Afgelopen mei kwam het gerucht naar buiten dat BioShock: Infinite uitgesteld was om een multiplayer toe te kunnen voegen, een nieuw gerucht vertelt ons echter dat deze alsnog geen doorgang zal vinden.
De website Kotaku vertelt dat twee geplande coöperatieve modi alsnog geen doorgang zullen vinden. De eerste was een tower defence titel waar miniatuurkarakters het tegen hordes vijanden in de vorm van kinderspeelgoed op moesten nemen binnen een oude arcademachine.
De tweede coöp mode had de werknaam Spec-Ops, waarbij de structuur van de Call of Duty franchise werd geleend en spelers met elkaar samenwerken om het op te nemen tegen vijanden binnen levels die geďnspireerd waren door de single-player.
Ken Levine, de Creative Director van Irrational Games, geeft in een reactie aan dat de studio altijd experimenteert met ideeën en enkel wanneer deze goed genoeg zijn zullen ze in de game verschijnen. Tevens gaat hij in op het vertrek van een tweetal namen uit het ontwikkelteam, waarbij hij denkt dat Nate Wells na dertien jaar zijn vleugels wilde spreiden. Verder is het volkomen normaal dat er verschuivingen zijn binnen een team van tweehonderd man, hiernaast werkt vrijwel iedere veteraan die werkte aan BioShock nog bij de studio.
|