Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Gamed Gamekalender April 2025
Nieuws:

[Upd.] AC: Unity toch niet in 900p / 30fp?


Door Rene Groen op 07-10-2014 om 19:35
Bron: NeoGAF

Het is een vraag die bij vrijwel iedere game weer boven komt: op welke resolutie en met hoeveel frames per seconde draait het spel eigenlijk? In het geval van Assassin's Creed: Unity krijgen we vandaag het antwoord.

[Upd.] Een opvallende toevoeging aan onderstaand bericht: de finale specificaties van de game, die nota bene over zes weken verschijnt, zijn nog niet definitief. Hoewel de game inderdaad op 900p / 30fps draaide bij een evenement dat vorige week werd gehouden is niet gezegd dat dit ook de uiteindelijke specificaties zijn. Dit nieuws komt van een woordvoerder bij Ubisoft die Vincent Pontbriand hiermee lijkt tegen te spreken.

[Oorspronkelijke bericht:] Senior producer Vincent Pontbriand laat weten dat zowel de PlayStation 4 als de Xbox One versies in 900p op dertig frames per seconde draait. Een uitleg hiervoor is in onderstaand citaat te lezen, waarin hij onder andere aan geeft dat ze de specificaties in beide gevallen hetzelfde te houden om een debat te voorkomen.
quote:
“We decided to lock them at the same specs to avoid all the debates and stuff. Technically we’re CPU-bound. The GPUs are really powerful, obviously the graphics look pretty good, but it’s the CPU [that] has to process the AI, the number of NPCs we have on screen, all these systems running in parallel. We were quickly bottlenecked by that and it was a bit frustrating, because we thought that this was going to be a tenfold improvement over everything AI-wise, and we realised it was going to be pretty hard. It’s not the number of polygons that affect the framerate. We could be running at 100fps if it was just graphics, but because of AI, we’re still limited to 30 frames per second.”

Creative Director Alex Amancio gaat verder in op de reden waarom het spel niet naar de Nintendo Wii U komt. Zijn uitleg is simpel: op de spelcomputer van Nintendo zouden ze geen soortgelijke ervaring kunnen leveren.
quote:
"It couldn’t, it really couldn’t. I mean this is why we from the beginning, this was going to be a new-gen-only title, because the crowds aren’t aesthetic, they actually have impact. If we did anything to hinder that or to reduce that it would have a detrimental impact, it wouldn’t be the same experience. I don’t think that would be fair to fans, to sell the same game but with different levels of experience. Even the seamless nature of the series and the scale of the game right, we couldn't do that. We never load Paris. It wouldn't be possible, in our minds we’d be cheating fans by providing a lesser version of the same game."

Amancio tracht ons tevens gerust te stellen: Unity is nog altijd een Assassin's Creed titel. Ook nu rennen we over de daken en nemen we plaats op parkbankjes. Ook in de missies zijn ze niet afgestapt van de lokaliseer/sneak/stab-gameplay, de game is echter wel een stuk grootser dan in voorgaande edities.


20:09  Smash Bros. ontvangt een Wii U datum
11:26  Dragon Ball GT: A Hero's Legacy
 Reacties (58)
 Pagina: 1 | 2 | 3
Gast (62.238.138.xxx) op 07-10-2014 om 19:09
Enne kijk naar de vorige generatie, AC1 draaide verrotter dan AC4 Black Flag en dat word op deze generatie hetzelfde

Gast (87.210.95.xxx) op 07-10-2014 om 19:53
P.c Gaming dit p.c Gaming dat.
Hoe beviel GTA5 op de p.c? Punt gemaakt.

Rene Groen (Eindredacteur) op 07-10-2014 om 20:01 [Niv: 751 / Exp: 37556]
Not really, de game komt namelijk ook naar de PC. En ja, ik snap je punt wel, maar zo kunnen PC gamers hier ook titels tegenover stellen natuurlijk

Wapkaak op 07-10-2014 om 20:24 [Niv: 49 / Exp: 2426]
Gta gaat ons in Januarie met betere visuals en meer objecten in het scherm goed vermaken denk ik. Maar over de Gpu gesproken van de next gen console's, die gaat van zn leven nooit genoeg op kunnen vangen van de Cpu. Ze hebben gewoon zo'n slechte keuze gemaakt met de Cpu's. En kom op, de Gpu's zijn zeker niet van deze tijd... Die lopen zoizo al achter, ik snap het best wel anders wordt het prijskaartje te duur. Maarja hadden ze er 100 euro boven op gegooid hadden ze voor een veel sterkere Cpu kunnen kiezen. Verkopen doet hij toch wel.

