Sommige ontwikkelaars maakten echt indruk op de Wii, de PlayStation 3 en de Xbox 360 door de ene topper na de andere te lanceren. Silicon Knights behoorde echter duidelijk niet tot die groep.
Vorige generatie konden ze scoren met Eternal Darkness en Metal Gear Solid: The Twin Snakes, maar deze generatie stelden ze teleur met Too Human en X-Men Destiny, iets wat ze zelf toedragen aan hun problemen met de Unreal Engine 3. CEO Denis Dyack laat echter weten dat ze dit probleem niet meer zullen hebben in de volgende generatie. De hele studio concentreert zich namelijk nu al op de volgende generatie consoles, waarbij het bedrijf zou werken aan hun meest gevraagde sequel.
Hierbij hebben we uiteindelijk een drietal realistische mogelijkheden: een nieuwe Legacy of Kain gezien de geruchten dat de serie een reboot krijgt, een nieuwe Too Human aangezien de game toch een kleine, maar trouwe fanbasis heeft; of Eternal Darkness 2 wat een ideale game zou zijn om meteen aan te tonen dat de Wii U 'volwassen' games krijgt.
|