Recentelijk lieten we in een recensie ons licht schijnen over Firewatch. Deze verhalende game wist indruk te maken, maar helaas konden we dit niet zeggen over de achterliggende techniek op de PlayStation 4 versie.
De ontwikkelaar beloofde beterschap middels een patch en deze is inmiddels verschenen. Volgens Campo Santo verbetert het de beleving aanzienlijk, maar het werk stopt hier niet. Ze werken nog altijd samen met Unity om de engine te verbeteren en zullen tevens nieuwe ondertitels toevoegen. Onderstaand een overzicht van wat ze al wel hebben aangepakt middels de patch:
- Draw distance and shadow render distance have been improved, which should remove significant texture popping.
- Streaming loading and unloading has been significantly adjusted with extra safeties so you should no longer see loading happen right in front of you.
- We got Unity to fix a very rare hang that could occur when loading and unloading scenes.
- Many instances of unstable framerate have been improved.
- Auto-saves are now far less frequent, as they were causing the worst framerate hitches we have been seeing.
- Several places where people were escaping the world or getting stuck in collision have been refined. Also, if you are stuck in an endlessly falling state, the game will attempt to put you back, either through loading the last save or respawning Henry aboveground.
- Various cases where you were able to interrupt or break your current quest have been safeguarded.
Meer over Firewatch kun je lezen in onze review.
|