Nadat de game al weken geleden was uitgelekt maakte Ubisoft bij hun Forward presentatie dan eindelijk officieel dat Prince of Persia: The Sands of Time een remake krijgt. De aandacht ging na de presentatie echter vooral uit naar het visuele aspect.
Veel gamers waren teleurgesteld in de graphics die niet bij de hedendaagse standaard passen. Was dit een bewuste keuze of had Ubisoft India simpelweg te weinig budget om er iets moois van te kunnen maken? Deze vraag werd ook voorgelegd aan Pierre Sylvain-Gires, de man die leiding heeft over het project:
quote: "Als je een game neemt die 17 jaar geleden is gemaakt, is er zeker ruimte voor verbetering in termen van graphics en we wilden echt een unieke look aan de game geven omdat Prince of Persia: The Sands of Time eigenlijk een fantasieverhaal is. We besloten om voor een unieke visuele behandeling te gaan om deze game te laten opvallen tussen andere games. Het is niet weer een Assassin's Creed, het is niet zoals dezelfde Prince of Persia uit 2008. Het moet uniek zijn. Deze magie, deze fantasie wordt getoond door de verzadiging, door het licht, dus het is ook een uitdaging om met deze remake de visuele identiteit van de game opnieuw te definiëren."
Sylvain-Gires voegt eraan toe dat er geen problemen waren in termen van tijdsdruk of een budget. Het spel is al twee en een half jaar in ontwikkeling en op de piek werkten er 170 mensen aan de game. Opvallend genoeg lijkt de kopman zich tegelijkertijd in te dekken door aan te geven dat de Anvil Engine, welke ook gebruikt is bij de Assassin's Creed games, niet zeer bruikbaar is voor snelle action-adventures zoals Prince of Persia. Met name het tijdsaspect, wat een belangrijke rol speelt binnen de gameplay, zou lastig te implementeren zijn met de engine. Is er dermate veel aandacht uitgegaan naar deze implementatie dat de graphics op een tweede plan zijn geschoven?
Als laatste geeft Sylvain-Gires nog wel aan dat de getoonde beelden al iets ouder waren en dat ze deze nog bijwerken tot de lancering op 21 januari 2021. Met een nieuw screenshot zien we onder andere een betere belichting en rendering.
|