Nieuws: '60fps in AC: Unity is als The Hobbit film: raar'
Door Rene Groen op 10-10-2014 om 07:45
|
Bron: Tech Radar
|
De laatste dagen is Assassin's Creed: Unity het gesprek van de dag, maar helaas niet om positieve redenen. De game zou in 900p / 30fps op de consoles worden uitgebracht, een uitspraak waar ze later weer gedeeltelijk op terug kwamen.
Waar ze in ieder geval niet op terug komen is de 30fps waar het spel op zal draaien. Nicolas Guérin, World Level Design Director van de game, gaat tegenover TechRadar in op de keuzes die ze hiervoor maakten.
Het team bij Ubisoft streefde lange tijd 60fps na, echter vonden ze het uiteindelijk geen goed idee. Ten eerste boek je volgens hem weinig winst, tevens ziet het er niet echt uit: "It's a bit like The Hobbit movie, it looked really weird."
Guérin vervolgt zijn verhaal met het noemen van Ratchet en Clank als voorbeeld, deze serie liet 60fps eveneens varen. Hij denkt zelfs dat de game-industrie de 60fps standaard geheel laat vallen, juist omdat het zo moeilijk te bereiken is: "It's twice as hard as 30fps, and its not really that great in terms of rendering quality of the picture and the image."
Ook Alex Amancio, Creative Director van de game, mengt zich in de discussie. Volgens hem is 60fps goed voor een shooter, maar minder geslaagd binnen een action adventure. Door voor 30fps te gaan voelt de game beter aan en zijn ze in staat om de alles tot het uiterste te pushen.
quote: "It's like when people start asking about resolution. Is it the number of the quality of the pixels that you want? If the game looks gorgeous, who cares about the number?"
|
|
|
|
07:45 NBA 2K15 geeft tips aan rookies
19:49 Gesloten Evolve beta start eind oktober
|
Reacties (56) |
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
|
Gast (90.18.160.xxx)
op 10-10-2014 om 14:26
|
Weet je nog vorige gen? PS3 zou meerdere 1080p schermen kunnen aansturen...bladiebla. Kwam inderdaad weinig van waar, dat 1080p, zelfs op 1 scherm. De native 1080p (en niet 1080 beeldlijnen met beperkte horizontale resolutie zoals Gran Turismo) zijn op een hand te tellen. Het is inderdaad sneu dat dat nu weer het geval is en dat ZO kort na de release van de hardware.
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 10-10-2014 om 14:26
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
Er geloven veel mensen zeer sterk in hun eigen platform, maar zij hebben allen opvallend veel tijd om te discussiëren ipv games te spelen.
|
|
Gast (90.18.160.xxx)
op 10-10-2014 om 14:29
|
BANG, daar heb je compleet gelijk in Joni, maar ik verdedig geen platform, zoals jouw mederedacteur kennelijk wel zijn uiterste best doet.
Ik maak alleen maar duidelijk dat de hardware van BEIDE (geen fanboyisme) consoles duidelijk niet zo krachtig is als we zijn doen geloven door alle PR rondom de launch. Vorige gen was het ook niet het geval dat de PC binnen een jaar bijna 3x zo krachtig was op GPU gebied. Dat is gewoon opvallend.
|
|
Gast (62.238.138.xxx)
op 10-10-2014 om 14:56
|
weet je wat ook opvallend is ? Dat jij alleen maar negatief over consoles lult kijk jij eens naar Uncharted die eraan komt, mooier dan menig PC game net als The Order 1886.
Nogmaals een ps4 kan met zijn 8gb net zoveel als een pc met minstens het dubbele en heeft allemaal foefjes in zich die het allemaal nog beter maken.
Jij vergeet echt dat PC's meer doen dan gamen en dat daar ook allemaal geheugen voior gereserveerd is
|
|
Gast (62.238.138.xxx)
op 10-10-2014 om 15:00
|
enne Unity is de eerste echte next gen AC, vergelijkbaar met het verschil tussen AC1 en AC4 Black flag .
En dat verschil gaan we nog heel duidelijk zien, wacht maar af.
Of Uncharted1 met Uncharted3/The last of Us vergelijken
We gaan nog een hoopp vette shit zien op de consoles
|
|
Gast (62.238.138.xxx)
op 10-10-2014 om 15:02
|
en nog even op de bovenste reactie van gast 90 reageren, die meerdere schermen was hardwarematig , maar werd weggelaten omdat het A te duur werd en B er waarschijnlijk niet veel gebruik van gemaakt zou worden
Maar ben jij de die hard PC fan the dan zoals iemand zegt ?
|
|
Gast (195.154.71.xxx)
op 10-10-2014 om 15:04
|
Ik zie hier een behoorlijk goede discussie gevoerd worden. Gast 90 en 199 hebben een punt waar niet omheen gegaan kan worden, tot grote frustratie van sommigen (fangirls).
De nieuwe hardware is al hopeloos verouderd.
