Review: Fired Up
Door Joni Philips op 26-11-2005 om 05:43
|
|
Op de PlayStation Portable zijn al veel conventionele racegames verschenen maar er zijn ook twee games met wagens waarin je niet moet racen. De bekendste is Twisted Metal: Head-On, een game van SCEA en Incognito, maar ook SCEE kwam met een eigen game in het genre, Fired Up. Hoewel het concept van de twee games op elkaar lijkt, heeft Fired Up meer weg van de Smuggler's Run serie van Rockstar dan van Twisted Metal.
Niet alleen de gameplay maar ook de graphics zijn zeer eenvoudig gehouden. De steden bestaan uit een redelijk simpel patroon, toch zijn de levels verwarrend. Dat komt omdat het detail in elke omgeving laag is gehouden en de gebouwen in grote lijnen hetzelfde zijn. Ondanks het eenvoudige design heeft de game last van lichte slowdown wanneer er enkele ontploffende wagens in beeld zijn. Daarnaast krijg je soms ook onverklaarbare maar vervelende, witte lijnen rond je beeld. Qua geluid is de game niets speciaals. Je hebt redelijk duffe geluidseffecten van je wapens en je wagen die rondrijdt. Daarmee is het verhaal uit. Zo worden de dialogen niet eens ingesproken.

De game is vooral op multiplayer gericht, hierdoor werd de singleplayer wel genegeerd. Als je traag speelt, heb je de singleplayer in een middagje 100% uitgespeeld. Hoewel de game zo kort is, vallen de missies nog steeds in herhaling. Ze komen altijd neer op heen en weer rijden, het uitschakelen van vijanden en verzamelen van voorwerpen. Als je iemand hebt om mee multiplayer te spelen, is de game wat langer. Er zijn op dit moment al een tiental nieuwe maps beschikbaar en SCEE biedt nog regelmatig nieuwe maps aan. Na een tijdje gaat dit ook vervelen want uiteindelijk blijft de hoofdmoot van de game hetzelfde, schieten op je tegenstander terwijl hij rondrijdt.
Het concept van Fired Up is perfect voor de PSP. Je pakt de game op, je doet enkele kleine missies en je slaat het spel op. Dat je op elk moment kan opslaan, is dan ook super. Spijtig genoeg valt de uitwerking van de game tegen, zo is het spel veel te kort om een aankoop aan volle prijs te rechtvaardigen. Desondanks heb ik me geamuseerd met de game maar momenteel is hij je zuurverdiende centen gewoon niet waard.
|
Pagina:
1
|
2
|
Beoordeling
Gameplay |
60 |
Sound |
10 |
Graphics |
30 |
Replay |
25 |
Potentieel genoeg maar de uitwerking ontbreekt.
|
40 |
|
|
|
11:08 Screenshots van ParaWorld
23:52 Nieuwe demo Civilization IV
|
Reacties (218) |
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
|
Gast (82.174.18.xxx)
op 20-08-2007 om 11:22
|
dat spel is zo verslavend in multiplayer }>
|
|
Gast (78.26.179.xxx)
op 27-01-2009 om 13:31
|
comment5,
|
|
Gast (78.26.179.xxx)
op 27-01-2009 om 14:22
|
comment6,
|
|
Gast (78.26.179.xxx)
op 27-01-2009 om 15:12
|
comment6,
|
|
Gast (78.26.179.xxx)
op 27-01-2009 om 16:02
|
comment6,
|
|
Gast (78.26.179.xxx)
op 28-01-2009 om 09:21
|
comment5,
|
|
Gast (78.26.179.xxx)
op 28-01-2009 om 09:51
|
comment6,
|
|
Gast (77.130.42.xxx)
op 04-02-2009 om 09:07
|
|
|
Gast (78.26.179.xxx)
op 04-02-2009 om 19:11
|
comment5,
|
|
Gast (78.26.179.xxx)
op 04-02-2009 om 20:14
|
comment2,
|
|
Gast (78.26.179.xxx)
op 04-02-2009 om 21:18
|
comment5,
|
|
Gast (78.26.179.xxx)
op 04-02-2009 om 22:22
|
comment3,
|
|
Gast (78.26.179.xxx)
op 04-02-2009 om 23:19
|
comment2,
|
|
Gast (94.76.219.xxx)
op 06-02-2009 om 15:00
|
1,
|
|
Gast (94.76.219.xxx)
op 06-02-2009 om 15:31
|
1,
|
|
Gast (94.76.219.xxx)
op 06-02-2009 om 22:51
|
1,
|
|
Gast (94.76.219.xxx)
op 06-02-2009 om 23:22
|
1,
|
|
Gast (94.76.219.xxx)
op 09-02-2009 om 12:02
|
1,
|
|
Gast (94.76.219.xxx)
op 09-02-2009 om 12:10
|
1,
|
|
Gast (94.76.219.xxx)
op 09-02-2009 om 12:18
|
1,
|
|
Gast (78.26.179.xxx)
op 18-02-2009 om 02:31
|
comment4,
|
|
Gast (78.26.179.xxx)
op 18-02-2009 om 04:49
|
comment1,
|
|
Gast (78.26.179.xxx)
op 18-02-2009 om 05:59
|
comment6,
|
|
Gast (78.26.179.xxx)
op 18-02-2009 om 07:09
|
comment2,
|
|
Gast (78.26.179.xxx)
op 18-02-2009 om 08:21
|
comment4,
|
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
|
|
|