Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
27 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Maart 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Maart 2024 
(2) 
(0) 
23 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
22 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
20 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Maart 2024 
(0) 
(2) 
16 Maart 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(2) 
13 Maart 2024 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
10 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
09 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
08 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
06 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(3) 
Rise of the Ronin
Skull and Bones
Final Fantasy VII Rebirth
Gamed Gamekalender Maart 2024
First View:

The Phantom Pain


Door Joni Philips op 15-08-2014 om 11:01
Bron: Gamed

Ontwikkelstudio Kojima Studios werkt momenteel aan Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, een nieuwe Metal Gear game die de ultieme stealth-ervaring moet worden. Metal Gear Solid V: Ground Zeroes gaf een voorsmaakje van de vernieuwde belevenis, maar het is nu tijd om vooruit te blikken op de hoofdbrok!

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain wordt een cruciale game in de overkoepelende Metal Gear verhaallijn. Het spel zal enkele kleine wijzigingen doorvoeren aan die verhaallijn, maar het wordt grotendeels de brug tussen de nobele avonturen van Naked Snake en het schijnbare terrorisme van de Big Boss. Het gaat om dezelfde persoon, maar de grote tegenstander van Solid Snake uit Metal Gear vertoonde weinig gelijkenissen met de Naked Snake die de hoofdrol vervulde binnen Snake Eater, Peace Walker en Ground Zeroes. The Phantom Pain wordt dus het avontuur waarin de populaire held transformeert in de grote slechterik uit de oudste games. Het wordt echter geen nieuwe Star Wars III: Revenge of the Sith waar de transformatie zeer abrupt verliep. Het moet zeer stelselmatig verlopen zonder dat de speler wordt afgeschrikt. Metal Gear Solid bedenker en schrijver hoopt dat de speler ook zal begrijpen waarom Naked Snake verandert, zodat zijn achtergrond begrijpbaar wordt voor de trouwe spelers.


Naked Snake was natuurlijk jarenlang een oorlogsheld, maar zijn leven nam een uitermate dramatische wending aan het einde van Metal Gear Solid: Ground Zeroes. Zijn organisatie Militaires Sans Frontičres werd vernietigd, vrienden werden gedood en Snake zelf verloor een arm. Hij belandde zelfs in een langdurende coma omwille van het zware trauma. Het duurt uiteindelijk negen jaar alvorens hij opnieuw ontwaakt, klaar om wraak te nemen op de mensen die hem verraadden en de zware aanslag hebben gepleegd. De nieuwe, venijnigere Snake – met codenaam Venom Snake – begint aan een nieuw avontuur met de oprichting van Diamond Dogs, een nieuwe huurlingengroep die wraak moet nemen voor de vernietiging van Militaires Sans Frontičres. Het avontuur verloopt echter compleet anders dan gepland wanneer Venom Snake tijdens een operatie in Afghanistan sporen ontdekt van een groter complot dat verstrekkende gevolgen heeft voor de wereld. Snake moet nu het nieuwe complot afstoppen terwijl hij tegelijkertijd wraak neemt op de verantwoordelijken voor zijn ondergang.

Het avontuur introduceert een serie nieuwe personages onder wie de mysterieuze Ishmael en de beruchte heldin Quiet, maar het spel moet een brug vormen zodat ook oude bekenden verschijnen. Ocelot, Emmerich, Paz en Kaz Miller worden bijvoorbeeld vitale onderdelen van het plot, dat schijnbaar verschijningen bevat van de jonge Psycho Mantis en Liquid Snake. De verschillende personages zullen nu ook beter in beeld komen dankzij de nieuwe motion-capture techniek die de ontwikkelstudio gebruikt voor Ground Zeroes en The Phantom Pain. De nieuwe techniek zorgt ervoor dat de gezichtsanimaties samen met de dialoog worden opgenomen zodat de bewegingen natuurlijker overkomen. Die verandering was één van de redenen om de vaste Snake stemacteur David Hayter te vervangen door Kiefer Sutherland. Kojima Productions besteedt nu ook meer aandacht aan de Engelstalige versie. Men zal eerst de Engelstalige dialogen opnemen en de gezichtsanimaties daarop baseren. In het verleden nam men eerst de Japanse dialoog op, waarna men het spel dubde met de Engelstalige stemmen.


The Phantom Pain wordt een compleet nieuwe stealth-ervaring die bouwt op de concepten die eveneens verschenen in Ground Zeroes. Het spel is gebouwd op een serie van open omgevingen waarin de speler specifieke missies moet vervullen. De volgorde waarin de missies uitgevoerd worden, en de manier waarop de missies zelf aangepakt worden, is volledig de verantwoordelijkheid van de speler. Je kunt deze missies lineair aanpakken door elk objectief te vervullen, maar je kunt evenzeer delen van een missie overslaan indien je dit wil. Het was een concept dat al aanwezig was binnen Ground Zeroes waardoor je het kon uitspelen in tien minuten, iets waarvoor de game zware kritiek kreeg. Hideo Kojima hoopt dat de spelers het systeem nu beter begrijpen. Het zegt namelijk niets over de lengte van de game, maar over de vrijheid die je krijgt. Het is ook een groot verschil met bijvoorbeeld Grand Theft Auto waar de wereld volledig open is, maar de missies zelf compleet lineair zijn.

Je krijgt dus zelf de vrijheid in het aanpakken van de missies. Je bepaalt vanaf welke richting je een vijandelijke basis infiltreert, je kiest de wapens die je gebruikt, je kiest hoe je reist tussen de verschillende punten van de wereld, je kunt zelf kiezen wanneer je een missie uitvoert. De game beschikt over een volledige dag en nachtcyclus die je kunt versnellen door een elektronische sigaret te roken. Je kunt hierdoor zelf bepalen op welk moment van de dag dat je een missie uitvoert. Het is mogelijk om te profiteren van de duisternis en 's nachts aan te vallen, maar je kunt evengoed het zonlicht verkiezen omdat de vijand mogelijk minder aandachtig is. De routines van vijandelijke patrouilles veranderen op basis van het tijdstip, dus het veranderen van dag naar nacht heeft niet alleen invloed op de zichtbaarheid. Het is ook mogelijk om per ongeluk het eindpunt van een missie te ontdekken tijdens je verkenningen.

Pagina: 1 | 2


11:04  [GC] Beelden Kingdom Hearts 2.5 HD ReMix
11:01  Skylanders: Trap Team
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Type:
Game
Releasedatum:
01-09-2015
Ontwikkelaar:
Kojima Productions
Uitgever:
Konami
Media:








Meer media