En voor de mensen die stom lullen over dat een Pc veel duurder is, laat jezelf even nakijken of doe je research wat beter. Want na 4 of 5 jaar heb je je geld er al lang al uit aangezien de prijzen op de Pc wat goedkoper zijn.

Maar nogmaals de Cpu is echt een domme keuzen geweest in mijn ogen, wtf een laptop Cpu ;S hoe slecht wil je het hebben....

Gast (84.27.114.xxx) op 07-10-2014 om 20:38
dafuq, koop gewoon wat je vrienden kopen. graphisch gaan de games er toch wel goed uit zien en ze zullen ook altijd op minimaal 30 fps runnen. en daarnaast heeft niet iedereen het geld om je hardware van de pc te vernieuwen. Ik persoonlijk heb een ps4 en ben er zeer blij mee, heb ook een pc die elke keer een stukje krachtiger word maar ik speel er nooit games op omdat pc gaming niet voor mij is weggelegd.(naast LoL)
peace

Gast (92.108.54.xxx) op 07-10-2014 om 20:46
Toch zijn er nog zo veel meer factoren die mee spelen.

1. Nog lange na zijn de engine's klaar voor de nieuwe console architecturen.
2. Microsoft had zelf de intentie de xbox one nog niet te lanceren maar doordat sony ging lanceren moesten ze wel. Een voorbeeld hiervoor is dx12 Microsoft heeft 3biljoen gestoken in research en ze hebben echt wel na gedacht over wat ze gedaan hebben. dx12 met dx12 compatible engines zullen pas midden 2015 hen entree maken. Of dit ook echt uit gaat pakken zoals Ms het zag in hen visie zal de tijd leren en tot die tijd zal xbone zeler nog vlink op ze donder krijgen van alle Sony fan boys.

3. Ja het is waar dat de grotere percentage rekenkracht (flip, flops etc..) de ps4 momenteel heel erg in zijn voordeel werkt. de codes momenteel geschreven op de huidige al dan niet aangepaste engine's is voor de ps4 makkenlijker te verwerken. Maar ook de ps4 zit nu al tegen ze max aan. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn zo vroeg in het nextgen stadium. Er gaan dus nieuwe engines ontwikkeld worden en die gaan slimmer beter efficiënter met de codes om.

4. Dirctx vs Opengl
Ja deze 2 verschillen heel veel. Even inhaken op punt 2 Microsoft heeft met dx12 dus een nieuw idee/concept (nogmaals tijd zal leren hoe dit uitpakt) Microsoft claimd een secret weapon te hebben met de esram en hardware tiled resources.
Sony is bezig met mantle de opengl tegenhanger maar moet dit ten alle tijden software matig doen. dit zijn visies zoals ze die nu zien. Ik weet dat ik erg Ms pro over kom maar ben erg benieuwd naar de nieuwe uitkomsten. want als dit gaat zijn zoals het gepresenteerd word is het erg veel belovend en true nextgen. nu spreken we van lastgen programming on new hardware. En laten we allemaal eerlijk zijn daarin kickt de ps4 de xbox hard in de butt plus nog eens de verkoop cijfers is de ps4 nu de betere console wat cijfers betrefd.

5. pc gaming. Ik vind deze mensen erg vervelend :)
Graphics kunnen console's niet aan tippen. maar plezier haal je veel meer uit consoles. De online community op de Consoles is vele malen beter. Het sociale aspect huiskamer gaming is leuker. en dat bewijzen jullie ook door de console gamers altijd weer aan te vallen. Jullie missen deze gros aan gamers op jullie online gaming daardoor vervelen jullie je en gaan dan op console gerelateerde topics de consoles afkraken zodat ze hopelijk naar de pc kant komen en jullie eens iemand hebben om mee te spelen.sluit je pc aan op de tv en sluit de controller aan ga op de bank zitten en geniet van je mooie Graphics en je online vriendjes. Ownee wacht beide zijn afwezig op je fullhd tv op 3meter afstand. ;)

ik wacht met spanning af wat eind 2015 voor de nextgen/currentgen gaat brengen.

owjah en xbone en ps4 fanboys houd beide gewoon op met bashen jullie balen allebij van je aankoop en irriteren jullie beide dat je eigenlijk best nog wel gewoon een jaar door had kunnen gaan met je ps3/x360. geniet, game en ontspan met mate. er is al genoeg ellende op de wereld jullie elkaar kleineren maakt de game industrie er niet vrolijker op.

