De afronding van BioShock Infinite betekende tevens het einde van Levine aan het hoofd van ontwikkelstudio Irrational Games. Met een klein team vormde hij een nieuwe studio om aan kleinere, verhalende titels te werken.
Via Twitter laat hij enkele eerste details vrij over zijn nieuwe game, een game die vooralsnog alleen naar de PC komt. De ontwikkeling bevindt zich nog in een vroeg stadium, waarbij er enkel nog gameplay in een zeer ruwe staat is geïmplementeerd. Wel geeft hij aan dat het first-person gameplay bevat met 'sci-fi' of 'sci-fi-ish' thema's.
Veel van de hedendaagse games laten spelers vermoeden dat ze een versplinterende verhaallijn kunnen beleven door de keuzes die je maakt. Levine denkt meer aan een LEGO-aanpak: een verhaallijn die door de speler uit elkaar gehaald kan worden, maar toch als één geheel werkt. Een opvallende uitspraak waar hij helaas nog geen verdere informatie bij geeft. Wel geeft hij aan dat de speler het hoofdpersonage zelf mag creëren, het resultaat hiervan is dat motion capture acteurs niet waarschijnlijk zijn: "[We'll use] voice actors, but we have to write them very differently so smaller chunks recombine in meaningful ways. Lots of headscratching.”
|