van popup. Plots staan er wel een aantal oliedrums die er eerder niet stonden. Dit is wel jammer te noemen.

|