Gast (84.27.114.xxx) op 07-10-2014 om 21:42
^ you want a cookie?

Redneckerz (Redacteur) op 07-10-2014 om 22:16 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Wapkaak:
De GPU zijn gewoon op AMD's Radeon lijn gebaseerd, zo ouderwets zijn ze dus niet. Ze zijn vooral aangepast voor het geheugen en de geheugenbus etc..

@Gast 92:
1: Dat zie je wel aan UE4 en UE3. Veel AAA titels die nog steeds de vorige iteratie gebruiken.
2: DX12 is niets meer dan wat Sony ook al heeft met zijn GNM low level en GNMX high level API. Ze gebruiken zelfs hun eigen shadertaal Gewoon wat meer low level, to the metal dus. Daar is dus geen secret sauce in te behalen.
3: De PS4 zit helemaal niet tegen zijn max aan, hetzelfde voor de XBO en Wii U. 11 maanden na de launch valt dat ook niet te zeggen. Deden we dat soms ook toen de X360/PS3 een jaar uit waren? Nee dus.
4: Microsoft kan zoveel claimen. ESRAM is slechts bedoeld als een stukje supersnel geheugen, maar de hoeveelheid ervan is maar net genoeg om een 1080p beeld in op te slaan zonder allerlei compromissen te moeten sluiten. Ook daar dus geen denderende vooruitgang.
5: The Tomorrow Children. Wie doet er nog meer Voxel Cone Tracing? Deep Down, en welke PC titels?

Gast (90.34.218.xxx) op 07-10-2014 om 22:27
Morpheus wordt een dikke vette flop, zelfs Oculus Rift, wat al vele malen beter is dan die Sony proprietaire zooi, gaat het hem niet worden. Gewoon veels te duur.

Redneckerz (Redacteur) op 07-10-2014 om 22:28 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 90:
Dat heeft helemaal niks met het nieuwtje zelf te maken. Of zit er een dubbele bodem in je reacties?

Gast (82.170.214.xxx) op 07-10-2014 om 22:31
YIKES

Gast (82.170.214.xxx) op 07-10-2014 om 22:32
Ubisoft is sowieso niet goed bezig de laatste tijd.....

MaartenL (Redacteur) op 07-10-2014 om 22:49 [Niv: 472 / Exp: 23598]
@ Redneckerz

1: De oudere iteraties die gebruikt worden zijn HEVIG gemodificieerd. Kijk maar naar Arkham Knight, die nog steeds op UE3 draait maar wel de nieuwste DX11 snufjes gebruikt.

2 & 3: geef ik je gelijk in. Zeker voor punt 3, we hebben nog maar het tipje van de ijsberg gezien!

4: No comment!

5: Voxel cone tracing is toch ook al (onofficieel) aanwezig in de Unity Engine? Verder is ook nVidia bezig dit te implementeren maar eerlijk gezegd... why bother? Zo indrukwekkend is het niet... Net zoals the Tomorrow Children, wat info opgezocht en kreeg een serieus 'meh' gevoel.

Redneckerz (Redacteur) op 07-10-2014 om 23:14 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ MaartenL:
1: Klopt, maar UE3 is natuurlijk niet speciaal gemaakt voor PS4/XBO Van Arkham Knight krijg ik eerder het idee dat Rocksteady goed naar Epic heeft gekeken en diens Samaritan tech demo - Welke ook alweer 3 jaar oud is..
5: Unity's tech is niet geheel hetzelfde als wat Epic voorheen deed met SVOGI, vooral met hoe licht wordt gemaakt. Dat is als ik het mij goed herriner nog steeds deels ingebakken (Heb het nu niet over Enlighten) Deep Down doet een wat simpeler variant hiervan en TTC doet weer een geheel andere benadering.

