Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Skull and Bones
Hands-On:

Titanfall


Door Stefan van B op 20-02-2014 om 07:53
Bron: Gamed

Dachten we toch heel even een exclusieve beta-code voor Titanfall te hebben ontvangen; is de beta twee dagen later gewoon voor iedereen die geďnteresseerd was open. Na al onze inspanningen om Origin aan de praat te krijgen, wilden we jullie toch niet van onze impressies weerhouden. De paar uren die we ondertussen voor het scherm hebben doorgebracht, waren stiekem best wel tof.

Titanfall is ontwikkeld door Respawn Entertainment, een studio die recentelijk is opgericht door de oprichters van Infinity Ward. De overeenkomsten tussen Titanfall en de Call of Duty reeks lijken snel gemaakt, maar niets blijkt minder waar. Titanfall kan met gemak op eigen benen staan. Even in het kort; de game is een futuristische first person shooter. Je speelt als een supersoldaat met een soort van jetpack op z'n rug. Vraag me niet om het hoe en waarom - dat zal de multiplayercampagne wel vrij gaan geven - maar de game kent vergevorderde free-running mechanieken. Dit resulteert in een ongekende bewegingsvrijheid, met enorme jumps en een gameplaysnelheid waarmee die andere snelle shooter toch voorbij wordt gestreefd.


Is dat dan het enige wat verschil maakt? Nee, natuurlijk niet. De naam geeft het misschien al een klein beetje weg, maar er zitten ook titanen in deze game. Niet de titanen die we kennen uit de Griekse mythologie, maar enorme 'mechs'. Gedurende een multiplayermatch krijg je op den duur de mogelijkheid je eigen Titan te lanceren. Deze komt met een daverende knal op de grond terecht, waarbij je met wat soepele - of minder soepele - bewegingen op je Titan afrent, springt en plaatsneemt in de bestuurdersstoel. De animatie die hiermee gepaard gaat is zo fancy dat ik de eerste tien keer nog steeds met veel enthousiasme 'wowzers' hardop door mijn kamer schreeuwde.

In zo'n Titan ben je natuurlijk heerlijk overpowered ten opzichte van al het landgrut dat rondloopt. Dat zijn overigens niet alleen echte spelers, maar ook computergestuurde militanten. De maps zijn zo net wat voller, ze kunnen jou weinig doen, maar zorgen wel voor extra knalvoer. In ieder geval goede toevoeging. Terugkomend op de Titans, je echte vijanden zijn andere Titans. Je zult tactisch en coöperatief te werk moeten gaan om andere Titans om te leggen en zelf niet al te veel schade op te lopen. Hier zijn verschillende mechanieken voor die toch even tijd kosten om onder de knie te krijgen. Zo kun je een schild opwerpen die vijandelijke kogels tegenhoudt, opspaart en vervolgens weer direct terugschiet. Optimaal gebruik makend van de 'in your face' mentaliteit.


Tof is ook dat teamgenoten op je Titan's rug mee kunnen liften, vrolijk rondom zich heen knallend en jouw beschermend tegen de vijand. Vijandelijke hufters kunnen namelijk jouw Titan beklimmen als een rodeostier, een beschermend kapje verwijderen en jouw bedrading kapot schieten. Dit resulteert in een vroegtijdige explosie van je Titan. Gelukkig kun je ook weer snel je Titan uitklimmen, hufter eraf schieten en vervolgens weer teruggaan zitten, maar daar zijn hoge risico's aan verbonden. Zelf vond ik het in ieder geval vermakelijk om gewoon door te knallen tot het laatste moment, dan de schietstoel te gebruiken en als kanonskogel terug te landen naast de vijandelijke post die veroverd dient te worden.

Een ander nieuw concept dat de game introduceert zijn 'Burn Cards'. Gedurende online matches speel je deze kaarten vrij, waarvan je er maximaal drie per rondje bij je kan dragen. Deze kaarten kun je maar één keer inzetten en dan zullen ze letterlijk verdwijnen uit je catalogus. Gelukkig genereer je al snel een flinke catalogus om uit te kiezen door het voltooien van challenges als rodeoclown, waarbij je zo'n 25 vijandelijke Titans moet bereiden. Concluderend moet ik vaststellen dat ik ongekend enthousiast ben geworden over deze game, terwijl ik deze de afgelopen maanden genegeerd heb. In de multiplayer zul je een enorm soepele gameplayervaring ontvangen, die ik in tijden niet heb mee mogen maken. Deze game gaat zeker een vaste prik worden op LAN-parties en multiplayerfeestjes de komende tijd. Nog maar een paar weekjes...


07:53  Wii U Virtual Console - Week 38
07:52  Bleszinski: 'Gears of War kon beter'
 Reacties (14)
 Pagina: 1
MaartenL (Redacteur) op 20-02-2014 om 09:40 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Had enorm genoten van de beta. Het leek eerst zo hard op CoD maar als je eenmaal het free-run systeem doorhebt, is er veel meer diepgang te vinden dankzij veel hoogtverschillen in de map.

Ook de AI bots zijn een leuke afwisseling en handig om je Titan-bouwtijd te verminderen.

Nu nog even wachten om met het volledige spel aan de slag te gaan

no-ps4-no-living op 20-02-2014 om 11:54 [Niv: 16 / Exp: 790]
Dit lijkt me echt een vet spel.

Haha ik volgde het al een tijdje door op youtube gameplay te bekijken en zag later pas dat die niet op de ps4 uitkwam XD zo jammer.

Alleen is er een overdreven opvallende minpunt die je jammergenoeg niet hebt genoemd en dat is de AI.

