Battlefield 2042 laat ons onbedoeld verstoppertje spelen
Door Rene Groen op 23-11-2021 om 15:27
Gisteren konden jullie in onze recensie lezen dat Stefan niet erg onder de indruk is van Battlefield 2042. Onder andere op technisch vlak mankeert er wel het één en ander, zo laten ook op het gebied van collision detection.
De maps van Battlefield 2042 zijn immens, niet gek als je bedenkt dat hier 128 spelers in rond moeten kunnen lopen. Om deze reden zijn er veel open gebieden en Reddit gebruiker Darktoothone ontdekte dat niet iedere van deze gebieden en objecten van collision boxes zijn voorzien. Dit betekent dat gebouwen niet zijn neergezet als 3D modellen en dat spelers er doorheen kunnen gaan alsof ze niet bestaan.
In een video, zoals hieronder te bekijken is, zien we bijvoorbeeld dat enkele van de wolkenkrabbers hol zijn. Hierdoor kan een helikopter zich simpelweg in het gebouw schuil houden en wachten tot de auto repair is afgerond.
Hourglass is niet de enige map met dit probleem, zo hebben de wolkenkrabbers in Kaleidoscope soortgelijke problemen.