Het najaar geeft ons nog flink wat interessante games, maar ook in 2017 gaan de uitgevers hier nog eens mee door. Neem bijvoorbeeld de PlayStation 4 exclusive Horizon: Zero Dawn, waarvan we nu nieuwe details hebben.
Guerrilla Games Managing Director Hermen Hulst leert ons het volgende over de game:
- Hulst geeft aan dat er 'interessante speculaties' zijn over de geografische locaties van de wereld. Er zitten inderdaad referenties naar de huidige wereld, maar hij wil niet aangeven welke dit zijn.
- De gameplay moet zeer intuïtief aan gaan voelen. In de daadwerkelijke game is er een verhaalgedreven opbouw naar hoe dingen werken, maar het is geen tutorial die een half uur duurt.
- De machines die je in de game ziet hebben verschillende manieren waarop ze je aanvallen, waardoor er ook veel variëteit is aan manieren hoe je met ze af dient te rekenen.
- Wanneer je de vijanden loot kun je deze onderdelen gebruiken om materialen te craften, of ze te verkopen aan een handelaar. Er zit een economisch model in de game waarmee je nieuwe wapens en outfits kunt kopen. Er is bijvoorbeeld een outfit die je beschermt tegen gif.
- De meeste tijd is hoofdpersonage Aloy alleen. Zo nu en dan komt ze mensen tegen die haar helpen, maar dit zal slechts op sporadische momenten zijn.
- Wanneer je het wapenwiel tevoorschijn haalt zal de tijd vertragen, de ontwikkelaar wil de speler namelijk niet uit de game halen maar ze wel tijd geven om na te denken.
- Aloy heeft enkele technologieën bij haar uit de oude wereld. Eén van deze manier is een oorstuk waarmee ze de wereld kan scannen, de andere is een speer waarmee ze machines over kan nemen. Wanneer ze zo'n zogeheten override uitvoert kan ze de machines met haar laten vechten of ze beklimmen om erop te rijden.
- Zo'n vijftig jaar van nu vindt er in de wereld een natuurramp plaats die invloed heeft op de game. De gebeurtenissen in Horizon spelen zich duizend jaar na deze naturramp af.
|