Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
15 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Juni 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
13 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
12 Juni 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
11 Juni 2024 
(0) 
(7) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Juni 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
F1 2024
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Nieuws:

Miyamoto wil game met FPS structuur maken


Door Rene Groen op 14-06-2012 om 15:12
Bron: Kotaku

Namen als Donkey Kong, Super Mario Bros. en The Legend of Zelda doen zelfs belletjes rinkelen bij non-gamers, achter al deze successen staat één man centraal, namelijk Nintendo's Shigeru Miyamoto.

Alle titels die hij maakt zijn grotendeels kindvriendelijk en geweren komen er al helemaal niet in voor, toch geeft hij in een interview aan dat hij maar wat graag een First-Person Shooter zou maken. Betekent dit dat hij van zijn geloof stapt en een bloederige game op de markt wil brengen? Dit is niet het geval, het gaat Miyamoto namelijk niet zozeer om het shooterelement, het is vooral de structuur van een FPS die hem aan spreekt:
quote:
"Rather than necessarily the question of 'What kind of weapon do I have?' in a first person shooter or 'What kind of effect does that have on an enemy?', I think that the structure of a first-person shooter is something that's very interesting. Having that 3D space that in theory you are in and being able to look around and explore that—particularly being able to do that in conjunction with another person—is very interesting."

Helaas moet Miyamoto toevoegen dat hij zijn bovenstaande idee niet snel tot werkelijkheid kan realiseren, hij heeft het simpelweg te druk om eraan te werken.


15:17  Dungeon Defenders niet langer naar Vita
15:06  Limbo lijkt sequel te krijgen
 Reacties (4)
 Pagina: 1
sotarK op 14-06-2012 om 16:20 [Niv: 124 / Exp: 6197]
Tsja Mirrors Edge is er al.(zitten ook shootouts in maar toch daar ligt de nadruk niet op)

Hiroshi op 14-06-2012 om 22:36 [Niv: 24 / Exp: 1196]
@ sotarK
Dat klopt. Maar ik ben erg benieuwd hoe Shigsy zo een FPS structuur wil uitwerken in een game.

Boogieboyz op 14-06-2012 om 23:18 [Niv: 303 / Exp: 15154]
Jaaaa, Super Doom Mario!
http://www.youtube.com/watch?v=oZGRLPSKW2g

Gewijzigd door Boogieboyz op 14-06-2012 om 23:20

Kutabare!!!!! op 19-06-2012 om 00:47 [Niv: 166 / Exp: 8292]
Yaaay. Goomba's in First person view kapot stampen tot een grote bloedvlek.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.