Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
26 Oktober 2020 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
25 Oktober 2020 
(6) 
24 Oktober 2020 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
23 Oktober 2020 
(16) 
(0) 
(9) 
(0) 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
22 Oktober 2020 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
21 Oktober 2020 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
20 Oktober 2020 
(19) 
(0) 
(5) 
(5) 
(0) 
(2) 
(1) 
19 Oktober 2020 
(5) 
(0) 
(5) 
(4) 
18 Oktober 2020 
(0) 
17 Oktober 2020 
(0) 
(1) 
(2) 
(11) 
(4) 
16 Oktober 2020 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 Oktober 2020 
(6) 
(5) 
(5) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(13) 
14 Oktober 2020 
(1) 
(5) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(3) 
(3) 
13 Oktober 2020 
(5) 
(2) 
(0) 
(1) 
(3) 
(0) 
12 Oktober 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
11 Oktober 2020 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
10 Oktober 2020 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
09 Oktober 2020 
(18) 
(8) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
08 Oktober 2020 
(2) 
(1) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(3) 
07 Oktober 2020 
(10) 
(6) 
(15) 
(5) 
(2) 
(0) 
06 Oktober 2020 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
05 Oktober 2020 
(5) 
(0) 
(0) 
Cloudpunk
The Outer Worlds
FIFA 21
Let's Sing Presents Queen
Hands-On:

The Crew


Door Joni Philips op 26-09-2014 om 09:01
Bron: Gamed

Ubisoft werkt momenteel, samen met de voormalige ontwikkelaars van Test Drive Unlimited, aan The Crew, een snelle racegame waarin de volledige Verenigde Staten van Amerika open ligt. Wij kregen een voorsmaakje van het spel.

Enkele vertegenwoordigers van de ontwikkelstudio's Ubisoft Reflections en Ivory Tower reisden afgelopen week door Europa om hun aankomende game persoonlijk voor te stellen aan de gamepers. De reis passeerde onder andere langs Milaan en Berlijn, maar het team stopte eveneens in de Belgische stad Antwerpen. Ubisoft verzamelde ginds de Belgische en Nederlandse gamepers in de prachtige Skybar. Gelegen op de twaalfde verdieping van het Lindner Hotel gaf het ons een prachtig uitzicht over de stad aan de Schelde, maar het uitzicht werd snel vergeten eens we mochten plaatsnemen achter de aanwezige Xbox One consoles. We kregen eerst een snelle introductie waarin Ubisoft snel uitlegde hoe de game in elkaar steekt. Er werd ons onder andere inzicht gegund in de oorlog tussen de verschillende facties, het sociale multiplayeraspect en de verschillende types wagens.

Het zijn aspecten waarover we meer zullen vertellen in onze aankomende preview. Het was echter de bedoeling om het spel effectief te spelen om aan te voelen hoe The Crew werkt, het is die ervaring die ik nu met jullie wil delen. Ubisoft liet ons eerst een minuut of vijf rondrijden om de besturing onder de knie te krijgen, waarna de sessie echt kon beginnen. We startten met een verkenning van de Workshop waar we onder andere een overzicht kregen van de beschikbare wagens. Het wagenpark bevat onder andere een Ferrari – de favoriet van de journalisten uit Milaan – maar ik verloor mijn hart aan de aanwezige Ford Focus en Ford Mustang wagens. Ik ben een grote fan van het Amerikaanse automerk, ik rij zelf met een Ford Focus, dus ik reed bijna exclusief rond met deze modellen.


Je kunt dit aanwezige wagenpark eveneens naar hartenlust aanpassen. Het wordt mogelijk om elf verschillende onderdelen van de wagen te veranderen voor een betere prestatie, maar wij mochten alleen spelen met het uiterlijk van onze gekozen wagen. Je kon op eenvoudige wijze bijvoorbeeld het interieur, de velgen, de kleur en de bekleding van de wagen aanpassen. Ik koos alvast voor een witte Ford Mustang met een Belgische vlag als streep over de wagen. Ik zat samen met drie Nederlandse collega's dus ik wilde onmiddellijk mijn alliantie demonstreren. Het was trouwens een opvallende aanwezige tussen onder andere enkele Amerikaanse symbolen en de Braziliaanse vlag. Ik vond bijvoorbeeld geen Nederlandse vlag. Ik was alvast blij dat ik mijn Amerikaanse wagen kon tooien met een Belgisch symbool alvorens ermee rond te racen in de Verenigde Staten van Amerika.