Het is, zeker in combinatie met physically based shading 1 van de technische snufjes die grafisch het verschil maken. In The Tomorrow Children wordt licht naar de werkelijkheid gemodelleerd, geen maffe hacks zoals Enlighten of Unreal Lightmass (Welke voornamelijk het licht vooraf pre-renderen, en het is dan statisch, niet bewegend) Voor een PDF met uitleg: http://fumufumu.q-games.com/archives/2014_09.php#000934

Gast (92.108.54.xxx) op 07-10-2014 om 23:18
jullie halen dingen door elkaar.

dat er nu geen 60fps met een respectievelijke 1080p word behaald is dus niet omdat de processors het niet aan kunnen volgens jullie. al staat het duidenlijk in het article.

vervolgens zeg ik dat de hardware niet een beperking hoeft te zijn en dan zeggen jullie bullshit.

het is heel simpel.
de compilers op dit moment gaan niet efficiënt om met de hardware en daardoor lopen ontwikkelaars nu tegen beperkingen op. (xbone meer dan ps4)

api's zijn er mede zodat programmeurs zich niet met onderliggende hardware bezig hoeven te houden.

als al deze dingen in de toekomst veranderen komt er een andere uitkomst. dus een dx12 een dev kit en nieuwe engines is een nieuwe kijk op de zaak.
als je dit tegen gaat spreken word het toch tijd dat je er weer eens boeken bij gaat pakken. en computer architectuur opnieuw gaat bestuderen.

voor nu gewoon genieten van de now-gen en in de toekomst genieten van de then-gen.

Redneckerz (Redacteur) op 07-10-2014 om 23:44 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 92:
Je haalt zelf ook een aantal dingen door elkaar.
1: Waar wordt: ''dat er nu geen 60fps met een respectievelijke 1080p word behaald is dus niet omdat de processors het niet aan kunnen volgens jullie. al staat het duidenlijk in het article.'' door ons gesteld?

Voor de rest ben ik het redelijk met je verhaal eens, behalve met:
''als al deze dingen in de toekomst veranderen komt er een andere uitkomst. dus een dx12 een dev kit en nieuwe engines is een nieuwe kijk op de zaak.''
Nogmaals, DX12 is niets meer dan wat GNM op de PS4 ook al doet: Een low level api om de hardware meer direct aan te spreken. Big deal. Ik zou eerder zeggen: Het zou eens tijd worden dat de PC en Xbox One dat kregen.

''als je dit tegen gaat spreken word het toch tijd dat je er weer eens boeken bij gaat pakken. en computer architectuur opnieuw gaat bestuderen.''
Geen zorgen, ik spreek je slechts deels tegen

Zuigertje op 07-10-2014 om 23:48 [Niv: 118 / Exp: 5884]
@ 92:

Ben het met je eens behalve met punt 5.

Heel vaak worden er onwaarheden verspreid over PCgaming, en dat vinden PCfanatiekelingen gewoon heel vervelend. Ze geven dan een goed onderbouwde response, maar dit valt vaak in dovemansoren.
PCgaming heeft ook de beste community, de enorme modcommunities zeggen echt genoeg, of de social structuur in online games.
Maar het geeft ook niet dat dat PCgaming daar in de beste is. Elk platform heeft zijn sterke punten. Maar mensen moeten gewoon accepteren dat PCgaming lang niet zo duur is en dat ze veruit de beste graphics hebben. Consolegaming zijn weer beter in andere dingen (zoals op de bank gamen of splitscreen, wat ik persoonlijk niks vind maar vele anderen blijkbaar wel).

De meeste PCgamers doen gewoon hun ding, maar als er weer eens voor de zoveelste keer onwaarheden verspreid worden, dan word je daar echt moe van.

Gast (83.86.169.xxx) op 07-10-2014 om 23:50
Ik verwacht alsnog een 1080P-update voor de PS4, anders is het redelijk kansloos dat het vorige deel wel op deze resolutie draait.

Gast (90.34.218.xxx) op 07-10-2014 om 23:52
Andere engine hè. Black Flag was niet meer dan een port van de last gen versie. Unity heeft een compleet nieuwe engine en dus nieuwe regels.

Gast (81.165.249.xxx) op 07-10-2014 om 23:53
oh ik weet dat ps4 beter kan maar het draait bij mij om de fun . En het is de box die het blokkeert punt .
Ik denk dat Sony ook ff mogen aan de $$$$ van MS .
Ik denk ook dat jullie nog verschillen verwachten zoals van ps2 naar ps3 .
tussen ps3 en ps4 zal dat zo niet te zien zijn .

