Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Maart 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
24 Maart 2024 
(2) 
(0) 
23 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
22 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Rise of the Ronin
Nieuws:

Bleszinski: 'Gears of War kon beter'


Door Rene Groen op 20-02-2014 om 07:52
Bron: Gamasutra

Recentelijk werd de Gears of War franchise opgekocht door Microsoft, een franchise die in 2006 tot leven kwam op de Xbox 360. Grote naam achter de games was Cliff Bleszinski, toch is hij niet geheel tevreden wanneer hij terugblikt.

Zijn omschrijving van de game is een simpele: Je schiet fucking hagedis-mannen in hun fucking gezicht met een fucking shotgun. Voor veel gamers was het een ideale uitlaatklep, maar het oorspronkelijke idee had volgens Bleszinski veel meer inhoud. Toen hij het idee in een pitch presenteerde was het meer 'Band of Brothers met monsters'. Hij doelt hierbij vooral op de emotionele band tussen de karakters en hun verhaal ten tijde van een woedende oorlog.

De uiteindelijke game leek volgens hem meer op Predator, waarbij de hoofdkarakters flink gespierd waren om toch vooral hun mannelijkheid te tonen. Dit was nooit zijn oorspronkelijke idee voor de game en hoewel het uiteindelijk een leuke game werd hoopt hij niet dat dit zijn nalatenschap definieert:
quote:
"With [dialog barks] it gets easy to slip into Schwarzenegger territory. I don’t want Gears to be my defining legacy. At the end of the day, it’s known for being a fun, fantastic franchise. But I’d like to think there’s more to my creativity than that.”

Bleszinski gaat verder in op de game-industrie als geheel. Volgens hem is het niet meer van deze tijd om je titel te onthullen middels een Game Informer cover en deze verder uiteen te zetten op de E3. Het past niet bij het principe dat we een verschuiving zien van disc-based games naar digitale uitgaven, terwijl uitgevers tegelijkertijd de klanten van Target en Walmart aan willen spreken. Dit laatste is overigens niet alleen de algemene visie van Bleszinski, maar tevens een persoonlijke, ook hij zal namelijk nooit meer een game maken die op disc verschijnt.


07:53  Titanfall
07:52  Deep Down onzeker voor het Westen
 Reacties (12)
 Pagina: 1
Gast (213.244.167.xxx) op 20-02-2014 om 07:56
Gears was een wereldgame, al zijn ze na deel 1 teveel op de over-de-top actie gericht geweest. Daardoor hebben ze dat gevoel niet meer terug kunnen brengen.
Desondanks absoluut een van de beste gameseries van de X360 !

masterninja op 20-02-2014 om 09:07 [Niv: 33 / Exp: 1645]
Mijn probleem met Cliff Bleszinski is dat ie hier de serie iets te weinig credit geeft maar in de tijden dat ie eraan werkte en als de reviews hem niet bevielen een grote mond had...

Hij is een type John Romero alleen heeft ie zijn Daikatana moment nog niet gehad...het is alweer wat? 3 jaar sinds dat ie weg is bij Epic? We hebben nog niks gezien en denk zelf dat ie gewoon moeite heeft met het accepteren dat ie dat nooit gaat overtreffen.

Ik kan het ook fout hebben hoor maar ik denk gewoon dat ie zichzelf overschat. Soms moet je ook gewoon kunnen beseffen dat als je meegewerkt hebt aan iets waar mensen miljoenen uren plezier aan hebben gehad dat al een legacy op zich is.Dat de game niet geworden is zoals zijn originele pitch daar mag ie dankbaar voor zijn want dat heeft waarschijnlijk meegeholpen aan het succes!

Gast (37.153.199.xxx) op 20-02-2014 om 09:20
HIJ HEEFT GEARS NIET GEMAAKT MAAR EPIC
HET WAS HET TEAM DAT EEN GEWELDIGE GAME HEEFT GEMAAKT. HIJ WAS SLECHT 1 PERSOON IN HET GHEEL.

IK HAAT HET ALS STEEDS DEZELFDE NAAM DE CREDITS KRIJGT :(

Gast (95.210.42.xxx) op 20-02-2014 om 11:33
Ook zei hij ooit in een interview dat hij meer als micheal bay is en meer focust op actie dan verhaal en andere emotionele dingen. |(

Alpha Centyros op 20-02-2014 om 12:14 [Niv: 43 / Exp: 2166]
Haha hij is inderdaad vrij arrogant. Wat ook wel te verwachten is van iemand die zichzelf 'the Tony Stark of video games' noemt.

thenativedude op 20-02-2014 om 13:29 [Niv: 137 / Exp: 6865]
MMM begin die blezinskie steeds meer te haten.

Gast (217.123.229.xxx) op 20-02-2014 om 16:30
Dat is precies wat veel mensen doen.

- Die game was beter
- die game kon beter
- die game is goed
- die game is slecht

Het blijft een mening.

Ik kan wel begrijpen dat mensen zich eraan storen.

Bever Warrior op 20-02-2014 om 16:30 [Niv: 71 / Exp: 3535]
Dat was ik.

Het gaat over en weer en het is vaak ook een gevoelig onderwerp.

sjeffie op 20-02-2014 om 16:40 [Niv: 33 / Exp: 1655]
gears had van mij niet anders gehoeven. in deel 1 zit misschien te weinig emotie maar deel 2 maakte dat meer dan goed door Dom en zijn zoektocht naar zijn vrouw Maria. Die scene als hij haar vind vind ik nog steeds zo emotioneel als ik eraan terug denk

Gast (62.238.138.xxx) op 20-02-2014 om 17:34
Dat zegt elke dev achteraf, ook al ben je er op het moment van de release zwaar tevreden mee dan heb je achteraf toch weer dingen die je ander wou zien

Gast (83.163.152.xxx) op 20-02-2014 om 22:20
Mwa, tis wel zo. Heb je gezien hoe die Gears eruit zien? De hulk kan wel inpakken... Armen als boomstammen. Mooi he, dat stukje aan het eind van Gears 3 dat Anya haar hand(je) in die van Marcus legt (2x zo groot die hand)... lol.

Ik vind het ook niet erg hoor maar het viel me idd wel op.

Gast (178.85.60.xxx) op 21-02-2014 om 01:45
Nou als hij nooit meer een game maakt op disc koop ik ook nooit meer een game van hem 8)

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Gears of War [Film]
Type:
Film
Releasedatum:
TBA
Ontwikkelaar:
Epic Games
Uitgever:
Microsoft
Media:
Geen media gevonden