@ Gast 217:
Even je bron opgezocht:
http://misterxmedia.livejournal.com/164779.html?thread=20166059 &
http://misterxmedia.livejournal.com/176174.html
Je bent je ervan bewust dat misterxmedia een notoir leugenaar is die door GEEN ENKELE zelfrespecterende site wordt geloofd?
Beide consoles zijn op dezelfde architectuur gemaakt. Meer CU's (Compute Units) betekent ook meer SP (Shader processors). Waar is de logica dat de XBO, met minder CU's, meer SP's kan hebben?
Antwoord: Dat kan niet. Wat Misterxmedia simpelweg doet, is het werkelijke aantal SP's [768] gewoonweg verdubbelen. Want 2x 768 is.. je raadt het al, 1536.
Ik kan ook zo beweren dat de PS4 GPU eigenlijk meer SP's heeft dan dat aantal waar Misterxmedia mee komt, namelijk 2304 SP's. Hoe doe ik dat? Simpelweg het feitelijke getal verdubbelen.
''en te zeggen architectuur zijn niet verschillend is ook erg kort door de bocht. de ene x86 is de andere niet.''
In zekere zin heb je gelijk. x86 is een uniforme architectuur die 16 bits, 32 bits, en 64 bits beslaat. De huidige processoren zijn 32 bits en 64 bits, waarbij die laatste als x86-64 wordt aangeduid.
Echter, doordat x86 een uniforme architectuur is, betekent dat elke processor die deze instructieset ondersteunt x86 compatibel is. Zowel de XBO als de PS4 gebruiken een x86-64 processor, en zijn dus derhalve hetzelfde.
''en nu niet zeggen ze zijn beide door amd gebouwd dat is met een analogie 2 architecten die voor de zelfde firma werken te vergelijken.''
Beide CPU's worden toch gemaakt door AMD, of niet? Zowel Intel als AMD PC processoren zijn op de x86 instructieset gebaseerd. Zie ook:
http://en.wikipedia.org/wiki/X86
Gewijzigd door Redneckerz op 08-10-2014 om 18:33