Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Gamed Gamekalender Mei 2025
Croc: Legend of the Gobbos
Gamed Gamekalender April 2025
Gamed Gamekalender Maart 2025
Nieuws:

[TGS] PS4 krijgt Oculus Rift-achtige support?


Door Mafusto op 04-09-2013 om 08:27
Bron: NeoGAF

Na de E3 en Gamescom is het tijd voor de laatste grote gameshow van het jaar. De Tokyo Games Show in Japan zal aan het einde van de week plaatsvinden van 19 tot 22 september en zal voor zowel Sony als Microsoft het laatste game-event zijn waar zij de aankomende consoles kunnen promoten.

Volgens CVG zal Sony dankbaar gebruik van de Tokyo Games Show maken. Zij melden dat Sony op de show namelijk een eigen head-mounted display gaat onthullen voor de PlayStation 4, die qua functie doet denken aan de Oculus Rift. De head-mounted display zou oorspronkelijk op de Gamescom onthuld worden, maar daar zou op het laatste moment van af zijn gezien.

Ook Eurogamer zou te horen hebben gekregen dat Sony hoog aan het inzetten is op virtual reality. Onder meer DriveClub zou gebruik maken van deze accessoire om een cockpit te simuleren. Daarnaast zou Sony ook met het bedrijf achter de Oculus Rift aan het onderhandelen zijn om een samenwerking aan te gaan. Echter zullen we nog een enkele weken geduld moeten hebben om te kijken of dit gerucht klopt.


08:28  Respawn koos studio voor Titanfall op 360
08:27  KickBeat komt een weekje later
 Reacties (11)
 Pagina: 1
masterninja op 04-09-2013 om 09:03 [Niv: 33 / Exp: 1645]
Tja kan interessant zijn als het goed werkt en voor een leuke prijs...anders mogen ze het laten zitten...

Weslii op 04-09-2013 om 09:12 [Niv: 167 / Exp: 8338]
en als je niet na een half uur op bed moet gaan liggen met bonkende hoofdpijn....

Nelus op 04-09-2013 om 09:17 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Precies. Als ze samenwerken, lijkt het me wel tof, voor consoles enzo. Maar ze hebben nu zelf gewoon een head mounted display met het gevoel dat je naar een groot scherm kijkt, niet echt virtual reality dus. Het zou goed kunnen werken met de move.

masterninja op 04-09-2013 om 10:55 [Niv: 33 / Exp: 1645]
@Weslii

Ja dat ook maar ja dit soort technieken zijn voorlopig niet voor iedereen geschikt. Zo heb ik bijvoorbeeld ook nooit last met een 3d film of 3ds game vol aan al zijn er mensen die dat dus wel hebben. Of ik hier last van zou krijgen heb ik geen idee nog over maar zal het wel graag eens ergens willen uitproberen.

Zodra de occulus rift een goede consumentenversie heeft ga ik hem dan ook wel halen denk ik.

Disker op 04-09-2013 om 14:37 [Niv: 43 / Exp: 2141]
Hier krijg je naar mijn idee geen hoofdpijn van, je ogen en hersenen hoeven lang ze sterk niet te werken als met 3D, 3D verreisd meer werk omdat je hersenen de beelden samenvoegen terwijl deze ook nog eens veranderen omdat het beeld is opgedeeld in 2 delen (zeker met een active 3D bril)

Dit zijn gewoon 2 beeldschermen 1 apart voor elk ook. Het is tevens wel virtuel reality omdat door de bewegingssensor in het systeem je beeld meteen meebeweegt met je hoofd in wat voor richting dan ook.

Wat mensen zeker wel kunnen ervaren is motion sickness omdat het de hersenen goed voor de gek kan houden, en niet meer de positie kan bepalen wat nu boven of onder is (dit neemt af naarmate men het meer gebruikt totdat het niet meer voorkomt, is al getest door honderden mensen voor de Rift).


Weslii op 04-09-2013 om 14:59 [Niv: 167 / Exp: 8338]
In het verleden zeiden ze dat virtual reality het helemaal zou worden. Ik heb bij 3D nergens last van, na 20 minuten een VR helm op mijn hoofd kon je me oprapen. Je kon het vroeger doen op Scheveningen, de verschrikkelijke hoofdpijn die het veroorzaakt is de reden dat het nooit van de grond is gekomen.