Boogieboyz op 08-10-2014 om 00:40 [Niv: 303 / Exp: 15154]
"We decided to lock them at the same specs to avoid all the debates and stuff"
*kijkt naar de reacties en het aantal bij dit artikel*
FAIL

Gast (217.102.51.xxx) op 08-10-2014 om 10:30
@ŕedneckerz dat veel statische games het halen is logisch. maar dit soort games trekken ze nog niet. en dan komt de pc community dat een high end gaming pc het wel gaat trekken. dit impliceert dus dat de hardware van de consoles te zwak is en in mijn ogen is zwak dan toch ze max 100% cpu / gpu usage.

en daarop op zeg ik. als de devkit engines vele malen

beter worden geoptimaliseerd neemt cpu en gpu usage af en heb je weer adem.

en dan dus het idee van tiled resources dat zou ook echt een enorme load van het systeem kunnen afnemen waardoor je meer power overhoud voor shaders etc. en daarop zeg ik tijd zal het leren en daarop zeg ik andere kijk.

Redneckerz (Redacteur) op 08-10-2014 om 11:46 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 217:
Ik heb het over de belichting van vele games. Hoewel deze van hoge kwaliteit is, is deze niet dynamisch, of beweegbaar. Het licht wordt van tevoren ingebakken en kan dus ook niet achteraf worden gewijzigd. Nu is er veel middleware op de markt waarmee je toch realistische dynamische belichting kan maken, zoals Enlighten of de oplossing van Crytek, maar dat biedt slechts een goede benadering van hoe licht en reflecties in de werkelijkheid werken.

Titels zoals The Tomorrow Children doen aan werkelijke dynamische belichting zonder hacks. Dat kost op de GPU ontzettend veel bandbreedte. Naast Deep Down zijn zij de enige spellen die van deze zogeheten Voxel Cone Tracing technieken gebruikmaken, hoewel beide titels een andere benadering hiervoor gebruiken.

Nvidia's 900 series heeft nu ook hardwarematige acceleratie voor voxel cone tracing, welke geintegreerd zal worden in Unreal Engine 4. Persoonlijk lijkt mij dit een goede zet, zo kan een ontwikkelaar een UE4 game ontwikkelen voor PC en next gen en in het begin deze Nvidia techniek op de PC aanprijzen als de technisch superieure versie van de game.

Tevens ben ik er overtuigd dat voxel cone tracing het verschil zal maken in graphics deze gen, tezamen met physically based shading. Voor een uitleg over hoe voxel cone tracing wordt toegepast in The Tomorrow Children dump ik deze nogmaals hier: http://fumufumu.q-games.com/archives/2014_09.php#000934

Wat betreft tiled resources: Ten eerste is dat niet alleen exclusief voor Xbox One. PC's kunnen dit ook. Daarnaast lees ik dat het een vorm van mega texturing is waardoor je vele malen hoger resolutie textures kan opslaan en comprimeren. Dit zou in theorie dus voor een hogere kwaliteit textures moeten zorgen. Of het zon enorm verschil gaat opleveren tov PC/PS4 durf ik niet te zeggen.

Gast (82.170.214.xxx) op 08-10-2014 om 12:21
LOL maakt de wiiu echt een god vergeleken met dit.

Gast (217.102.51.xxx) op 08-10-2014 om 12:55
tegen over de pc zal het geen verschil maken denk ik mede door dat pc's verschillende gfx kan hebben.

tegen over de ps4 zou het wel eens heel veel verschil kunnen hebben. daar de architectuur tussen ps4 en xbox one toch erg verschillend is. de xbox one heeft een apparte hardware architectuur samen met de esram die deze techniek volledig los van de gpu kan renderen de alu's van de xbox one lijken beter opgezet. ook heeft de xbox one hier meer van. dit heeft dus betrekking op de xbox one die dan 2 aparte memory systemen heeft en hier behoorlijk voordeel uit kan halen.

nog maals dit is allemaal theorie en daarom zeg ik de tijd zal het leren.
wat betreft de ms tr en de ps4 prt. dit voordeel voor ms in ts is ook dat de Textures, Advanced Lighting, Anti Aliasing via de alu's kunnen gaan. en er zijn mede ook voorspellingen dat door dx12 xbone en pc veel dichter bij elkaar gaan komen dan men nu durft te verwachten.

 Pagina: 1 | 2 | 3

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Assassin's Creed: Unity
Type:
Game
Releasedatum:
13-11-2014
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media