Eerder vandaag leerden we dat de nieuwe Mass Effect nog altijd in ontwikkeling is en gelukkig kunnen we nog een naam bijvoegen waar we nog altijd naar uit mogen kijken.
Strauss Zelnick, CEO van 2K's moederbedrijf Take-Two Interactive, heeft aangegeven dat BioShock 4 nog altijd in ontwikkeling is. En deze bevestiging geven ze niet zomaar, de game werd namelijk al in 2019 aangekondigd en en de ontwikkeling zou volgens geruchten in zwaar weer verkeren, en daar geeft Zelnick tegenover IGN ook indirect een bevestiging van:
quote: "Het gaat uit komen. Dat kan ik met de hand op mijn hart zeggen, zonder enige twijfel. We praten niet over hoe lang onze ontwikkelingscycli zijn. We hebben onderweg wat ups en downs gehad. Dat klopt. En we hebben wisselingen gehad in de studioleiding.
Dat gezegd hebbende, hebben we grote schoenen te vullen voor BioShock vanwege de erfenis van Ken Levine, de erfenis van wat eraan voorafging, die zo succesvol was. En we moeten ervoor zorgen dat deze ervaring enerzijds trouw blijft aan het BioShock-DNA, en anderzijds een enorme stap voorwaarts is. Dat is altijd een uitdaging. We denken dat we de uitdaging aankunnen, maar het is niet vlekkeloos verlopen."
Dat de game zo lang op zich laat wachten heeft er volgens Zelnick alles mee te maken dat de ontwikkeling van AAA games steeds langer duurt. Volgens hem zoeken consumenten kwaliteit en hebben ze (terecht) hoge eisen. Een game die "OK" is, is simpelweg niet goed genoeg, terwijl "Goed" het nieuwe slecht is, terwijl "Geweldig" precies dat is wat het moet zijn. Voor BioShock 4 leggen ze de lat misschien nog wel hoger door een "uitzonderlijke" game te maken.
Recente herstructureringen en ontslagen bij ontwikkelaar Cloud Chamber hebben de situatie echter niet geholpen en recentelijk werd voormalig Gears of War en Diablo's Rod Fergusson binnengehaald om het project te overzien. Dit doet hij niet voor het eerst, in 2012 hielp hij ook mee om BioShock Infinite af te ronden.
|