Die zuigt namelijk best hard, oke tis handig om sneller kills te krijgen om je titan op te roepen zoals maarten hierboven zegt, toch is het irritant hoe dom ze zijn. Heb op youtube gezien dat er tijden voorkomen dat de ai letterlijk langs je rent -.-

Stefan Vogels (Redacteur) op 20-02-2014 om 12:23 [Niv: 58 / Exp: 2923]
Hoewel mij dat wel is opgevallen no-ps3-no-living heb ik het totaal niet als hinderlijk ervaren. Het is gewoon lekker knalvoer voor tussendoor en zorgt voor extra chaos op het scherm. Hoewel twaalf spelers in maps van deze grootte ook zouden kunnen voldoen, vind ik de bots zeker een goede toevoeging.

Misschien dat in de finale versie van de game je spelmodi kan kiezen zonder bots

no-ps4-no-living op 20-02-2014 om 12:28 [Niv: 16 / Exp: 790]
@ stevan ja ik heb geen twijfel dat de finale versie een stuk intilligentere tegenstanders zal hebben.

Ook snap ik waarom je de AI niet als hinderlijk hebt ervaren, het blijft een shooter dus om de zoveel tijd een makkelijke kill is altijd chill, alleen gaat het hier om een hands on. In dit geval is het belangerijk dat de lezers weten wat de sterkere en mindere punten zijn, zelfs als jij dat niet als minder ervaart.

Toch blijft het een mooie spel die eindelijk wat variatie gooit in de first person shooter genre

Stefan Vogels (Redacteur) op 20-02-2014 om 12:32 [Niv: 58 / Exp: 2923]
In een hands-on weergeef ik toch uiteindelijk, evenals in een review, mijn persoonlijke ervaring. Nimmer zullen deze ervaringen als objectief bestempeld kunnen worden.

Daarbij leveren de 'makkelijke' kills maar een vijfde/een derde van de ervaringspunten die je van een 'echte' kill krijgt. Hierdoor is het voor nieuwkomers die minder bekwaam zijn in het FPS-genre een plezante ervaring, doordat zij niet direct door veel meer ervaren spelers omver worden geblazen in alles wat zij proberen.

no-ps4-no-living op 20-02-2014 om 12:39 [Niv: 16 / Exp: 790]
Je hebt laten weten dat het je is opgevallen dat de AI niet goed is .

Het enige wat ik lees is dat ze goed werken als knalvoer en niet dat het JOU opviel dat ze best slecht waren. Achja ik hou het wel hierbij mooie hands on verder.

thenativedude op 20-02-2014 om 13:25 [Niv: 137 / Exp: 6865]
Vind het nog steeds zeer jammer dat deze exclusief was. Sony breng nou eens meer uit zeg zit al weer een aantal weken op de 360

Wapkaak op 20-02-2014 om 15:29 [Niv: 49 / Exp: 2426]
Als ze de AI zooi er uit halen is het wel een toffe game, maar met...... de maps zijn gevuld met een van de domste ai's die ik ken. En voor mij voegt het totaal niets toe, lekker er uit halen en dan 3 of 4 spelers per team er bij doen.

Gewijzigd door Wapkaak op 20-02-2014 om 15:30

MaartenL (Redacteur) op 20-02-2014 om 16:17 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Het is ook niet de bedoeling dat de AI goed is... Vergelijk de Grunts/Spectres eerder met minions zoals LoL (MOBA) games. Ze zijn er enkel om Titan cooldown te verkorten en hier en daar een paar puntjes mee te pakken.

Zonder de AI en met meer spelers wordt het geheel veel te hectisch.

Wapkaak op 20-02-2014 om 18:26 [Niv: 49 / Exp: 2426]
Dat het te hectisch wordt denk ik juist niet, als je 3 man per team extra doet is er toch niets aan de hand?? totaal geen toegevoegde waarde die bots.. Cooldown knal ik wel van andere spelers er af. Maargoed dat is mijn mening natuurlijk. Als ze de bots er uit halen haal ik hem zeker, anders helaas niet ;P.

Gast (62.238.138.xxx) op 20-02-2014 om 19:08
Vette AI kan het verschil zijn tussen een dikke hit of Oh ja die game was wel even leuk

Gast (83.163.152.xxx) op 20-02-2014 om 22:22
Recentelijk? Is ook alweer 4 jaar geleden..

MaartenL (Redacteur) op 21-02-2014 om 00:55 [Niv: 472 / Exp: 23598]
@ Wapkaak

Als je de toegevoegde waarde niet kan inzien haal je 'm gewoon niet. Meer spelers = meer titans en daar zijn de maps gewoonweg niet voor geschikt en dan wordt het gewoonweg idioot, zeker in hardpoint.

De AI is niet daar om een uitdaging te vormen maar om te 'farmen'. Dat is toegevoegde waarde.

Achja, jou zal ik in ieder geval niet online zien gok ik?

Wapkaak op 21-02-2014 om 17:39 [Niv: 49 / Exp: 2426]
Daarom zeg ik al, ik haal hem dus niet ;P. Nee mij zul je niet zien. Kijk.. dat van te veel Titans snap ik wel, maar daar kunnen ze vast wel iets op verzinnen. Zoals een max aantal Titans tegelijkertijd, dat je in een soort wachtrij zit. Lijkt mij beter iig.

Maar helaas voor mij geen free running over de daken en tegen de muren wat ik echt heel vet gedaan vond. Zo is het niet erg dat de mappen redelijk klein zijn.

Dus Maarten ik wens je veel plezier maar dat komt wel goed denk ;P

Gewijzigd door Wapkaak op 21-02-2014 om 17:40

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Titanfall
Type:
Game
Releasedatum:
13-03-2014
Ontwikkelaar:
Respawn Entertainment
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media