Nadat Epic Mickey de Nintendo Wii aan deed kondigde Warren Spector onlangs een vervolg aan die tevens op de Xbox 360 en PlayStation 3 zal verschijnen, toch zal de Nintendo Wii ook nu het hoofdplatform blijven volgen. Hoe hij tot deze keuze is gekomen legt hij in een interview uit.
Ontwikkelaar Junction Point, de studio van Warren Spector zelf, concentreert zich op de Nintendo Wii versie terwijl de Britse studio Blitz Games drukdoende zijn met de PlayStation 3 en Xbox 360 versie. De reden hierachter is dat de 160 ontwikkelaars bij Junction Point expertise hebben van de Nintendo Wii nadat ze het origineel al exclusief voor deze console maakte. Spector legt uit:
quote: "Ik wilde geen team bouwen met 700 mensen, en mijn studio heeft expertise op de Nintendo Wii. Er zijn dan ook twee factoren en ik ben van mening dat je verschillende games moet maken voor verschillende platformen. We hebben ervaring die we in de handen wilde leggen van gamers en een verhaal dat we hierbij wilden vertellen."
Eén van de doelen bij het origineel was om een Nintendo Wii game te maken waarvan zelfs andere ontwikkelaars onder de indruk zouden zijn. Aan het einde van de dag is het dan ook het doel om deze indruk op alle drie de platforms te laten bestaan, waardoor alle platforms dezelfde game krijgen.
quote: "Omdat we de Wii technologie en expertise hebben en de game ook op next-gen technieken wilde draaien, welke we niet hebben, is besloten om het prototype op de Nintendo Wii te draaien. De next-gen versies liepen hierdoor een maand achter op alles, onlangs kwam iedereen echter samen en werken we eraan om alles simultaan te krijgen."
Met de Nintendo Wii als hoofdplatform werkt ontwikkelaar Junction Point eerst aan elementen voor de Nintendo Wii versie, waar de PlayStation 3 en Xbox 360 versies van mee kunnen profiteren door ze ook hier te integreren. Andersom is echter ook het geval, wanneer Blitz met ideeën komen voor de next-gen platformen dan zal dit ook naar de Nintendo Wii gebracht worden en op deze manier profiteren beiden van elkaar. Toch hoeven we niet bang te zijn dat de PlayStation 3 en Xbox 360 versies simpelweg een kleine upgrade zijn van de Nintendo Wii versie, de kracht staat ze toe om betere shader effecten, hogere resoluties qua graphics en meer indrukwekkende visuele effecten aan te brengen.
Spector benadrukt nogmaals dat alle drie de platform versies identiek zullen zijn, afgezien van de Nintendo 3DS uitgave. Dit spel, die zich in een ander universum afspeelt, is compleet anders en wordt beschreven als een opvolger van de 16-bit klassieker Castle of Illusion.
|