First View: The Phantom Pain
Door Joni Philips op 15-08-2014 om 11:01
|
Bron: Gamed
|
Ontwikkelstudio Kojima Studios werkt momenteel aan Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, een nieuwe Metal Gear game die de ultieme stealth-ervaring moet worden. Metal Gear Solid V: Ground Zeroes gaf een voorsmaakje van de vernieuwde belevenis, maar het is nu tijd om vooruit te blikken op de hoofdbrok!
The Phantom Pain draait dus in grote lijnen rond de vrijheid die je krijgt voor het aanpakken van de verschillende missies. Je hebt ook de nodige wapens om te overleven. In de eerste plaats betreft het een grote set vuurwapens, waarbij Snake nu ook wapens van de vijand kan gebruiken. Het gaat ook om mêlee-aanvallen via het ondertussen welbekende CQC systeem, een kartonnen doos om je te verbergen, een verrekijker met geavanceerde functies en een iDroid, een soort virtuele map van de omgeving die je in het spel of via de smartphone kunt tonen. Je kunt via beide mogelijkheden versterking aanvragen van Diamond Dogs, maar je moet opletten want de game wordt niet gepauzeerd wanneer je het gebruikt. Je hebt dus een serie vaardigheden om te overleven, maar je mag de vijanden niet onderschatten. Kojima Productions heeft opnieuw gewerkt aan de Artificial Intelligence waarbij vijanden bijvoorbeeld middels een radio met elkaar communiceren indien ze een lichaam ontdekken.

Venom Snake moet niet alleen wraak nemen, maar hij moet eveneens Diamond Dogs verder opbouwen door een goede basis te voorzien en extra soldaten aan te werven. Het opbouwen van Mother Base, dat verdacht veel gelijkenissen vertoont met Big Shell, het gigantische platform waar Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty zich afspeelt, wordt één van de hoogtepunten. Het opbouwen van een basis was al mogelijk binnen Portable Ops en Peace Walker, maar het systeem is nu verbeterd zodat het een waardig onderdeel van het spel vormt. Je begint met een kleine basis, maar het is de bedoeling dat je tijdens missies geld zoekt om de basis uit te breiden. Het is mogelijk om nieuwe gebouwen te kopen, geld te investeren in de Research & Development afdeling of simpelweg de verdedigingslinie te verbeteren door drones aan te schaffen. Je kiest zelf in welke volgorde je de veranderingen doorvoert, want je kunt onmogelijk alles tegelijkertijd te doen.
De mogelijkheden die je krijgt voor het uitbreiden, zijn eveneens afhankelijk van jouw ontdekkingen op het slagveld. Je vindt misschien een moderne wagen tijdens een missie, waarna jouw wetenschapsafdeling leert om de auto na te bouwen. Het oude Fulton Recovery Systeem is hiervoor opnieuw aanwezig. Je zult tijdens een missie allerlei voorwerpen, voertuigen en dieren vinden die je via een ballon kunt versturen naar de basis. Er zijn natuurlijk beperkingen aanwezig, er is steeds een kans dat de ballon niet aankomt waarbij die kans afhangt van je locatie. Het is bijvoorbeeld onmogelijk om ballonnen te versturen wanneer je verborgen zit in een grot. Er zijn echter amper limieten op de voorwerpen die je kunt versturen met een ballon. Je kunt zelfs vijandelijke soldaten verdoven en verschepen zodat je meer personeel krijgt. Het uitbreiden van de basis lijkt een zwaar werkje, maar er zijn voordelen. Een goede Research & Development afdeling kan bijvoorbeeld extra munitie versturen.

De basis vormt ook een substantieel onderdeel van het spel waar je na elke missie kunt terugkeren. Het is zelfs mogelijk om missies te onderbreken, zodat je opnieuw op de basis belandt. Het verkennen ervan is dan ook uitgebreid. Het wordt nu effectief mogelijk om de basis te voet te bekijken, waarbij Snake bijvoorbeeld een schietbaan kan bezoeken om samen met zijn collega-huurlingen zijn vaardigheden te verbeteren. Je kunt zelfs online vrienden uitnodigen om je basis te bezichtigen en je kunt het eveneens bekijken via de smartphone. De basis is initieel klein, zodat de verkenningsmogelijkheden beperkt zijn, maar het groeit uiteindelijk uit tot een gigantisch complex. Het is echter geen volledig veilige plek, het dynamische weersysteem heeft bijvoorbeeld een invloed op de basis. Het is zelfs mogelijk dat vijandelijke troepen een aanval plegen op het complex waarbij je moet deelnemen aan een grote overlevingsstrijd om de toekomst van de basis te waarborgen.
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain bevat dus grote veranderingen ten opzichte van het voorsmaakje Metal Gear Solid V: Ground Zeroes. De games volgen beide hetzelfde concept, maar The Phantom Pain wordt een volledige, volwaardige ervaring ten opzichte van de 'demo' Ground Zeroes. De ontwikkeling duurt hierdoor logischerwijs langer, zodat er spijtig genoeg nog geen releasedatum is. Het spel moet ergens binnen 2015 verschijnen voor PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One en PC. Op dat moment zullen we ontdekken of The Phantom Pain de toekomst van de stealth-game is.
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
11:04 [GC] Beelden Kingdom Hearts 2.5 HD ReMix
11:01 Skylanders: Trap Team
|
Reacties (0) |
|
Geen reacties gevonden
|
|
|
|