Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
30 Juli 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Juli 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
28 Juli 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
27 Juli 2025 
(0) 
26 Juli 2025 
(1) 
(8) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Juli 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Juli 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
23 Juli 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 Juli 2025 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
21 Juli 2025 
(0) 
(1) 
(3) 
(0) 
20 Juli 2025 
(1) 
(2) 
19 Juli 2025 
(5) 
(0) 
18 Juli 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 Juli 2025 
(0) 
(1) 
(2) 
16 Juli 2025 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
15 Juli 2025 
(0) 
(3) 
(1) 
(0) 
14 Juli 2025 
(6) 
(1) 
(1) 
(0) 
12 Juli 2025 
(5) 
(0) 
(1) 
(0) 
11 Juli 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
10 Juli 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Juli 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
08 Juli 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juli 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
05 Juli 2025 
(0) 
(0) 
04 Juli 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Juli 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
02 Juli 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 Juli 2025 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Juni 2025 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
29 Juni 2025 
(0) 
28 Juni 2025 
(0) 
27 Juni 2025 
(4) 
(0) 
(0) 
RoboCop: Rogue City - Unfinished Business
Eriksholm: The Stolen Dream
Tony Hawk Pro Skater 3 + 4
Death Stranding 2: On The Beach
Nieuws:

Kyle Peschel praat over Timeshift


Door Rene Groen op 03-11-2005 om 15:42
Bron: OXM

Tijdens Atari's Go Play event in Lyon (Frankrijk) had Official Xbox Magazine de mogelijkheid om met Kyle Peschel te praten, producer van Sabre Interactive, welke werken aan Timeshift.

Zoals je van ons gewend bent hebben we de belangrijkste gegevens natuurlijk weer voor je op een rijtje gezet.

- Iedere beslissing die tijdens de ontwikkeling gemaakt wordt gaat uit van twee vragen. Ten eerste: Wat is TimeShifting? Ten tweede; waarom zit de First Person Shooter markt zo vast?
Als Peschel zelf een game speelt vraagt hij zich regelmatig af waarom hij bijvoorbeeld niet in een mijnenveld kan, waarom ergens een lava pit zit, waarom is er overal ammo op te rapen waar je loopt en waarom reageert de AI niet wat beter? Je maakt m een epische held en laat me rondlopen met 50 wapens, terwijl ik amper een keuze kan maken welke ik de helft van de tijd wil gebruiken.

Met Timeshift moet hier verandering in gaan komen.

- In Timeshift worden alle stereotiepen, waarvan hierboven al enkele beschreven, vermeden. In samenwerking met het tijd mechanisme uit de game worden de elementen anders belicht, waardoor het een flinke stap voorwaarts is op het gebied van innovatie. Om dit te bereiken werkt het team al 18 maanden aan de game en ze willen trots zijn wanneer gamers het ook 18 maanden spelen.

- Door gebruik te maken van een speciaal pak kun je door middel van TimeShifting spelen met de tijd. Hierbij moet je denken aan de mogelijkheden om tijd te stoppen, vertragen of terug te spoelen.
Stel dat je tegenover iemand anders staat, dan heb je de mogelijkheid om je gun te trekken te schieten. In plaats van een tegenstander die weg rent zet je de tegenstander stil en op het moment dat hij bijkomt heeft de kogel hem al bereikt en spat het bloed tegen het plafond en de muren.

Wanneer je de tijd vertraagd zullen de bewegingen zijn zoals je dat kent uit andere titels. Wat echter anders is, is dat de speler zelf met normale snelheid door levels heen kan. Hierdoor krijg je verschillende gameplay elementen. Hetzelfde geld voor het terugspoelen van de tijd. Stel dat je net neergeschoten bent en de tijd terugspoelt, dan vliegt de kogel weer uit je lichaam, terug het wapen in en loop je dezelfde route terug als dat je aan kwam lopen.

Hoewel je nu eigenlijk niet meer neergeschoten bent betekend het niet dat de wond niet bestaat. Je hebt het voordeel dat je nu weet wat de tegenstander gaat doen, maar de schade blijft wel behouden.

- Voor de grafische kant van de game is een eigen engine gebouwd, de Sabre 3D engine. Dit maakt het o.a. mogelijk om alles na te gaan wanneer je met de tijd speelt. Zo moeten ze precies na kunnen gaan waar iets zal vallen wanneer je erop schiet omdat dit weer kan veranderen onder invloed van het spelen met de tijd.

- Je kunt de tijd op vele fronten in je voordeel gebruiken. Stel dat je een paar tonnen zit, dan kun je deze eerst de lucht in blazen en daarna de tijd stil zetten om er weer wat anders mee te doen.
Ook hoef je nooit ammo te verspillen tegenover een vijand. Zet de tijd bijvoorbeeld stil en steel het wapen uit de hand van de vijand. Zo kun je ook een betere schuilplaats zoeken; zet de tijd stil wanneer je onder schot bent en ren snel naar een betere positie. Zowel defensief als offensief kan de tijd dus in je voordeel gebruikt worden.

- Naast het tijdselement wordt uiteraard ook gebruik gemaakt van een goede A.I. en andere soorten effecten. Ook een online multiplayer zal toegevoegd worden, waarin het tijdselement ook terugkomt. Hierover wordt echter pas meer verteld wanneer de release datum van de game nadert.

- Peschel sluit af met de woorden dat het TimeShiften geen gimmick is, maar een real time game element welke nog nooit getoond is. De kans dat je dood gaat is uiteraard aanwezig, maar wanneer je de verschillende opties leert kennen zijn er vele oplossingen om dit te voorkomen.


15:48  Shadow of the Colossus op 140.000 verkopen
15:12  Amerikaanse data voor vijf Capcom titels
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
TimeShift
Type:
Game
Releasedatum:
14-12-2007
Ontwikkelaar:
Saber Interactive
Uitgever:
Vivendi Games
Media:








Meer media