Met het vierde deel uit de Splinter Cell serie lijkt Ubisoft een andere weg in te willen slaan. Sam Fisher begint namelijk in gevangenschap en lijkt de Third Echolon achter zich gelaten te hebben.
Vandaag kwam er weer wat nieuwe informatie over het spel naar buiten. Uiteraard hebben we de informatie weer voor je verzameld en op een rijtje gezet:
- De actie met de tweede speler, zoals geïntroduceerd in Splinter Cell: Chaos Theory, is nu ook geïntegreerd in de normale campagnes. En niet alleen dat, het zal ook nog eens een belangrijk component zijn in de game mechaniek.
Deze actie is echter niet door een tweede speler te bepalen. Dit neemt de computer voor haar rekening, bijvoorbeeld een gevangene die je op een hoger gelegen deel kan helpen.
- De co-op play zal niet alleen mogelijk zijn met Jamie (een gevangene), maar ook met andere karakters.
- Om het verhaal te verduidelijken; Sam kwam niet over de dood van zijn dochter heen, welke overleed in een auto ongeval. Hierdoor was hij niet langer in staat om zijn beroep goed uit te oefenen. Het leidde uiteindelijk, enkele maanden na de dood van Sarah, tot een trauma.
Via de gevangenis beland hij bij John's Brown Army, waar hij het vertrouwen moet winnen van Emile Dufraisne en andere mensen om hem heen. Dit is de reden dat hij Jamie Washtington ook uit de gevangenis bevrijd.
- Om uit de gevangenis te komen bezit Sam niet over high-tech spullen en zal dus moeten vertrouwen op zijn stealth instincten.
- Omdat Sam dit keer geen night vision heeft zijn de schaduwen en het donker dit keer niet langer aan zijn kant. In plaats daarvan moet hij chaos veroorzaken, om zichzelf zo in een goede positie te manouvreren.
- Sommige missies zullen zich afspelen in Shanghai, andere ook in een oorlogsgebied binnen Afrika. Het is hier niet zo dat de ene tegenover de andere partij staat, ook normale burgers worden erin betrokken.
Sam hoort hierbinnen niet tot één specifieke groep, je kunt dan ook kiezen of je je mengt in het slagveld of meer teruggetrokken probeert te werken.
- In levels is het de bedoeling om niet alleen te kijken naar de objectieven van NSA, maar tegelijkertijd de criminelen van JBA tevreden te houden.
- Binnen het hoofdkwartier van JBA kun je praten met anderen en contacten met deze opbouwen.
- Sam zal op sommige punten beslissingen moeten nemen die zijn moraal flink op de proef stellen. Is hij bijvoorbeeld loyaal aan Dufraisne die hem beveeld de piloot van een vluchthelikopter om te brengen?
Dit soort keuzes beïnvloeden de verdere progressie binnen de game, waarbij er ook verschillende eindes mogelijk zijn. Het loont dus de moeite om de game meerdere keren uit te spelen.
- Sam zal verschillende kleding dragen, naar gelang de plek waar hij zich begeeft. In de gevangenis draagt hij uiteraard andere kleding dan wanneer hij zich in de sneeuw begeeft. Hier zal hij namelijk een speciaal wit uniform dragen om ongezien te blijven.
- Scenes die normaal vaak als tussenfilmpjes in games te zien zijn worden nu interactief. Op het moment dat Sam bijvoorbeeld uit een vliegtuig springt boven IJsland zit je niet naar een filmpje te kijken, maar kun je daadwerkelijk trucjes uithalen.
- In totaal zullen er 150 karakters in de game hun opwachting maken. Enrica is er hier één van, een vrouw waar Sam verliefd op word.
- Sam heeft dertig verschillende gezichtsimpressies.
- De game verschijnt voor de Xbox 360 en word vanuit die console overgezet op de huidige consoles bij Ubisoft in Montreal. Bij de Xbox 360 versie zal men (bij de gevangenismissies) daadwerkelijk gevangenen rond zien rennen, op de Xbox, PlayStation 2 en GameCube zijn dit er slechts een paar en word er meer afgewisseld met vuur.
Op deze manier worden de grotere Xbox 360 levels overgebracht naar de minder sterkere consoles. De actie zal echter op alle systemen hetzelfde zijn.
- Binnen de game (ook online en in multiplayer) is het mogelijk om elke lichtbron kapot te maken. Hiermee kan men hele zones in het donker hullen.
- In de online-mode is het spy vs. mercenary. De spies worden gezien vanuit een view net achter de persoon, terwijl de mercenaries een ik-perspectief hebben.
- Ieder team heeft drie mensen.
- Exclusief voor de PlayStation 2 en Xbox zal er een spy vs. spy optie zijn.
|