De naam Caroline Marchal doet misschien niet meteen een belletje rinkelen, toch was deze dame als Lead Designer werkzaam voor bekende projecten als Heavy Rain en Beyond: Two Souls. Inmiddels heeft ze Quantic Dream verlaten, toch betekent dit niet haar vertrek uit de game-industrie.
Marchal is oprichter en Creative Director van een nieuwe studio onder de naam Interior Night. Samen met enkele 'key developers' van Sony en Quantic Dream proberen ze een doelgroep te bereiken die misschien helemaal niet zo geïnteresseerd is in videogames maar die wel een passie hebben voor kwalitatieve verhaalvertelling. Ze willen op deze manier mensen aantrekken die televisieseries als Breaking Bad of Fargo een warm hart toedragen.
Eén van de belangrijkste speerpunten van de studio is dat ze verhalen willen vertellen die van een hoge kwaliteit zijn. Hoe ze dit precies gaan doen is onbekend, wel geven ze aan te willen innoveren in het medium. Spelers moeten de mogelijkheid krijgen om interacties met hun game uit te voeren door betekenisvolle ervaringen:
quote: “Interior Night aims at pushing the boundaries of what people have played so far, in terms of subject matter and gameplay. We want to offer bold and broad experiences where people can forget about the mechanics and focus on their emotional connection with the characters and the story.”
Het eerste project van de studio, aldus hun website, moet een emotionele en leuke ervaring vormen. Beoogde platformen zijn vooralsnog onbekend.
|