Het invoeren van cutscenes in games is een manier om een verhaal te vertellen, vraag het maar aan Hideo Kojima. Niet iedereen is echter fan van deze onderbrekingen, hetgeen we weer bij Gearbox neer kunnen leggen.
Schrijver Anthony Burch, de man achter het verhaal van Borderlands 2, geeft in een interview met Game Informer aan dat ze de titel niet willen onderbreken met cutscenes, sterker nog, er moeten er zo min mogelijk in de game zitten.
quote: "Los van de coole splash screens, die ongeveer vijf seconden duren, zitten er misschien drie cutscenes in het volledige spel. Eén in het begin, één in het midden en één aan het einde. Ik ben overigens niet helemaal zeker van dit nummer, maar het ligt in ieder geval zeer laag."
Burch geeft verder aan dat ontwikkelaar Gearbox de gameplay op de eerste plaats wil hebben en dat het verhaal hier pas achter volgt. Het verhaal informeert de gameplay en laat ons aanvoelen dat we dingen doen voor een grotere reden. Het moet niet aanvoelen alsof je bij je nekvel wordt gegrepen en je naar een cutscene van negen minuten zit te kijken, enkel om een karakter te laten zien.
Ondanks een mindere nadruk op het verhaal dan op de gameplay zal Borderlands 2 een grotere schaal bevatten en interessanter zijn dan het origineel. De schrijver geeft tevens een kleine spoiler over het plot:
quote: "Ieder karakter uit de eerste game of van voorgaande downloadable content keert in enige vorm terug, of ze moeten dood zijn. Hoewel, zelfs enkele van deze karakters maken op enige manier een opkomst in de sequel."
Borderlands 2 verschijnt in september op de PC, PlayStation 3 en Xbox 360.
|