Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Skull and Bones
Preview:

Elite: Dangerous


Door Joni Philips op 23-08-2014 om 11:27
Bron: Gamed

Ontwikkelstudio Frontier Developments werkt momenteel - onder leiding van David Braben - hard aan Elite Dangerous, een nieuwe game in de ondertussen dertigjarige Elite franchise. Het spel moet de oude ruimtesimulator naar een nieuwe generatie brengen.

Het pad dat je kiest zal grotendeels de opbouw van je schip bepalen. Je begint met een basismodel dat geen uitzonderlijke punten heeft, maar je kunt het geld dat je verdient investeren in verbeteringen voor je schip of juist om een betere te kopen. Je moet onder andere rekening houden met de cargoruimte, de snelheid, de aanwezige wapens die zowel manueel als automatisch werken, en andere factoren. Je kunt schepen ook uitbouwen, door bijvoorbeeld een nieuwe motor te plaatsen. Er zal dus verschil zijn tussen voertuigen van dezelfde categorie. Je mag je dus zeker niet alleen baseren op het uiterlijk om te bepalen hoe krachtig een bepaalde tegenstander kan zijn. Je kunt hem best goed inschatten alvorens je hem aanvalt. Er zijn namelijk grote risico's verbonden aan een gevecht. Je ruimteschip kan vernietigd worden zodat je wat in-game geld moet betalen om het terug te krijgen.


Het is eveneens zeer gemakkelijk om te verliezen, maar je hebt wel volledige controle over je ruimteschepen zodat je dit kunt proberen te vermijden. Elk ruimteschip produceert energie die gebruikt wordt om de wapens, de schilden en de motoren draaiende te houden. Je kunt op elk moment energie verschuiven tussen de verschillende systemen. Je kunt bijvoorbeeld tijdelijk alle energie doorschakelen naar de wapens voor een massale aanval waarna je snel alles kunt sturen naar schilden en motoren terwijl je wegvliegt. Er is ook een stealth-mechaniek aanwezig. Je bent meestal alleen zichtbaar door de continue hitte-uitstoot van je vlieger. Je kunt deze uitstoot tijdelijk uitschakelen om van de radar te verdwijnen. Er is echter wel een risico aan verbonden, je zult na een tijdje je eigen schip beschadigen. Als je op deze manier een gigantisch wapenschip kunt misleiden, is dat echter zeker de moeite waard.

De game zal zich in de eerste fasen exclusief afspelen in de ruimte, maar het is de bedoeling dat latere updates toelaten om eveneens de binnenkant van de schepen en ruimtestations te verkennen. Het wordt daardoor een optie om vijandelijke schepen binnen te vallen om ze te stelen of ze te vernietigen. Je zult ook langs de buitenkant van jouw schip kunnen wandelen om het te herstellen. Het wordt zelfs mogelijk om te reizen naar de verschillende planeten, waar je eventueel met wagens kunt rondrijden om de plaatselijke flora en fauna te bekijken. Braben zou dit systeem graag implementeren zodat je kunt jagen op dinosaurussen, maar er ligt voorlopig nog niets vast. Hij wil er eerst voor zorgen dat de kernervaring zo goed mogelijk is. Er zal pas daarna gewerkt worden om de verkenning van de ruimte nog leuker en realistischer te maken.


De oude Elite games waren singleplayer-ervaringen, maar Elite Dangerous heeft een grote, persistente online wereld waarin alle spelers aanwezig zijn. Je kunt dus af en toe een vreemde tegenkomen waarmee je kunt strijden of handelen. Het gebruik van een persistente online wereld moet ervoor zorgen dat het universum echt leeft. De acties van de spelers zullen bijvoorbeeld bepalen welke soort missies worden aangemaakt door de missiegenerator. De aanwezigheid van andere spelers beïnvloedt eveneens de handelsprijzen van goederen. Je kunt dus merken dat je dure cargo plots niets waard is op je bestemming omdat duizenden spelers je voor gingen. Het is daarnaast ook de bedoeling dat er ooit schepen komen die aangestuurd moeten worden door meerdere spelers, zodat je echt gaat samenwerken met anderen. Het moet eveneens voor extra spanning zorgen. De AI medespelers worden misschien voorspelbaar, maar de menselijke tegenspelers worden dit nooit.

Er zijn echter ook opties aanwezig om deze persistente online wereld te beperken. Je hebt de mogelijkheid om een volledig private campagne te spelen waarin het universum nooit evolueert, maar je kunt ook kiezen om alleen het verschijnen van andere spelers te beperken. Je kunt dan kiezen om deel te nemen aan het grote publieke universum, maar dat alleen jij of alleen je vrienden verschijnen. Je hebt dan geen problemen met onvriendelijke medespelers die gewoon iedereen willen afmaken. Voor de mensen die juist wat meer hardcore zijn, komt er ook een speciale Hardcore mode waarin je karakter echt sterft als zijn ruimteschip wordt vernietigd. Als je Hardcore dan opnieuw wil spelen, moet je een nieuw personage maken. Je oude personage blijft gelukkig wel beschikbaar in de normale multiplayer zodat je ook gewoon eens kunt experimenteren met deze Hardcore mode zonder volledig overnieuw te starten.

Elite Dangerous wordt dus een uitgebreide ervaring met vele mogelijkheden zodat het een interessante ervaring kan worden, zelfs zonder het vermelden van de Oculus Rift ondersteuning en de prachtige graphics. Het spel staat dan ook hoog op ons verlanglijstje voor het einde van 2014! Er is nog geen concrete releasedatum, maar het spel moet nog steeds dit jaar verschijnen.
Pagina: 1 | 2


12:13  Nazi Zombie Army Trilogie voor consoles
10:48  Ich Bin Ein Gamer?
 Reacties (1)
 Pagina: 1
MaartenL (Redacteur) op 24-08-2014 om 15:47 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Ik had Star Citizen al eerder aangekocht maar deze gaat er sowieso ook nog in komen

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Elite: Dangerous
Type:
Game
Releasedatum:
16-12-2014
Ontwikkelaar:
Frontier Developments
Uitgever:
Onafhankelijk
Media:








Meer media