Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
15 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Juni 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
13 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
12 Juni 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
11 Juni 2024 
(0) 
(7) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Juni 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
F1 2024
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Nieuws:

'60fps in AC: Unity is als The Hobbit film: raar'


Door Rene Groen op 10-10-2014 om 07:45
Bron: Tech Radar

De laatste dagen is Assassin's Creed: Unity het gesprek van de dag, maar helaas niet om positieve redenen. De game zou in 900p / 30fps op de consoles worden uitgebracht, een uitspraak waar ze later weer gedeeltelijk op terug kwamen.

Waar ze in ieder geval niet op terug komen is de 30fps waar het spel op zal draaien. Nicolas Guérin, World Level Design Director van de game, gaat tegenover TechRadar in op de keuzes die ze hiervoor maakten.

Het team bij Ubisoft streefde lange tijd 60fps na, echter vonden ze het uiteindelijk geen goed idee. Ten eerste boek je volgens hem weinig winst, tevens ziet het er niet echt uit: "It's a bit like The Hobbit movie, it looked really weird."

Guérin vervolgt zijn verhaal met het noemen van Ratchet en Clank als voorbeeld, deze serie liet 60fps eveneens varen. Hij denkt zelfs dat de game-industrie de 60fps standaard geheel laat vallen, juist omdat het zo moeilijk te bereiken is: "It's twice as hard as 30fps, and its not really that great in terms of rendering quality of the picture and the image."

Ook Alex Amancio, Creative Director van de game, mengt zich in de discussie. Volgens hem is 60fps goed voor een shooter, maar minder geslaagd binnen een action adventure. Door voor 30fps te gaan voelt de game beter aan en zijn ze in staat om de alles tot het uiterste te pushen.
quote:
"It's like when people start asking about resolution. Is it the number of the quality of the pixels that you want? If the game looks gorgeous, who cares about the number?"


07:45  NBA 2K15 geeft tips aan rookies
19:49  Gesloten Evolve beta start eind oktober
 Reacties (56)
 Pagina: 1 | 2 | 3
Joni Philips (Eindredacteur) op 11-10-2014 om 09:40 [Niv: 1182 / Exp: 59089]
@Wapkaak: Wat als je een film neemt en de snelheid daarvan halveert. Is dat natuurlijker?

Boogieboyz op 11-10-2014 om 18:45 [Niv: 303 / Exp: 15154]
@redneck
Nou in CoD ziet het er iig gek uit. Dat heb ik niet bij andere shooters.

Redneckerz (Redacteur) op 11-10-2014 om 20:03 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Boogieboyz:

COD is dan ook geen realistische shooter.

Gast (62.238.138.xxx) op 11-10-2014 om 22:34
idd ik zag een reclame voor COD en het zag er ook totaal niet uit
beter gaan ze weer eens terug naar de WW2 setting
En AC ik vermaakte mij er wel mee op revelations na dan die heb ik ook niet uitgespeeld

Gast (144.160.98.xxx) op 14-10-2014 om 11:11
@Redneckerz (Redacteur) op 10-10-2014 om 18:30 [Niv: 56 / Exp: 2806]

Sorry maar je hele visie over pc's is hopeloos verouderd (net zoals je 'nieuwe'console).
Als je nu een pc koop met een redelijke GPU dan kan je daar nog jaaaaaaaaren mee vooruit, de reden hiervoor is dat:

1. De specs voor Windows 8.1 en hoger alleen maar naar beneden zijn gegaan tov Windows 7 en lager (doordat het ook op tablets e.d. moet kunnen draaien). Je houdt dus meer resources zoals RAM etc over om je games mee te draaien. Bovendien komt DX12 binnenkort uit en MS heeft al gezegd dat DX12 op de PC (en NIET op de XBO want die gebruikt al low level system calls) voor een ENORME vooruitgang zal gaan zorgen.