Bij PS4 fans draait het duidelijk alleen maar om de visuals en niet om de gameplay lijkt het wel. Misschien moeten ontwikkelaars de games dan maar terugschroeven in kwaliteit om die 1080p en 60frames te halen. Dan is het next gen gevoel helemaal weg en leren ze het vanzelf wel dat hun hardware de hype niet naleeft.
"Give me 1080p 60fps or give me death" was het toch volgens die Shahid nog wat van Sony? Denk dat die die Twitter uitspraak betreurt achteraf. Wat een farce is dit geworden.
|
|
Gast (90.18.160.xxx)
op 10-10-2014 om 15:06
|
Nee hoor verre van, geen PC Master Race, dat heb ik al eerder gezegd. Ik ben gewoon realistisch.
|
|
Gast (62.238.138.xxx)
op 10-10-2014 om 15:41
|
jaja en 195 zijn vaak mobieltjes van degene die ze goed bezig vinden , lekker trollen dus
En 90 is verre van realistisch hoor, met de 8gb in de PS4 kan je uiteindelijk hetzelfde als +- 20 gb pc
|
|
Gast (62.238.138.xxx)
op 10-10-2014 om 15:45
|
Oh ja, en de PS4 is het dubbele verkocht dan de One 5,5 miljoen tegen 11 miljoen PS4's
Ben je jaloers op uncharted 4 gast 195 ?
Trollen en mensen die eenconversatie hebben fanGIRLS noemen , dapper he anoniem op je PC/Mobieltje? Je voelt je vast heel stoewr
|
|
Gast (107.167.91.xxx)
op 10-10-2014 om 16:40
|
"met de 8gb in de PS4 kan je uiteindelijk hetzelfde als +- 20 gb pc".
De desilusies, de desilusies. Zo gebrainwashed. Heerlijk om te zien en dat in meerdere posts achter elkaar. De waarheid doet echt pijn.
|
|
Gast (89.255.31.xxx)
op 10-10-2014 om 16:47
|
Mijn Xbox is beter....mijn PlayStation is beter.... Mijn pc is beter..... Wat een whiners. Ik heb ze alle 3 de games op de pc zien er altijd een stuk beter uit, maar ik speel toch liever op mijn consoles. Omdat ik het fijner vind om op de bank te hangen terwijl ik game. Mijn pc kan ik ook aansluiten op mijn tv en zo met de Xbox en ook met de PlayStation controller gamen. Toch gaat mij voorkeur uit naar de consoles. omdat dit naar mijn mening gewoon wat lekkerder gamed. Enige reden dat ik soms op mijn pc game is voor strategy spellen en simulaties zoals simcity. De fps genre speelt ook beter met mijn muis en toetsenbord, toch speel ik liever op de console omdat de community daar wat beter is(naar mijn mening) . In mijn geval maakt mijn pc ook een stuk meer lawaai als ik deze vergelijk met mijn consoles.
TL;DR zodra ik aan het gamen ben maakt mij de missende pixels en frame rates niet uit. Met uitzondering van online fps games. *D
|
|
Redneckerz
(Redacteur)
op 10-10-2014 om 18:30
[Niv: 227 / Exp: 11336]
|
''Ik zie hier een behoorlijk goede discussie gevoerd worden. Gast 90 en 199 hebben een punt waar niet omheen gegaan kan worden, tot grote frustratie van sommigen (fangirls).''
Jammer dat het altijd reacties betreft zonder echte onderbouwing.
Om maar eens een disclaimer in te stellen: Ik ben van mening dat de CPU's van zowel XBO/PS4 nogal matig te noemen zijn. Wat wil je ook aangezien het laptop CPU's betreft. Echter moeten er nu eenmaal compromissen gesloten worden, zowel in het budget als op de hardware, om alles in 1 gesloten systeem te krijgen. Beide fabrikanten hebben daar zo hun eigen keuzes in gemaakt. Daarmee zeg ik niet dat hun hardware prut is, integendeel. Zowel op de Xbox One als op de PlayStation 4 zijn er ontzettend leuke en mooie spellen voor in ontwikkeling, en het is aan eenieder om dan de keuze te maken voor welke console te gaan (Of je koopt ze allemaal, dat kan ook.)
Puur persoonlijk zou ik voor de PlayStation 4 kiezen. (Waarschijnlijk is het daarom dat het fanboy argument gebruikt wordt, maar afijn), en vooral vanwege de games die hier op uit zullen komen. Hoezeer ik daarmee titels als Sunset Overdrive en vooral Quantum Break zal moeten missen.
Na de PS1 heb ik geen nieuwe console meer gehad, maar deze generatie doet mij toch hevig nadenken. Ter nuance wilde ik dit even vermelden.
''De nieuwe hardware is al hopeloos verouderd.''
