Vorige maand konden we de eerste stappen zetten in Diablo IV middels de Early Access en Open Beta. In totaal werden er 61,5 miljoen uur gespeeld, meer dan 29 miljard monsters vermoord en 2,6 miljoen Beta Wolf Packs verdiend. En dit is niet het enige wat de studio met ons wil delen.
Tijdens het weekend hebben spelers feedback gedeeld en met deze informatie zijn er aanpassingen en updates doorgevoerd die merkbaar zijn als de game in juni verschijnt.
- Cellars belonen nu consequent een kist bij voltooiing en de kans op een Dungeon Event is toegenomen.
Alle character classes hebben aanpassingen gekregen aan verschillende vaardigheden.
- Meerdere dungeons zijn in alle zones geoptimaliseerd om de behoefte aan backtracking te minimaliseren. Dungeon Events hebben nu ook een verhoogde kans om te spawnen.
- Bazen zoals T'chort, Malnok, Vhenard en anderen zijn opnieuw geëvalueerd voor de moeilijkheidsgraad van melee personages, wat resulteerde in veranderingen in aanvallen en gevechtsmechanismen. De Butcher werd ook opnieuw geëvalueerd op moeilijkheidsgraad en zal een grotere uitdaging vormen in World Tiers III en IV.
- Er zijn verschillende quality-of-life fixes doorgevoerd, en alle klassen hebben nu toegang tot vaardigheden om mensenmassa's onder controle te houden, met de juiste cooldowns.
- Er zijn verschillende problemen met de UI opgelost, waaronder de chat die nu aan de linkerkant van het scherm wordt weergegeven en het schreefloze lettertype dat wordt vervangen door een nieuw schreeflettertype.
Op 20 april om 20:00u zal er een nieuwe Developer Update livestream worden uitgezonden met daarin game director Joe Shely, associate game director Joseph Piepiora en associate director of community Adam Fletcher - samen met speciale gastheer Rhykker.
Blizzard heeft tevens bekend gemaakt dat Diablo IV zijn gouden status heeft bereikt. Dit betekent dat de ontwikkeling geheel is afgerond en dat niets een release op 6 juni in de weg staat.
|