2. Door de consoles krijgen wij op de pc bijna alleen maar ports. Een redelijke GPU nu op de PC draait rondjes om de GPU in een PS4/XBO. Dus mocht het helaas zo blijken te zijn dat deze situatie niet veranderd (lees, de softwarehuizen geen innovatie uitvoeren maar de focus blijven leggen op ontwikkelen voor oudere hardware die de PS4 en XBO zijn) dan kunnenn wij nog jaaaaaren mee met de pc's die wij vandaag de dag kopen. Zeker als DX12 zijn intrede heeft gedaan.

3. Games op de PC zijn vaak de helft tot 25% goedkoper dan op de consoles. Dus de echte gamers (zij die meer dan 10 games per console cycle kopen) hebben het extra geld dat zij in een pc moeten stoppen bij aankoop tov een console binnen een jaar tot anderhalf jaar terug doordat zij geen 50 of 60 euro hoeven te betalen voor nieuwe games maar maar 30 euro.)

4. Natuurlijk kun je beter optimaliseren voor een gesloten systeem maar je gaat een VW Golf nu eenmaal nooit 350 km per uur laten rijden op een stabiele manier, en dat is wat de PS4 en XBO zijn, middenklassers. Je kunt er op een gegeven moment niet meer uitpersen dan theoretisch mogelijk is, en zoals meer mensen je al proberen uit te leggen is dat punt na een jaar al bijna bereikt bij deze gen. consoles. Dat is natuurlijk een zware tegenvaller. Ook voor ons pc gamers, want wij zitten uiteindelijk weer met de half HD ports van de consoles.

Bottom line is, dat ben je een beetje serieuze gamer je de consoles ver zou moeten mijden en beter een pc kan kopen. Hoe minder consoles er worden verkocht des te eerder gaan bedrijven de pc weer als hoofdplatform nemen waarbij iedere gamer wint, want meer innovatie, mooiere games, meer mogelijkheden. Dat lijken mij argumenten genoeg om je console te dumpen, want je vroeg om argumentatie toch?


Redneckerz (Redacteur) op 14-10-2014 om 15:33 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 144:

''Sorry maar je hele visie over pc's is hopeloos verouderd (net zoals je 'nieuwe'console).
Als je nu een pc koop met een redelijke GPU dan kan je daar nog jaaaaaaaaren mee vooruit, de reden hiervoor is dat:''

Even een copy paste: ''Mocht je voldoende geld hebben, dan kan je uiteraard op dit moment makkelijk een PC kopen waar je de komende jaren mee gebeiteld zit, maar of je over 5 jaar nog steeds alle multiplats op eenzelfde resolutie en dito framerate kan spelen met een setup van nu? Dat is discutabel.''

''1. De specs voor Windows 8.1 en hoger alleen maar naar beneden zijn gegaan tov Windows 7 en lager (doordat het ook op tablets e.d. moet kunnen draaien). Je houdt dus meer resources zoals RAM etc over om je games mee te draaien. Bovendien komt DX12 binnenkort uit en MS heeft al gezegd dat DX12 op de PC (en NIET op de XBO want die gebruikt al low level system calls) voor een ENORME vooruitgang zal gaan zorgen.''

En je gelooft blind wat Microsoft zegt? Het enige wat DX12 voornamelijk zal bieden is een meer low level approach zoals op de consoles. Daar kan - in potentie - nog wel wat winst mee geboekt worden, maar het zal nog steeds een groten verscheidenheid aan videokaarten moeten ondersteunen om het een succes te maken - Vandaar dat alle Nvidia DX11 capable GPU's worden ondersteund. Daarnaast hou je nog steeds de fragmentatie van PC's, wat zelfs met een wat lager level API op de GPU niet opgelost kan worden tov fixed hardware.