Het aanpassen van de wagen was echter maar een klein voorsmaakje. We werden opnieuw in de wereld geplaatst, waarna het de bedoeling was dat we een vijftal missies zouden spelen om enkele mooie plekken te bezichtigen. Het wordt mogelijk om zonder laadtijden naar elke missie toe te rijden, maar wij kozen voor een vlottere aanpak. We selecteerden de missie op een map, waarna we met beperkte laadtijden over het halve land werden getransporteerd. Ubisoft toonde ons op deze manier onder andere New York, Las Vegas en Washington. We zaten met een groepje van vier in een 'Crew' zodat we de missies steeds samen speelden. Het was steeds voldoende dat één van ons won om de missie te overleven, hoewel we hiernaast ook individuele beoordelingen ontvingen. Je wordt hierdoor zowel beloond voor je sterke prestaties als voor je samenwerking.

De missies waren steeds gevarieerd. We deden eerst een eenvoudige missie waarin we binnen de tijd de finish moesten halen. We werden hierin beoordeeld op basis van de opgelopen schade en onze tijd. De journalist die als derde aankwam, werd uiteindelijk nog eerste omdat hij minder schade had. We gingen daarna aan de slag in een snelle race waarin ons team een AI team moest verslaan. Mijn collega's beëindigden de race niet, maar ik won met een vijftal seconden voorsprong op de eerste AI tegenstander zodat het alsnog een winst was voor de crew. We mochten daarna ook een checkpoint race doen waarin we zo snel mogelijk alle checkpoints moesten passeren. Als laatste hadden we nog een raid waarin we een andere wagen over moesten rijden. Het was zeer moeilijk, maar we haalden het dankzij onze samenwerking.


We mochten ons na deze geslaagde missies eveneens bewijzen tegen een ander team in een factiestrijd. Onze crew vertegenwoordigde de wolven, één van de vijf grote facties, waarmee het opnamen tegen een team van de krokodillen. We speelden drie races waarbij de prestaties van elk teamlid werden gemeten. De prestaties van elke crewlid worden opgeteld waarna wordt bekeken welke crew heeft gewonnen. Ik was weliswaar steeds de eerste van mijn crew, maar dat maakte weinig verschil want het andere team domineerde zodat we drie keer verloren tot groot jolijt van de toekijkende Ubisoft medewerkers. De verloren races waren echter geen verloren moeite. We bleven ervaringspunten verdienen zodat we toch vooruitgang boekten. We verlieten de sessie dan ook met een goed gevoel, klaar om nog wat gewoon rond te rijden in het spel.

Het was dan ook een amusante namiddag met een game die een goede nadruk achterliet. Ik was op voorhand wat meewarig over het online concept, maar deze vorm van multiplayer werkte zeer vlot. We reden met veel gemak door het grootse Verenigde Staten en de andere spelers maakten de wereld levendiger. De ambitieuze opzet ging tegelijkertijd nooit ten koste van de framerate of het detail. Het was een denderende ervaring die ik absoluut wil beleven op mijn grotere televisiescherm. Ik ben echter nog niet compleet overtuigd. Het samenspel met je crew is het leukste deel van het spel, maar het is de vraag hoe leuk dat is wanneer je niet samen zit te ouwehoeren. Wij zaten hier gemakkelijk naast elkaar, maar wordt het even leuk over het internet? Dat zullen we wel ontdekken op 11 november.


09:25  KickBeat: Special Edition
09:00  New Nintendo 3DS
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
The Crew
Type:
Game
Releasedatum:
02-12-2014
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media