Hoewel de reboot van Tomb Raider pas volgend jaar verschijnt staat de titel nu al regelmatig centraal, ook nu schept de ontwikkelaar hoge verwachtingen.
Global brand manager Karl Stewart laat weten dat het spel iconische momenten bevat die gamers ook als zodanig zullen ervaren en onthouden binnen de rest van de franchise. Hij vergelijkt het met momenten uit andere franchises: het moment dat Batman zijn masker krijgt of het moment dat James Bond zijn eerste martini bestelt.
Het is niet voor niets dat Stewart juist deze voorbeelden aan haalt: ze vormen onderdeel van een origineel verhaal en voor Tomb Raider moet dit niet anders zijn. Het zullen momenten zijn die Lara Croft vormen, van een allerdaags meisje tot een actieheld, een transformatie die je niet snel bewerkstelligt.
quote: “We don’t want Lara to become a cold-blooded killer and just go around firing bows at everybody, but you also want to realise that she’s nearly been killed, and she’s been forced to have to kill somebody in a totally uncomfortable situation."
Achter alles moet volgens de brand manager een motivatie zitten, het is dus niet zo dat je in de game stapt en zegt: 'ze is een moordenares zonder gevoel', het zijn juist situaties die haar vormen en dwingen om dit te doen. Als voorbeeld noemt hij dat twee van haar zijn gekidnapped, waarna ze al snel leert dat het haar eigen fout was. Het vormt de motivatie om ze te redden en tevens om haar belagers van repliek te dienen.
|