Onder de naam Vault of Glass is vandaag de eerste Raid verschenen van Destiny, een missie voor zes spelers die niet makkelijk opgevat dient te worden.
Bungie geeft dan ook meteen een waarschuwing af: spelers die lager zijn dan level 26 hebben hier eigenlijk niets te zoeken. Dit brengt echter wel een nadeel met zich mee, door het gebrek aan matchmaking lijkt er een extra barrière opgeworpen te worden. Bungie geeft echter een andere draai aan, volgens hun is dit namelijk opzettelijk gedaan omdat Vault of Glass een hoge mate aan communicatie vraagt. De Raid kent namelijk geen waypoints, noch zul je op enige andere manier bij de hand worden genomen.
quote: “The Director is light on details for the Raid in Destiny. This is by design. The most elaborate mission ever created by Bungie is a mystery as much as it is a challenge – a puzzle and a gauntlet. The race to see who can be first to solve it - with their cunning and their skill - is about to begin.”
Omdat de kans klein is dat Fireteams in één keer door Vault of Glass zullen lopen staat Bungie het toe om je progressie een week lang op te slaan, waarbij de progressie toebehoort aan de leider van het team. Haal je de Raid vervolgens niet binnen een uur? Dan kun je opnieuw beginnen.
quote: “Bring with you a team that has made the commitment to work together. Configure your loadouts so that you are powerful together in a variety of ways. Communicate with each other. The Raid will demand that you operate as a team. Cooperation is the key to your success.”
Ook bij Gamed zitten we volop in Destiny, verwacht binnenkort ons oordeel over de game.
|