Sony vs. Microsoft, het is een strijd waar steeds rake klappen in worden uitgedeeld, maar waarvan de knock-out nog lang niet gevallen is. Vandaag een nieuw hoofdstuk in deze strijd.
Met de bekendmaking van de laatste verkopen in Australië liet Sony weten als winnaar uit de bus gekomen te zijn. De hardware, software en accessoires van de PlayStation 3 zorgden voor 25 procent van de totale verkoop, de grootste van ieder platform. Hiernaast verkocht de PlayStation 3 versie van Call of Duty: Modern Warfare 3 meer dan de Xbox 360 en PC versie. Over de digitale software verkopen werden geen details gegeven, Sony gaf enkel vrij 'dat er een jaarlijkse groei is voor de online inkomsten binnen het PlayStation Network'.
Enkel gekeken naar de hardware gaf Sony geen harde cijfers vrij, ze gaven enkel aan dat er een groei was van 24 procent en dat ze hiermee betere resultaten hadden behaald dan de competitie.
Microsoft heeft zijn eigen kijk op de Australische cijfers en zegt dat niet Sony, maar dat juist zij als winnaar bestempeld mogen worden. Het bedrijf laat weten dat ze de laatste vijf jaar consistent en ongekend gepresteerd hebben en dat ze de afgelopen Kerstperiode gewonnen hebben. Tevens is de Xbox 360 de enige console die al vijf jaar lang een groei laat zien.
De Xbox 360 is volgens diens maker het enige platform die groei heeft getoond binnen de Australische markt met een groei van vijf procent over de software, hardware en accessoires. Sony claimt wel een groter percentage, echter beperken ze zich hierbij enkel tot de PlayStation 3 consoles.
Wie er ook gelijk heeft, dat het modder gooien door blijft gaan moge duidelijk zijn.
|