Veel ontwikkelaars haalden opgelucht adem toen bleek dat Grand Theft Auto VI was uitgesteld naar volgend jaar, waarmee er ruimte was om hun game eind dit jaar (alsnog) uit te brengen. Anders was dit voor Hollow Knight Silksong.
Veel gamers keken jarenlang halsreikend uit naar de game en ontwikkelaar Team Cherry kondigde vorige maand uit het niets aan dat de game op 4 september zou verschijnen. Precies op deze zelfde dag verscheen Hell is Us en director Jonathan Jacques-Belletęte blikt nu terug op het delen van de releasedatum met Hollow Knight Silksong.
Hoewel Jacques-Belletęte benadrukt dat Team Cherry niets fout heeft gedaan geeft hij in een interview met Skill Up toch aan niet blij geweest te zijn met de beslissing. Toegegeven, er zijn geen regels of wetten die een shadowdrop verbieden, en hij wil het ook niet laten ontaarden in een debat over wat wel en niet zou mogen, maar wel noemt hij het "ongevoelig" om de game op deze manier uit te brengen. Deze uitspraak doet hij niet zomaar, hij noemt Hollow Knight Silksong namelijk "de Grand Theft Auto VI onder de indies."
In onze review scoorde Hell is Us een 80, maar het had dus zomaar gekund dat de game pas later had verschenen. Heeft de director een punt dat Team Cherry meer rekening had moeten houden met andere games, of staan ze hier geheel los van?
|