Oud-ontwikkelaars van Armored Core en Metal Gear Solid hebben hun krachten gebundeld met Square-Enix om een survival shooter te ontwikkelen voor PC en PlayStation 4. Left Alive werd tijdens de Tokyo Game Show van 2017 aangekondigd, maar daarna bleef het lang stil.
Tot vandaag, want aanwezige pers kreeg op de Gamescom een nieuwe gameplaypresentatie van de titel. Deze gameplay mag helaas niet getoond worden, maar wel krijgen we wat informatie en screenshots mee.
Ten eerste is de game geen shooter die enkel op de grond plaats vind. Er zullen veel stukken in verwerkt worden waarin één van de drie protagonisten in Front Mission's iconische Wanzer mecha's geplaatst worden voor intense mechgevechten. Spelers zijn daarbij vrij om verschillende tactieken te gebruiken, val je de wachters van een Wanzer direct aan óf kies je voor een meer subtiele aanpak?
Het uitzetten van een strategie is ook erg belangrijk, vanwege beperkte grondstoffen door de plotse uitbraak een van een oorlog rondom hen heen. Je moet slim en tactisch spelen door vallen te plaatsen, wapens te improviseren en onderdelen te knutselen die je tegen vaak veel sterkere vijanden kunt inzetten.
Keuzemogelijkheden spelen ook een belangrijke rol in de game. Je zal namelijk de mogelijkheid hebben tot het redden van vele burgers die in de stad gevangen zitten. Deze hebben elk eigen motieven en een eigen achtergrond, zodat ze flink wat overtuigingskracht kunnen gebruiken voordat ze met je mee gaan. Als je hier echter niets voor voelt kun je ze ook verlaten als je ze niet kan overtuigen, of gewoon compleet negeren.
Tegen het einde van het spel zal je niet weten wat er exact gebeurd met de drie hoofdrolspelers, omdat de verhalen van de burgers die je wél of niet gered heb tezamen met andere keuzes en acties hier invloed op uitoefenen.
Meer informatie over de titel zal spoedig volgen. Voor nu eerst enkele nieuwe screenshots.




|