In aanloop naar de Electronic Entertainment Expo zorgde een uitspraak van Geoff Keighley voor de nodige speculatie over de DRM-oplossing die Sony zou kiezen. Volgens hem zou Sony ook kiezen voor een strenge oplossing met online checks in stijl van Microsoft's oplossing.
Al snel werd een uitgebreide Twitter-campagne opgezet om Sony te overtuigen, waarbij het succes van de campagne duidelijk werd op de E3 toen Sony aankondigde geen DRM in de console te implementeren, hoewel men ruimte liet voor DRM zoals Online Pass.
Sony's Adam Boyes heeft nu onthuld welk effect de Twitter-campagne had: toen de campagne voor het eerst opgemerkt werd, zaten onder andere Boyes en Jack Tretton samen in een meeting over de DRM. Sony zelf leunde reeds naar de huidige aanpak, maar had nog geen definitieve beslissing genomen. Eens de feedback duidelijk werd, stelde Boyes voor om de discussie te stoppen en de beslissing vast te leggen.
Here’s the world, here’s what we’re leaning towards right now, and here’s the feedback, so we’re leaning in that direction, let’s just lock it in.
|