Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
16 Juni 2025 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
14 Juni 2025 
(0) 
13 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2025 
(0) 
(0) 
09 Juni 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Nintendo Switch 2 - Welcome Tour
Gamed Gamekalender Juni 2025
The Precinct
Nintendo Switch 2 - De games
Nieuws:

[Upd.] AC: Unity toch niet in 900p / 30fp?


Door Rene Groen op 07-10-2014 om 19:35
Bron: NeoGAF

Het is een vraag die bij vrijwel iedere game weer boven komt: op welke resolutie en met hoeveel frames per seconde draait het spel eigenlijk? In het geval van Assassin's Creed: Unity krijgen we vandaag het antwoord.

[Upd.] Een opvallende toevoeging aan onderstaand bericht: de finale specificaties van de game, die nota bene over zes weken verschijnt, zijn nog niet definitief. Hoewel de game inderdaad op 900p / 30fps draaide bij een evenement dat vorige week werd gehouden is niet gezegd dat dit ook de uiteindelijke specificaties zijn. Dit nieuws komt van een woordvoerder bij Ubisoft die Vincent Pontbriand hiermee lijkt tegen te spreken.

[Oorspronkelijke bericht:] Senior producer Vincent Pontbriand laat weten dat zowel de PlayStation 4 als de Xbox One versies in 900p op dertig frames per seconde draait. Een uitleg hiervoor is in onderstaand citaat te lezen, waarin hij onder andere aan geeft dat ze de specificaties in beide gevallen hetzelfde te houden om een debat te voorkomen.
quote:
“We decided to lock them at the same specs to avoid all the debates and stuff. Technically we’re CPU-bound. The GPUs are really powerful, obviously the graphics look pretty good, but it’s the CPU [that] has to process the AI, the number of NPCs we have on screen, all these systems running in parallel. We were quickly bottlenecked by that and it was a bit frustrating, because we thought that this was going to be a tenfold improvement over everything AI-wise, and we realised it was going to be pretty hard. It’s not the number of polygons that affect the framerate. We could be running at 100fps if it was just graphics, but because of AI, we’re still limited to 30 frames per second.”

Creative Director Alex Amancio gaat verder in op de reden waarom het spel niet naar de Nintendo Wii U komt. Zijn uitleg is simpel: op de spelcomputer van Nintendo zouden ze geen soortgelijke ervaring kunnen leveren.
quote:
"It couldn’t, it really couldn’t. I mean this is why we from the beginning, this was going to be a new-gen-only title, because the crowds aren’t aesthetic, they actually have impact. If we did anything to hinder that or to reduce that it would have a detrimental impact, it wouldn’t be the same experience. I don’t think that would be fair to fans, to sell the same game but with different levels of experience. Even the seamless nature of the series and the scale of the game right, we couldn't do that. We never load Paris. It wouldn't be possible, in our minds we’d be cheating fans by providing a lesser version of the same game."

Amancio tracht ons tevens gerust te stellen: Unity is nog altijd een Assassin's Creed titel. Ook nu rennen we over de daken en nemen we plaats op parkbankjes. Ook in de missies zijn ze niet afgestapt van de lokaliseer/sneak/stab-gameplay, de game is echter wel een stuk grootser dan in voorgaande edities.


20:09  Smash Bros. ontvangt een Wii U datum
11:26  Dragon Ball GT: A Hero's Legacy
 Reacties (58)
 Pagina: 1 | 2 | 3
Gast (217.102.51.xxx) op 08-10-2014 om 12:57
mijn eerste lijn valt samen met de laatste pc en xbone zullen met deze techniek meer in par komen.

Redneckerz (Redacteur) op 08-10-2014 om 13:43 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@Gast 217:

De Xbox One heeft juist geen profijt van 2 aparte geheugenkanalen. Het is veel beter om 1 uniform geheugenkanaal te hebben, daarom heeft Sony voor snel GDDR5 geheugen gekozen.

Bovendien zijn beide architecturen niet eens zo verschillend, in essentie is het gewoon x86.

Met ALU bedoel je waarschijnlijk stream processors, oftewel shaders. Daar heeft de XBO er 768 van, en de PS4 1152. Waar lees je dat de XBO er meer zou hebben?

Gast (217.102.43.xxx) op 08-10-2014 om 14:37
nee dat bedoel ik niet.