''2. Door de consoles krijgen wij op de pc bijna alleen maar ports. Een redelijke GPU nu op de PC draait rondjes om de GPU in een PS4/XBO. Dus mocht het helaas zo blijken te zijn dat deze situatie niet veranderd (lees, de softwarehuizen geen innovatie uitvoeren maar de focus blijven leggen op ontwikkelen voor oudere hardware die de PS4 en XBO zijn) dan kunnenn wij nog jaaaaaren mee met de pc's die wij vandaag de dag kopen. Zeker als DX12 zijn intrede heeft gedaan.''

De PC heeft het voordeel om met brute kracht beter te wezen dan de consoles. Dat zegt dus niets over wat er met de hardware wordt gedaan. Een highend kaart heeft 5 Tflops aan vliegende komma berekeningen, maar devs kunnen nu eenmaal niets met al die kracht, tenzij het een exclusive is. Dan vindt ik wat Microsoft met Quantum Break en Sony met The Tomorrow Children doet toch interessanter, namelijk tegen de beperkingen van de hardware werken en daar nieuwe, technisch innovatieve technologieen voor verzinnen.

''3. Games op de PC zijn vaak de helft tot 25% goedkoper dan op de consoles. Dus de echte gamers (zij die meer dan 10 games per console cycle kopen) hebben het extra geld dat zij in een pc moeten stoppen bij aankoop tov een console binnen een jaar tot anderhalf jaar terug doordat zij geen 50 of 60 euro hoeven te betalen voor nieuwe games maar maar 30 euro.)''

Ik ben het met je eens dat het vrij onzinnig is dat een console spel meer geld moet kosten en dit kostenplaatje dan niet wordt gerechtvaardigd (lagere resoluties, framerate etc). Ook hier geld echter weer dat de PC versie altijd het thuisvoordeel heeft door simpelweg brute kracht.

''4. Natuurlijk kun je beter optimaliseren voor een gesloten systeem maar je gaat een VW Golf nu eenmaal nooit 350 km per uur laten rijden op een stabiele manier, en dat is wat de PS4 en XBO zijn, middenklassers. Je kunt er op een gegeven moment niet meer uitpersen dan theoretisch mogelijk is, en zoals meer mensen je al proberen uit te leggen is dat punt na een jaar al bijna bereikt bij deze gen. consoles. Dat is natuurlijk een zware tegenvaller. Ook voor ons pc gamers, want wij zitten uiteindelijk weer met de half HD ports van de consoles.''

En ik blijf het een lul verhaal vinden dat sommige mensen na 1 jaar al durven te roepen ''Zie je nou wel, ze zitten aan hun max.'' Was dit ook een issue met de vorige generatie? Daarnaast zijn er tal van voorbeelden aan te wijzen die het visueel tegenspreken - TLOU: Remastered, Uncharted 4, Infamous, Quantum Break, The Tomorrow Children. Zeker die laatste maakt gebruik van een belichtingstechniek die ''te zwaar'' zou zijn en zelfs op PC nog niet echt veel doorgang heeft. Toch bestaat die titel wel, en dat op ''middelmatige'' hardware.

''Bottom line is, dat ben je een beetje serieuze gamer je de consoles ver zou moeten mijden en beter een pc kan kopen. Hoe minder consoles er worden verkocht des te eerder gaan bedrijven de pc weer als hoofdplatform nemen waarbij iedere gamer wint, want meer innovatie, mooiere games, meer mogelijkheden. Dat lijken mij argumenten genoeg om je console te dumpen, want je vroeg om argumentatie toch?''

Helaas voor jou zit het grootste gedeelte van de sales in consoles, dus als je de PC weer als hoofdplatform wilt nemen zal je toch echt met iets beters moeten komen. Daarnaast is het voorop gesteld dat niet iedereen een glorieuze master race PC kan veroorloven, terwijl een next gen console nog ''betaalbaar'' is te noemen. Anders zou iedereen wel aan een high end PC zitten.

 Pagina: 1 | 2 | 3

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Assassin's Creed: Unity
Type:
Game
Releasedatum:
13-11-2014
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media