Terwijl de nieuwe uitgaven binnen de Yakuza reeks ons steeds weer verder brachten in het verhaal duikt Yakuza Zero juist het verleden in, om precies te zijn naar de jeugd van Kazuma Kiryu.
In de laatste uitgave van Famitsu werden er weer de nodige nieuwe details gedeeld, onderstaand een overzicht hiervan:
- Net als bij voorgaande uitgaven zijn er ook nu arcadehallen, aanwezige games aldaar zijn onder andere Space Harrier, OutRun, Fantasy Zone en Hang-On. Deze games zijn ook speelbaar op je PlayStation Vita via Remote Play.
- Yakuza Zero kent geen ervaringspunten, het upgraden van karakters doe je middels het vergaren van geld. Dit geld verdien je door je tegenstanders op flashy wijze uit te schakelen en gebruik te maken van krachtige aanvallen.
- Kiryu's zijde van de game heeft een speciale feature, "Kamurocho Money Island" genaamd. Alhier kun je winkels verkrijgen en handel drijven om winst mee te maken. De karakters die je in de sub-scenario's tegen komt kun je gebruiken in deze feature door ze de economie van Kamurocho te laten controleren en de vrede en orde te laten bewaren.
- Ook Goro Majima heeft zijn eigen feature, "Soutenburi Nightclub Island". Je doel is hier om een cabaret club met in totaal dertig dames te runnen en jezelf aan de top te vestigen.
|