Capcom Vancouver wilde diverse projecten ontwikkelen voor diens sluiting
Door Rene Groen op 09-06-2020 om 07:13
In september 2018 moest Capcom Vancouver helaas hun deuren sluiten. In een nieuwe video van insider Liam Robertson gaat hij in op de studio en afgaande op zijn woorden had de studio nog flinke plannen alvorens ze dicht gingen.
Na de release van Dead Rising 4 zou de studio uit Vancouver diverse projecten hebben voorgelegd, waaronder reboots van Dino Crisis en Onimusha, een nieuwe MegaMan of Ghost and Goblins en zelfs geheel nieuwe IP's. Helaas werd ieder van deze ideeën echter afgeschoten door Capcom Japan.
Een project weer ze wel aan zouden werken was Dead Rising 5. De game zou zich afspelen in Santa Catarina te Mexico en de verhaallijn was te plaatsen tussen Dead Rising 2 en 3 met Chuck Green als protagonist. Het spel zou worden aangestuurd door de Unreal Engine 4 die op dat moment nog niet zo verfijnd was en daardoor uitdagingen met zich meebracht. Hoewel het vijfde deel in de serie moest doen denken aan diens voorgangers zouden de ontwikkelaars op enig punt wilden switchen naar een meer serieuze titel, te vergelijken met Dark Souls en The Last of Us. Zo ver kwam het echter niet, Capcom besloot dat de game uiteindelijk geen bestaansrecht had en sloot de studio, waarmee ze ongeveer veertig miljoen dollar verloren.