Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
Stellar Blade
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Feature:

Gamecharacter: Spyro the Dragon


Door Joni Philips op 07-05-2014 om 08:12
Bron: Gamed

Jaarlijks produceert de game-industrie duizenden games, maar zelden vinden we interessante personages. In onze Gamecharacter-feature blikken we regelmatig terug op een personage dat ons jarenlang is bijgebleven.

Momenteel is Insomniac Games een succesvolle studio met sterke banden met onder andere Microsoft en Sony Computer Entertainment, maar midden jaren ’90 was Insomniac Games een kleine studio op de rand van faillissement. De verkoopcijfers van Disruptor, één van hun eerste games, kende teleurstellende verkopen waardoor het bedrijf in de problemen zat. De studio had nog één kans om te scoren waarbij ze een simpel idee hadden: ze zouden een game maken met een draak in de hoofdrol. En dat was het grote idee, een draak. Meer hadden ze niet. Insomniac’s Charles Zembillas kreeg de opdracht om de draak te ontwerpen waarbij hij bijna absolute vrijheid had. Hij moest alleen rekening houden met de technische beperkingen van de 3D animatie. Alle andere beslissingen zouden later genomen worden op basis van zijn tekeningen.


Na een eerste ronde werden de resultaten besproken binnen Insomniac Games. Op dit moment werd beslist om de draak aan te passen zodat hij jonge kinderen zou aanspreken. De draak moest schattig zijn, maar tegelijkertijd onvoorspelbaar en beetje ondeugend. Ook de kleur moest aangepast worden, de groene draak zou niet opvallen binnen het gras dus werd gekozen om hem paars te maken. Zembillas maakte de aanpassingen waarna de draak Pete was geboren. Insomniac Games besefte geluk snel dat Pete the Dragon geen aantrekkelijke titel is voor een videogame. De naam werd snel veranderd naar Spyro the Dragon en het was onder deze naam dat de wereld in 1998 kennis maakte met de paarse draak. De draak werd al snel populair.

Momenteel bestaan er drie aparte Spyro tijdslijnen. De eerste tijdslijn werd opgezet door Insomniac Games en begon met Spyro the Dragon. In deze tijdslijn is Spyro een normale draak, maar simpelweg een kleinere draak dan alle andere draken. Dit leverde hem vaak voordelen op want de vijanden van het drakenland richten zich in eerste instantie op de grote draken. Ondanks zijn grootte slaagt hij er dus steeds in om zijn grotere familieleden te redden. Dat deed hij zeer frequent want het was de meest uitgebreide Spyro tijdslijn. Hij was dan ook zeer heldhaftig en hij dacht vaak eerst aan de veiligheid van de anderen in plaats van zijn eigen veiligheid. Hij had gelukkig een stevig arsenaal met vele fysieke aanvallen. Dankzij power-ups kon hij ook onder andere ijs en vuur spuwen.

Doordat Insomniac Games hun held achterliet bij Universal Studios omdat ze hem te beperkt vonden, passeerde hij bij verschillende ontwikkelaars. De kwaliteit daalde hierdoor sterk en Universal – ondertussen Vivendi Games – wilde de serie redden met een reboot. Krome Studios werd aangesteld en The Legend of Spyro was het resultaat. Hierin werd Spyro geadopteerd door drakenvliegjes en hij ontdekt pas later dat hij een draak is. Wanneer hij op zoek gaat naar zijn ouders, belandt hij echter opnieuw in een groot avontuur. In dit avontuur verliest Spyro zijn arrogante kant. Hij toont zich echter een ware leider die alle draken wil helpen. Hij leert hierbij de krachten van Vuur, Elektriciteit, IJs en Aarde gebruiken om zijn vijanden te verslaan. De drie The Legend of Spyro games waren echter geen hits, en Spyro ging de koelkast in.


Onder leiding van Activision, dat ondertussen gefuseerd was met Vivendi Games, kreeg Spyro echter een tweede reboot in de vorm van Skylanders. In Skylanders is Spyro een nazaat van de zeldzame paarse draken waarbij Spyro in een ver land is geboren. Hij heeft dat verre land echter verlaten om te verhuizen naar de Skylands. Via allerlei heldendaden bewijst hij zichzelf daar en hij mag zich aansluiten bij de Skylanders, de helden van de Skylands die zich verzetten tegen het kwade. Samen met zijn vrienden strijdt hij in de Skylanders games en boeken tegen hun vijanden. De nieuwste Spyro lijkt hierbij sterk op de originele Spyro. Hij is opnieuw arrogant, moedig en heldhaftig. Zijn krachten zijn wel geavanceerder. Hij kan alle elementen gebruiken die hij wil, maar hij verkiest de vuuraanvallen.

Over drie incarnaties heeft Spyro zichzelf bewezen waarbij zowel zijn eerste als derde incarnatie zeer populair blijken. We zullen Spyro dan ook nog vaak zien in de toekomst.


10:03  Need for Speed neemt vakantie in 2014
08:12  Bleach: Memories in the Rain
 Reacties (3)
 Pagina: 1
Kutabare!!!!! op 07-05-2014 om 19:14 [Niv: 166 / Exp: 8292]
Spyro's uiterlijk is in ieder geval zwaar verneukt in de Skylanders game.

Gast (82.171.224.xxx) op 07-05-2014 om 23:47
De aller eerste titel van: Spyro The Dragon voor PSX was wel leuk.

Gast (82.171.224.xxx) op 10-05-2014 om 02:18
Ondanks die camera, die teveel mee speelde, kreeg ik na een uur altijd hoofdpijn van.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Gamecharacter
Type:
Feature
Releasedatum:
Niet
Ontwikkelaar:
Gamed
Uitgever:
Gamed
Media:
Geen media gevonden