Daar ben ik het niet mee eens. Het is gebaseerd op een moderne architectuur met voldoende geheugen en vooral: Het is een gesloten systeem. Zo zal er veel meer uit de hardware gehaald kunnen worden op termijn, iets wat op een PC niet mogelijk is door de verscheidenheid aan configuraties die een PC rijk is. Mocht je voldoende geld hebben, dan kan je uiteraard op dit moment makkelijk een PC kopen waar je de komende jaren mee gebeiteld zit, maar of je over 5 jaar nog steeds alle multiplats op eenzelfde resolutie en dito framerate kan spelen met een setup van nu? Dat is discutabel.
Gewijzigd door Redneckerz op 10-10-2014 om 18:58
|
|
Gast (62.238.138.xxx)
op 10-10-2014 om 18:49
|
"met de 8gb in de PS4 kan je uiteindelijk hetzelfde als +- 20 gb pc".
De desilusies, de desilusies. Zo gebrainwashed. Heerlijk om te zien en dat in meerdere posts achter elkaar. De waarheid doet echt pijn.
Nee hoor, ik moet het wel aan een simpele leek uitleggen niet het weigert te snappen.. of denk jij dat jij een pc met een soortgelijke ps3GPU kaart en 512(2x256) mb geheugen the last of us of beyond 2 souls aan de praat krijgt met een zelfde kwaliteit ??? Nope
|
|
Gast (62.238.138.xxx)
op 10-10-2014 om 18:51
|
@redneckers
Laat ze doen , dit zijn trollen en ze gaan heus niet ophouden
|
|
Wapkaak
op 10-10-2014 om 18:56
[Niv: 49 / Exp: 2426]
|
Dit is echt het achterlijkste wat ik dit jaar gelezen hebt.
|
|
Gast (66.187.71.xxx)
op 10-10-2014 om 19:23
|
"met de 8gb in de PS4 kan je uiteindelijk hetzelfde als +- 20 gb pc".
Ja, dat verdient inderdaad de retard award van het jaar, Wapkaak. Maar het is ook duidelijk dat hij hard op zijn teentjes is getrapt met die multiposts achter elkaar. Het zit hem echt dwars, als een echte hersenloze fanboy.
|
|
Wapkaak
op 10-10-2014 om 19:57
[Niv: 49 / Exp: 2426]
|
Maar bedoelde eigenlijk het verhaal van Ubi. Maar waar jij het over hebt, kan ik niet eens op antwoorden zo achterlijk is dat.
|
|
Gast (62.238.138.xxx)
op 10-10-2014 om 21:43
|
als ik mijn comment kon editen dan deed ik dat gast 66
En over mijn the last of us beyond two souls opmerking hoor ik je niet
Unity gaat een vette game worden en het duurt niet lang meer, nog een maand voor die uitkomt en dan gaan we zien
60 fps is vet hoor maar de makers willen de beste ervaring geven en bij een shooter is 60fps wel gewenst maar bij action adventure games is het , mits er geen framedrops bij komen gewoon goed te doen
|
|
Boogieboyz
op 10-10-2014 om 23:43
[Niv: 303 / Exp: 15154]
|
Ik vind 30 fps prima. Neem CoD, die draait dus op 60, het is gewoon onnatuurlijk hoe vloeiend die game beweegt, dat lijkt nergens op. Vergelijk het met een filmpje wat je op 2x speed draait. Ik denk dat dat is wat die Nicolas gast bedoelt en ik ben het daar 100% mee eens. Dan kan die Alex gozer wel zeggen dat het meer geschikt is voor shooters maar dat vind ik dus onzin, iig wat CoD betreft.
Kortom, hou es op met zeiken om dat overrated "magische" aantal van 60.
Gewijzigd door Boogieboyz op 10-10-2014 om 23:51
|
|
Redneckerz
(Redacteur)
op 11-10-2014 om 00:19
[Niv: 227 / Exp: 11336]
|
@Boogieboyz: real life is ongeveer 60 fps. Ook onnatuurlijk?
|
|
Boogieboyz
op 11-10-2014 om 01:16
[Niv: 303 / Exp: 15154]
|
Jammer dat je me niet begrijpt. Ik leg het nog uit met dat filmpje als voorbeeld maar dat mocht kennelijk niet baten.
|
|
Redneckerz
(Redacteur)
op 11-10-2014 om 01:27
[Niv: 227 / Exp: 11336]
|
@ Je zegt dat COD onnatuurlijk overkomt omdat het 60 fps is. Wat je met je eigen ogen ziet is ook grotendeels 60 fps. Wat snap je niet aan de vraag?
|
|
Gast (83.85.66.xxx)
op 11-10-2014 om 08:57
|
60 fps is underrated. De meeste mensen houden blijkbaar niet van verandering. Als alles vanaf nu 60 zou draaien zou je niet eens meer terug willen. En zeker in een game, 1st of 3rd person maakt niet uit. Hoe vloeiender hoe beter.
|
|
Gast (90.18.38.xxx)
op 11-10-2014 om 09:31
|
Gast (83.85.66.xxx) op 11-10-2014 om 08:57
Yep!
|
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
|
|
|