Capcom hint naar geheime feature in Resident Evil Requiem
Door Rene Groen op 15-09-2025 om 15:27
Met Requiem krijgt Resident Evil op 27 februari 2026 een nieuw hoofddeel op de PC, PlayStation 5, Xbox Series en Nintendo Switch 2. Middels enkele trailers hebben we een aardig beeld van wat we mogen verwachten, maar dat betekent niet dat Capcom alles al bekend heeft gemaakt.
Game Director Koshi Nakanishi en Producer Masato Kumazawa hebben aangegeven dat ze intense horrormomenten af willen wisselen met fases van een meer rustige verkenning of juist actievolle gevechten. Deze structuur is bedoeld om te voorkomen dat de spanning constant hoog oploopt, wat spelers zou kunnen overweldigen. In plaats daarvan willen ze een ritmisch samenspel creëren wat zorgt voor variatie en de sterke punten van de serie benadrukt.
De twee mannen verwijzen ook naar een nog geheim systeem, waarvan ze nu nog weinig willen onthullen. Ze geven enkel aan dat het bedoeld is om de verschillen tussen spanning en ontspanning sterker te benadrukken dan voorheen, waardoor de emotionele impact moet worden versterkt.
Het doel is uiteindelijk om een game-ervaring neer te zetten die lijkt op een achtbaanrit, met bijzonder dramatische contrasten tussen schokmomenten, kalme fases en gevechten. Ze benadrukken dat ze bewust met de emoties van spelers willen werken om verrassingen en onverwachte momenten te creëren.