Het gebruik van een HUD in een game kan zeer nuttig zijn. Je ziet je gezondheid, weet welke kant je op moet of wat je volgende opdracht is. Tegelijkertijd kan het natuurlijk ook afleiden in het avontuur dat je wil beleven en dit begrijpen ze bij Sony Santa Monica ook.
Het is om deze reden dat hun aankomende game God of War een Immersion Mode bevat. Wanneer je deze mode inschakelt, hetgeen op ieder moment mogelijk is vanuit de settings, zal de informatie op je scherm worden verminderd. Wanneer je de informatie toch nodig hebt om verder te raken kun je deze simpelweg oproepen door het touch pad aan te raken.
Onder de informatie die je (tijdelijk) uit kan schakelen vinden we onder andere de gezondheidsbalk van je tegenstanders, een kompas en een indicator die aan geven of er zich vijanden buiten het scherm begeven.
In ander nieuws rondom God of War laat de studio weten dat het spel vier moeilijkheidsgraden kent, waarbij de lastigste 'Give Me God of War' heet. Wanneer je hier eenmaal aan begint is er geen genade, je kunt namelijk niet terugkeren naar een minder hoge moeilijkheidsgraad als het je te heet onder je voeten wordt.
|