Nelus op 04-09-2013 om 15:07 [Niv: 526 / Exp: 26310]
@Disker
Als je het over de Oculus Rift hebt, zit je er volgens mij naast. Het heeft het namelijk 1 scherm met meerdere lenzen.

Zo lang het in het spel goed werkt, dat je hoofd 1 op 1 mee beweegt en niet je beweging qua lopen enzo erbij betrekt, gaat het prima denk ik (ik wil het heel graag proberen)

Disker op 04-09-2013 om 16:02 [Niv: 43 / Exp: 2141]
Op de officiele site.

"currently, the display is divided in half for each eye"


Nelus op 04-09-2013 om 17:00 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Yup, maar het blijft 1 display. Of bedoel je dat ook? Ik dacht namelijk zelf eerst dat er twee beeldschermen, als in monitors, er in zaten. Maar het is één beeldscherm en daar softwarematig (en hardware matig met de lenzen uiteraard) in 2 beelden gedeeld.

Disker op 04-09-2013 om 22:11 [Niv: 43 / Exp: 2141]
Dit zijn de specs die al bekend zijn.

Display OLED-paneel x2: (resolutie: 1280x720)

Virtueel beeldformaat: 750 inch (19 m) op 20 m afstand

3D ready: Ja

Blikveld: 45 graden

Driver hoofdtelefoon: 16 mm

Frequentierespons hoofdtelefoon: 4-27.000 Hz

Gevoeligheid hoofdtelefoon: 106 dB/mW

Beeldmodi: Vivid, Standard, Cinema, Game 1/2/3/4, Custom 1/2

Beeldinstellingen: Clear Black, Picture, Brightness, Colour Temperature, Sharpness

24 p True Cinema: Ja

Beeldaanpassing in het donker: Ja

Vooringestelde audiomodi: Standard, Cinema, Game, Music, Off

HDMI/MHL-in- en -uitgang(en): Processorunit: 3 ingangen (HDMI) / 1 dooruitgang (HDMI) / Batterij-unit: 1 ingang (MHL/HDMI)

HMD-uitgang(en): 1 uitgang (HDMI)

HDMI CEC-controle: Play, Pause, Next, Previous, Fast forward, Fast rewind

Afmetingen (BxHxD): Ca. 189x148x270 mm (Head Mounted Unit - met hoofdbanden) / 80x26x119 mm (Batterij-unit) / 150x31x107 mm (Processorunit)

Gewicht :Ca. 320 g (Head Mounted Unit - zonder kabel) / 210 g (Batterij-unit - zonder kabel) / 250 g (Processorunit)

Batterijduur met ingebouwde lithiumbatterij):
3 u. (draadloze verbinding) / 7 u. (HDMI-verbinding) / 3 u. (MHL-verbinding)

Meegeleverde accessoires:
In-eartelefoon, toebehoren hoofdtelefoon (S/M/L), 2x lichtnetadapter, stroomkabel, HDMI-kabel (1,5 m), omgevingslichtscherm, draagtas

Prijs: 1300 euro

Wordt geleverd: Volgende maand.

@Nelus
Daar was ik mij van bewust ja. Het voordeel van de Playsation headset is is dat deze wel 2 aparte schermen heeft, en ondanks de iets lagere resolutie geeft dit een beter beeld dan 1 groot scherm met een hoge resolutie omdat elk ook een apart beeld krijgt (die wel gelijk is aan elkaar)

Gewijzigd door Disker op 04-09-2013 om 22:14

Boogieboyz op 04-09-2013 om 22:36 [Niv: 303 / Exp: 15154]
Wow, 1300? Dat gaat floppen. Wist niet dat dat ding zo duur zou worden...

Gewijzigd door Boogieboyz op 04-09-2013 om 22:36

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
PlayStation 4
Type:
Hardware
Releasedatum:
29-11-2013
Ontwikkelaar:
Sony Interactive Entertainment
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media