Bethesda geeft deze week een sneak peek op een van de Arenas die naar Quake Champions komt, namelijk Burial Chamber. Het is een gotisch en grimmig slagveld met plassen lava, smalle hoekjes en gevaarlijke open ruimtes waar niemand veilig is voor vijandige Rockets en Rails. Skills zijn nodig om je een weg te banen doorheen deze Arena, laat staan de plassen lava ontwijken om maar niet te sterven.
Ziet er vet uit, maar kennelijk is het geen id Tech 6 meer maar een soort hybride engine niet geheel van id zelf.
Vraag me af hoe dat gaat aflopen met mod support. Q3A werd groot door mods, maar Doom heeft vrijwel niks, ondanks die snap map en Rage ook niet. Allemaal omdat die meest recente engines geen GPL meer zijn en er dus geen source vrijkomt na een tijd. Stom!
Redneckerz
(Redacteur)
op 23-03-2017 om 22:28
[Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 86.208.11:
Heb je gelijk in. Het is gebaseerd op Saber 3D tech, o.a gebruikt voor de Halo Anniversary titels en Timeshift en met een aantal Id Tech modules erop. Quake Champions is voor 120 FPS ontworpen, daarom ziet het er visueel ietsjes minder uit daan Doom 2016.
Mod support is voor een titel zoals deze wel redelijk belangrijk. Ben benieuwd hoe iD dit oppikt..