Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXbox ScarlettAppMisc    
17 November 2019 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
16 November 2019 
(0) 
(0) 
15 November 2019 
(0) 
(1) 
(5) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 November 2019 
(0) 
(0) 
(4) 
(3) 
(2) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(1) 
(0) 
(5) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
13 November 2019 
(2) 
(0) 
(2) 
(7) 
(0) 
(0) 
(1) 
12 November 2019 
(7) 
(5) 
(3) 
(7) 
(4) 
(3) 
11 November 2019 
(4) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(10) 
(0) 
(0) 
10 November 2019 
(10) 
(5) 
(4) 
(0) 
09 November 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(3) 
08 November 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
07 November 2019 
(17) 
(3) 
(0) 
(16) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 November 2019 
(5) 
(4) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
05 November 2019 
(0) 
(0) 
(5) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 November 2019 
(5) 
(4) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
03 November 2019 
(7) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 November 2019 
(0) 
(0) 
01 November 2019 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Layton's Mystery Journey: Deluxe Edition
Bizerta: Silent Evil
Call of Duty: Modern Warfare
Gamed Interview: Rain of Reflections
Preview:

Game of Thrones


Door Joni Philips op 25-05-2012 om 16:03
Bron: Gamed

Een gigantische fantasy-universum naar het scherm brengen bleek in het verleden zeer moeilijk, maar de laatste jaren lukt het wonderwel. Na de verfilmingen van The Lord of the Rings en Harry Potter blijkt nu ook de televisieserie van A Song of Ice and Fire – Game of Thrones – een groot succes.

Het succes van de A Song of Ice and Fire boeken, en de televisie-serie Game of Thrones, was absoluut geen verrassing voor de Franse ontwikkelaar Cyanide welke razendsnel de licentie vroeg om het A Song of Ice and Fire universum ook in videogame-vorm te brengen, iets wat ze al deden voor de serie überhaupt op poten werd gezet. Na de strategiegame A Game of Thrones: Genesis waagt Cyanide zich nu aan het ambitieuzere Game of Thrones, een RPG waarin we Westeros compleet kunnen verkennen. De game laat ons hierbij niet spelen als één van de bekende karakters, maar geeft ons de kans kennis te maken met twee nieuwkomers. Het eerste personage is Mors Westford, een veteraan bij de Night’s Watch die de Wall in het Noorden bewaakt. Het tweede personage is Alester Sarwyck, een priester van R'hllor die na vijftien jaar terugkeert naar zijn huis in Westeros.


De twee personages zullen hierbij niet samen door Westeros reizen, maar de game zal afwisselen tussen beiden zoals we gewoon zijn uit de boeken. Schrijver George Martin wisselt daarin namelijk steeds een vijf tot tien personages af als ‘Point of View’ karakters om zo meer cliffhangers te creëren. De twee komen niet voor binnen de boeken, maar dat betekent niet dat we geen oude bekenden tegenkomen. Onder andere Night's Watch commandant Jeor Mormont en Lord Varys – de Spider – zullen aanwezig zijn in het spel, waarbij hun stemmen worden ingesproken door de acteurs James Cosmo en Conleth Hill die dezelfde rol spelen in de serie. Buiten deze personages zal de interactie met bestaande personages echter wel minimaal zijn. Jouw verhaal loopt parallel aan dat van A Song of Ice and Fire, maar je zal dit niet beďnvloeden. Op deze manier kan men andere aspecten van Westeros tonen.

Door deze keuze kon men de speler ook meer vrijheid geven, met name in de conversaties en de vooruitgang van het verhaal. Cyanide heeft zich laten beďnvloeden door Mass Effect, waarbij je regelmatig verschillende keuzes krijgt in de dialoog. Je zal zelf het verhaal sturen en naar een bepaald einde toe werken. In tegenstelling tot Mass Effect zal de game echter niet verraden wat het effect van een keuze is. De game zal geen enkele aanwijzing geven wat het effect is, waardoor men je ook niet in een bepaalde richting zal sturen. De mensen van de studio vinden het namelijk niet gezellig dat andere games je wel sturen, zoals Mass Effect bijvoorbeeld doet met zijn kleuren. Men belooft ook dat de gesprekken tot een einde zullen komen. Het is dus niet zoals in bepaalde andere RPGs waar je elke optie van de dialoog tegenkomt, ongeacht je keuzes.


Los daarvan speelt ook combat een grote rol, waarbij elk personage een andere vechtstijl heeft. Het vechten verloopt redelijk normaal, maar heeft een uniek kantje dankzij de vaardigheden die je kunt toewijzen aan een personage. Deze vaardigheden verdien je door in level te stijgen waarna je kunt bepalen welke te gebruiken en welke niet. Je krijgt hierbij een mix van actieve vaardigheden die je kunt gebruiken tijdens een gevecht, en passieve die in de achtergrond helpen. Het zou natuurlijk zeer gemakkelijk zijn allemaal sterke vaardigheden te kiezen, maar elk voordeel heeft een nadeel. Je moet zowel negatieve als positieve vaardigheden kiezen waarbij deze in balans moeten zijn. Een zeer krachtige positieve moet dus gecombineerd worden met eentje die je sterk verzwakt. Het moet voor de nodige balans zorgen en je dwingen te specialiseren in bepaalde gebieden. Of deze features voor een goede game zorgen, ontdekken we op 1 juni op de PC, de PlayStation 3 en de Xbox 360.


16:11  Twee studio's ontslaan alle medewerkers
07:20  Darksiders II in drietal nieuwtjes
 Reacties (4)
 Pagina: 1
Goof op 25-05-2012 om 20:28 [Niv: 93 / Exp: 4663]
"Het succes van de A Song of Ice and Fire boeken, en de televisie-serie Game of Thrones, was absoluut geen verrassing voor de Franse ontwikkelaar Cyanide.."

Het lijkt me dat het succes van de boeken Cyanide op het idee bracht om de licentie aan te vragen, dus hoe konden ze dan uberhaupt verrast raken van de boeken (het eerste deel stamt uit 1996 en cyanide bestaat sinds 2000)? Verder goede preview hoor.




Gewijzigd door Goof op 25-05-2012 om 20:29

Joni Philips (Eindredacteur) op 25-05-2012 om 21:17 [Niv: 1164 / Exp: 58187]
Het eerste deel stamt idd uit 1996, maar dat was niet het moment dat het boek succesvol werd. Pas bij A Feast of Crows werd het een gigantisch succes, en niet simpelweg een hit bij fans van het fantasy genre. (Dat was de eerste die beter deed dan een 12de plek in de New York Best Sellers list bijv)

Gewijzigd door Joni Philips op 25-05-2012 om 21:22

Paintskillz op 25-05-2012 om 22:02 [Niv: 90 / Exp: 4490]
Ik zou dit spel alleen al kopen zodat ik eindelijk is een volledige map van Westeros en Essos te zien. :d

Goof op 26-05-2012 om 11:23 [Niv: 93 / Exp: 4663]
Oke joni, ik dacht dat de eerste delen al heel goeg onthaald werden. Gek dat de serie pas echt populair bij het 'vierde' deel. Maar ik koop veel liever drie boeken ipv deze game.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Game of Thrones [2012]
Type:
Game
Releasedatum:
08-06-2012
Ontwikkelaar:
Cyanide Studio
Uitgever:
Atlus
Media:








Meer media