Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
26 Mei 2020 
(0) 
(0) 
(2) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Mei 2020 
(0) 
(8) 
(2) 
(1) 
(10) 
24 Mei 2020 
(0) 
(14) 
23 Mei 2020 
(5) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 Mei 2020 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2020 
(0) 
(7) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
20 Mei 2020 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
(7) 
(3) 
19 Mei 2020 
(5) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2020 
(6) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
17 Mei 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(4) 
16 Mei 2020 
(3) 
(12) 
(1) 
(2) 
(3) 
(0) 
15 Mei 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
14 Mei 2020 
(12) 
(1) 
(0) 
(3) 
(7) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
13 Mei 2020 
(0) 
(11) 
(5) 
(6) 
(2) 
(31) 
(3) 
(3) 
(2) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Mei 2020 
(5) 
(12) 
(0) 
(15) 
(0) 
(0) 
11 Mei 2020 
(2) 
(4) 
(0) 
(11) 
(0) 
(0) 
(7) 
(2) 
10 Mei 2020 
(1) 
(4) 
(0) 
09 Mei 2020 
(5) 
(0) 
Mafia II: Definitive Edition
Ghost Sweeper
Trials of Mana
Animal Crossing: New Horizons
Nieuws:

[Upd.] DOOM Eternal componist keert niet terug voor DLC


Door Rene Groen op 05-05-2020 om 13:20
Bron: VG247

Muziek is soms een ondergeschoven kindje in games, toch was dit zeker niet het geval in DOOM en diens sequel DOOM Eternal. Deze eer is volledig toe te schrijven aan Mick Gordon, toch is het maar de vraag of hij terug zal keren voor een eventuele opvolger.

[Update:] id Software heeft laten weten niet langer samen te zullen werken met componist Mick Gordon aan de downloadable content voor DOOM Eternal. Reden is een controverse rondom de soundtrack van de game.

Twee weken geleden liet componist Gordon weten niet blij te zijn met de kwaliteit van de mixes die gebruikt werden voor de soundtrack en dat de kans klein was dat hij nog met Bethesda zou samenwerken. Na zijn uitspraak werden er felle kritieken geuit tegen zowel Bethesda, met name teven Lead Audio Designer Chad Mossholder. In een lange, openlijke Reddit post gaat Executive Producer Marty Stratton in op de situatie en laat weten:
quote:
"Sommigen hebben gesuggereerd dat we zorgeloos of respectloos zijn geweest met de gamemuziek. Anderen hebben gespeculeerd dat Mick niet de tijd of creatieve vrijheid heeft gekregen om iets anders of beter te leveren. Het feit is - niets van dat is waar."

Stratton prijst Gordon als een muzikant, echter waren er strubbelingen tussen beide partijen waardoor het vertrouwen tussen de twee was verdwenen. Dit resulteerde in onzekerheden en risico's voor id Software. Om in meer details te treden zou Gordon de opgelegde deadlines niet behaald hebben, ondanks dat de datum meerdere malen was verlegd. Dit zou één van de redenen geweest zijn dat de Collector's Edition soundtrack niet werd verscheept tot aan april.

Toen duidelijk werd dat Gordon de soundtrack niet op tijd zou kunnen afleveren vroeg Stratton aan Mossholder om aan eigen mixes van de tracks te werken als backup plan. Deze versies waren gebaseerd op de pre-compressie en pre-mix versies van de muziek voor de game zelf in plaats van Gordon's bronmateriaal. Gordon kwam hierop met de suggestie om het werk van beide partijen te combineren om zo de soundtrack te creëren.

Stratton uit zijn teleurstelling dat Gordon niet duidelijker is geweest in het communiceren van deze situatie naar de fans, met name omdat Chad Mossholder te maken heeft gekregen met felle kritieken. Het is om deze reden dat id Software besloten heeft niet langer samen te werken met Mick Gordon voor de geplande DOOM Eternal downloadable content.

In onze recensie prezen we de muziek en gaven we het spel een 92.

[Eerdere bercihtgeving:] De onenigheid tussen de studio en de componist is terug te voeren op de release van de soundtrack die onderdeel vormt van de Collector's Edition. Het viel fans namelijk op dat de soundtrack niet goed klinkt in vergelijking met de soundtrack van DOOM uit 2016. Twitter gebruiker @thatACDCguy legde zijn bevindingen met betrekking tot wavelenghts op Twitter voor aan Gordon die de volgende reactie gaf:
quote:
"Ik heb die niet gemixt en zou dat ook niet hebben gedaan. Je zult het handjevol tracks dat ik heb gemixt (Meathook, Command and Control, etc ...) herkennen."

Gordon is bepaald niet blij dat een ander zijn muziek heeft gemixt en laat ook nog het volgende weten over een YouTube cover van 'The Only Thing They Fear Is You':
quote:
"Grappige feitje: al de stomme 'maatsoortwijzigingen' zijn het resultaat van iemand die dit nummer zonder enige muzikale kennis op de markt heeft gebracht."

Op Reddit stelde iemand hem nog de vraag of hij wederom aanwezig zou zijn, mocht ID aan een nieuwe DOOM game werken. Zijn antwoord voorspelt weinig goeds: "Ik betwijfel of we ooit nog samen zullen werken."

Onze recensie van DOOM Eternal is hier te lezen.


13:26  Ubisoft registreert domeinnaam voor Prince of Persia 6
12:03  Animal Crossing: New Horizons
 Reacties (5)
 Pagina: 1
Stammetje91 op 21-04-2020 om 16:48 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Zware dag gehad, Rene?

Het fiel = Het viel
klink = klinkt
wavelengts = wavelengths

Rene Groen (Eindredacteur) op 21-04-2020 om 18:46 [Niv: 717 / Exp: 35855]
Denk dat ik niet op die vraag hoef te antwoorden, gezien de gemaakte fouten
Bedankt voor de oplettendheid Stammetje!

Gast (193.218.118.xxx) op 22-04-2020 om 20:27
Was altijd meer fan van de midified metal van de originelen dan de pure metal van de reboot en deze, ook al heeft hij in Eternal meer klassieke melodieën geďmplementeerd.
Wel sneu dat de samenwerking zo moet eindigen.

Gast (86.208.115.xxx) op 23-04-2020 om 11:24
Ja, ik ook.

Gast (185.220.101.xxx) op 05-05-2020 om 13:41
Jammer, maar ik ben het die 2 gasten hierboven eens. Zijn werk op Killer Instinct was wel heel goed.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
DOOM Eternal
Type:
Game
Releasedatum:
20-03-2020
Ontwikkelaar:
Bethesda Softworks
Uitgever:
Bethesda Softworks
Media:








Meer media