Xbox One has 1536 ALUs with 12 CUs and PS4 1152 ALUs with 18CUs. X1 has more of them even they are using just 12 CUs vs. PS4 18 CUs.

hier nog een link over alus
http://en.wikipedia.org/wiki/Arithmetic_logic_unit
http://www.techopedia.com/definition/2849/arithmetic-logic-unit-alu

Gast (217.102.43.xxx) op 08-10-2014 om 15:00
en te zeggen architectuur zijn niet verschillend is ook erg kort door de bocht. de ene x86 is de andere niet.

2 gebouwen door 2 verschillende architecten ontworpen zijn kwa architectuur heel verschillend maar toch zijn het 2 gebouwen en dus het zelfde in jou ogen.

en nu niet zeggen ze zijn beide door amd gebouwd dat is met een analogie 2 architecten die voor de zelfde firma werken te vergelijken.

Gast (107.167.91.xxx) op 08-10-2014 om 18:12
Die PS4 versie blijft gewoon 900p, let maar op. Zal zeker een heel Digital Foundry artikel over komen en dan blijkt hoe de PS4 toch helemaal zo top niet is.

Redneckerz (Redacteur) op 08-10-2014 om 18:32 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 217:
Even je bron opgezocht:

http://misterxmedia.livejournal.com/164779.html?thread=20166059 & http://misterxmedia.livejournal.com/176174.html

Je bent je ervan bewust dat misterxmedia een notoir leugenaar is die door GEEN ENKELE zelfrespecterende site wordt geloofd?

Beide consoles zijn op dezelfde architectuur gemaakt. Meer CU's (Compute Units) betekent ook meer SP (Shader processors). Waar is de logica dat de XBO, met minder CU's, meer SP's kan hebben?

Antwoord: Dat kan niet. Wat Misterxmedia simpelweg doet, is het werkelijke aantal SP's [768] gewoonweg verdubbelen. Want 2x 768 is.. je raadt het al, 1536.

Ik kan ook zo beweren dat de PS4 GPU eigenlijk meer SP's heeft dan dat aantal waar Misterxmedia mee komt, namelijk 2304 SP's. Hoe doe ik dat? Simpelweg het feitelijke getal verdubbelen.

''en te zeggen architectuur zijn niet verschillend is ook erg kort door de bocht. de ene x86 is de andere niet.''

In zekere zin heb je gelijk. x86 is een uniforme architectuur die 16 bits, 32 bits, en 64 bits beslaat. De huidige processoren zijn 32 bits en 64 bits, waarbij die laatste als x86-64 wordt aangeduid.

Echter, doordat x86 een uniforme architectuur is, betekent dat elke processor die deze instructieset ondersteunt x86 compatibel is. Zowel de XBO als de PS4 gebruiken een x86-64 processor, en zijn dus derhalve hetzelfde.

''en nu niet zeggen ze zijn beide door amd gebouwd dat is met een analogie 2 architecten die voor de zelfde firma werken te vergelijken.''

Beide CPU's worden toch gemaakt door AMD, of niet? Zowel Intel als AMD PC processoren zijn op de x86 instructieset gebaseerd. Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/X86

Gewijzigd door Redneckerz op 08-10-2014 om 18:33

Gast (217.102.22.xxx) op 09-10-2014 om 11:07
dat was niet waar ik de info gelezen had. Maar het lijkt inderdaad de source te zijn. Heb die site even door gespit en er staan inderdaad erg veel dingen dat je denkt hmmm.

Ok dus mijn informatie waar ik me verhaal op gebaseerd had is fout en mijn statement dan ook.

Echter blijf ik wel van mening dat er een andere manier van programeren/compilen gaat worden gebruikt waardoor er in de toekomst dingen anders uit gaan zien. en als tr intressant blijkt te zijn kan dat een nextgen wereld openen.

maar dit geld voor beide consoles.

ik had mischien wat meer research moeten doen.

Redneckerz (Redacteur) op 09-10-2014 om 11:18 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 213:
Ik heb de letterlijke zin in Google gezet en dat was de eerste hit. Vind het wel moedig van je om ruiterlijk toe te geven dat je verhaal niet geheel klopt.

Wat betreft een andere manier van programmeren: Dat is nu juist het geval. Developers moeten afstappen van de PowerPC architectuur en de x86 instructieset leren kennen. Slechts voor de Wii U zou hun PPC kennis nog relevant zijn. Dat is nu de andere manier van programmeren, devs moeten nu een geheel andere instructieset leren

 Pagina: 1 | 2 | 3

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Assassin's Creed: Unity
Type:
Game
Releasedatum:
13-11-2014
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media