Helaas werd vorige week bekend dat Star Wars Jedi: Survivor zes weken is uitgesteld en nu pas op 28 april zal verschijnen. Gelukkig heeft de ontwikkelaar tussendoor wel tijd om wat nieuwe details naar buiten te brengen.
In een interview met Play Magazine geeft Respawn Entertainment aan dat de aankomende titel fast travel bevat, iets wat in de originele game nog niet het geval was. Hiernaast zijn er ook andere manieren om je snel te verplaatsen, er zijn namelijk wezens waar je op kunt klimmen.
Mocht Survivor diens voorganger volgen dan bezoek je verschillende planeten die ieder meerdere paden bevatten. Eén van de kritieken van Star Wars Jedi: Fallen Order was dat het soms lang duurde om op een locatie te komen, iets wat ze met deze sequel op willen lossen. Opvallend genoeg staat deze implementatie haaks op een uitspraak die producer Blair Brown in 2019 deed, over het origineel liet hij destijds weten dat fast-travel er juist voor zorgde dat je minder van de game zag:
quote: "A lot of the game is traversal, re-traversal, and exploration. Not having fast travel encourages the player to go off the beaten path; find quick routes, and master the level. Also, as you play through you'll see some stuff that you wouldn't if you fast-traveled through the critical path every time."
Star Wars Jedi: Survivor is in ontwikkeling voor de PC, PlayStation 5 en Xbox Series.
|