Wekelijks bestudeert Gamed de Japanse charts van Media Create, ook deze week nemen we de cijfers onder de loep. Media Create lanceerde nu de verkoop-cijfers van 3 tot 9 maart 2014.
De PlayStation 4 ziet zijn voorsprong sterk verkleind, maar blijft de koploper, op de voet gevolgd door de Nintendo 3DS en de PlayStation Vita als de verschillende versies bij elkaar worden geteld.
PlayStation 4 – 35,294 (65,685)
PlayStation Vita – 31,325 (21,581)
3DS LL – 24,192 (26,027)
PlayStation 3 – 12,102 (13,155)
3DS – 10,876 (11,986)
Wii U – 7,773 (8,204)
PSP – 3,425 (3,652)
PlayStation Vita TV – 1,962 (1,543)
Xbox 360 – 300 (257)
De stijging van de PlayStation Vita kan simpel verklaard worden door Soul Sacrifice Delta dat beter deed dan Yokai Watch en Dragon Quest Monsters 2. De andere nieuwkomer Ar no Surge haalt de vijfde plek binnen.
[PSV] Soul Sacrifice Delta – 48,786 (New)
[3DS] Yokai Watch – 36,018 (532,472)
[3DS] Dragon Quest Monsters 2 – 31,157 (718,865)
[3DS] Harvest Moon: Tsunagaru Shin Tenchi – 29,514 (160,296)
[PS3] Ar no Surge – 27,037 (New)
[3DS] Kaseki Horider: Mugen Gear – 22,210 (80,538)
[PS3] Yakuza: Ishin – 19,808 (212,113)
[PS4] Knack – 17,272 (393,348)
[3DS] Kirby: Triple Deluxe – 14,108 (489,610)
[3DS] Pokemon X and Y – 10,708 (3,984,832)
[3DS] Puzzle & Dragons Z – 10,508 (1,399,320)
[PS4] Battlefield 4 – 9,830 (47,746)
[PS4] Yakuza: Ishin – 9,265 (114,271)
[PS3] Grand Theft Auto V – 7,312 (728,899)
[Wii U] Donkey Kong Country: Tropical Freeze – 7,181(67,284)
[PSV] Deception IV: Blood Ties – 6,101 (25,422)
[PS3] Mobile Suit Gundam Extreme VS. Full Boost – 5,882 (333,928)
[PS3] Deception IV: Blood Ties – 5,874 (29,127)
[3DS] Kuroko no Basuke: Shouri e no Kiseki – 5,752 (61,811)
[PS4] Tomb Raider: Definitive Edition – 5,327 (25,851)
|