Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
03 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
Gamed Gamekalender Mei 2025
Croc: Legend of the Gobbos
Gamed Gamekalender April 2025
Gamed Gamekalender Maart 2025
Nieuws:

Gaikai blijft zonder Europese datum


Door Rene Groen op 04-09-2013 om 08:26
Bron: CVG

Het lijkt de ideale streaming service voor de PlayStation 4, een service waarmee PlayStation, PlayStation 2 en PlayStation 3 titels speelbaar worden op de PlayStation 4. De naam is Gaikai en de releasedatum ... uiterst onzeker.

SCEE President en CEO Jim Ryan geeft in gesprek aan dat de service begin 2014 binnen Amerika moet lanceren, maar dat er nog geen verschijningstermijn voor Europa gegeven kan worden. Reden hiervoor zijn te zoeken in 'problemen met de bandbreedte' in deze regionen. Het gaat volgens hem om 'hobbels in de weg' die eerst gladgestreken moeten worden, echter zijn het problemen die buiten het bereik van Sony zelf liggen.

Het bovenstaande vormt de reden dat Sony het gedurende de Gamescom niet over Gaikai heeft gehad, het is immers een show met weliswaar een werelds bereik, maar toch vooral gericht op de Europese markt.


08:26  Free trials worden verlengd in FFXIV
08:26  Rayman Legends op Vita mist 28 levels
 Reacties (8)
 Pagina: 1
masterninja op 04-09-2013 om 09:00 [Niv: 33 / Exp: 1645]
BS reden nou geloof ik best dat er een paar regio's flink achter lopen in Europa maar in sommige delen van de VS ook...

Daar kan je alleen maar via de satelliet internet krijgen en dat werkt voor geen meter. Desnoods breng je het naar de landen die het wel voor elkaar hebben zoals NL maar in het geheel is Amerika echt niet beter.

Gewijzigd door masterninja op 04-09-2013 om 09:05

MaartenL (Redacteur) op 04-09-2013 om 11:43 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Ik snap niet waarom dat ze het gewoonweg niet releasen? Mensen met een slechte verbinding hebben dan toch gewoon pech, net zoals altijd?

Beter releasen en dat de meeste mensen met een goede connectie er wel gebruik van kunnen maken, dan dat helemaal niemand er van kan profiteren.

Disker op 04-09-2013 om 14:30 [Niv: 43 / Exp: 2141]
Het gaat om de servers voor Sony, je kan nog zo'n goede internet connectie hebben, als zij geen goede upload tijden kunnen garanderen zit je met een product met zoveel lag/latency dat het onspeelbaar wordt.

En eventjes een server neerzetten die voor honderdduizend gamers (is een heel klein aantal wat ik als voorbeeld gebruik) in heel Europa werkt is onmogelijk er moet voor elk land wel een server komen willen ze dit soepel laten verlopen. Ze moeten data verzenden (denk aan terabytes) om zo'n kleine groep al tevreden te stellen. Een serverpark is hier wel voor nodig, en nee Sony is geen Microsoft die hier al jarenlange ervaring mee heeft door zijn cloudservice op de pc (Azure). De kosten zijn dan ook niet mals en zal mij niks verbazen als het eind 2014 begin 2015 wordt.

Decay op 04-09-2013 om 18:32 [Niv: 13 / Exp: 641]
@MaartenL; Mag ik vragen wat je van de begin features van de XboxOne dacht? Want wat jij daar zegt is ongeveer wat zij gingen doen met hun console: "de mensen met geen internetconnectie, hebben pech".

Ik vind dit een goede zet. Wel verliezen ze hierdoor één van hun selling-points, maar daar ligt de fout bij hun. Desondanks vind ik in dit geval een "iedereen gelijk-esque aanpak persoonlijk beter.

MaartenL (Redacteur) op 04-09-2013 om 18:39 [Niv: 472 / Exp: 23598]
"Mag ik vragen wat je van de begin features van de XboxOne dacht?"

Die waren al helemaal slecht. 1x online per 24u om een game te kunnen spelen... Dat is helemaal iets anders dan een streaming service in dit geval.

Niets weerhoudt mensen met een slechte verbinding om effectief games te spelen op PS4, terwijl dit zo wel was (of is?) op X1. Nu mis je hoogstens wat demo's en dergelijke.

Wapkaak op 04-09-2013 om 20:38 [Niv: 49 / Exp: 2426]
Maar die features hebben helemaal niks te maken met het streamen van games. want je speelt je games nog steeds vanaf je xbox. En met dat gaikai stream je ze, dus logisch dat ze goede servers willen voordat ze het lanceren. Het is geen youtube filmpje die je even laat bufferen..

MaartenL (Redacteur) op 04-09-2013 om 21:01 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Ehm, games die de cloud gebruiken gewoon 'vanaf je xbox' spelen? Waarschijnlijk niet hoor.

En Gaikai gaat om te beginnen gebruikt worden om demo's te streamen.

Verder kunnen ze wel serverparks neerzetten daar waar de internet-verbinding wel goed is.

Ivaniox op 04-09-2013 om 21:04 [Niv: 9 / Exp: 446]
Hopelijk is dit geen 10 jaren-plan zoals Home (beta).

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
PlayStation 4
Type:
Hardware
Releasedatum:
29-11-2013
Ontwikkelaar:
Sony Interactive Entertainment
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media